Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی، کارشناس مذهبی در خصوص هفته وحدت گفت: آنچه مسلم است و عموم اصحاب خرد و اندیشه به آن رای می‌دهند این است که پیغمبر اکرم شخصیت اول تاریخ بشریت است. همگان می‌دانند که برترین انسان‌ها در چهره الهی آن بزرگوار ظهور و بروز پیدا کرد و حضرت مظهر تمام صفات جمال و جلال الهی بود و در صدر کائنات و اشرف مخلوقات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آن بزرگوار در تمامی شئونات و عوالم شخص اول و نفس نخستین است؛ چنانچه خودشان هم به این معنا تصریح داشتند: «اول ما خَلَقَ الله نوری؛ اولین چیزی که خدا آفرید نور من بود» و  در پرتو  نور محمدی سایر اشیاء ایجاد و خلق شد. مسلما ولادت چنین شخصیتی که اعظم شخص هاست، مبارک باشد.

وی افزود: خودم از شهید بزرگوار آیت الله مطهری سوال کردم که آیا خداوند می‌توانست بهتر از پیامبر اکرم (ص) بیافریند و ایشان گفتند من همین سوال را از استادم علامه طباطبایی کردم و ایشان اینگونه پاسخ مرا دادند: «اگر خداوند بهتر از پیامبر می‌آفرید نمی‌شد رسول خدا (ص)»؛ یعنی با زبان ادب فرمودند آفرینش بهتر از پیامبر محال است و خداوند در خلقت رسول خدا آنچه در توان داشت به کار گرفت و واقعا اشرف مخلوقات حضرت حق تعالی است.

حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی تصریح کرد: ولادت چنین شخصیت بی نظیر و بی بدیل که پیشوای عالمیان است برهمه مبارک باشد. لکن این ولادت در صورتی مبارک خواهد بود که سعی کنیم در تمام شئونات زندگی به سنت آن بزرگوار عمل و رفتار کنیم. آدابمان را با سنت و آداب معاشرت آن بزرگوار تطبیق دهیم، چون ایشان مستقیما به دست پروردگار عالمیان تربیت شد و معلمی جز خداوند تبارک و  تعالی به خودش ندیده است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه پیغمبر اکرم فقط یک معلم داشت و آن هم ذات اقدس الهی بود، اظهار داشت: پیامبر (ص) فرمودند: من  تربیت شده خدایم و علی تربیت شده من است؛ بنابراین آدمیان به آداب  آن شخصیتی عمل کنند که تربیت شده پروردگار عالمیان است. توصیفات آن بزرگوار همه عالی بلکه متعالی است و برترین برکاتی که از وجود مبارک رسول خدا (ص) سر زد مراتب وحدتی بود که از وجود آن بزرگوار پیامش برای عموم انسان‌ها ارسال می‌شد.

بیشتر بخوانید: چرا سنگی که پیامبر در شب معراج بر رویش ایستاده بود معلق ماند؟

حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم به شدت طرفدار وحدت جامعه انسانی هستند، بیان کرد: حضرت نه فقط دنبال وحدت مسلمانان و مومنان بودند بلکه نگاه عام آن بزرگوار وحدت تمام انسان‌ها حول محور شخصیت انسانی، انصاف، عدالت، گذشت، عفو، بزرگواری و کرامت انسانی بود؛ یعنی رسول خدا معتقد بودند تمام آحاد انسانی باید حول محور این ارزش‌های الهی در جهت تحقق عدالت الهی تلاش کنند و همه در مسیر توحید و حاکمیت حضرت حق گام بردارند.

وی ادامه داد: حضرت بزرگترین عوامل وحدت میان انسان‌ها را از خود به یادگار گذاشتند و یکی از آن‌ها قرآن است که با آیات متعالی خودش چه آینده عالی برای بشر ترسیم می‌کند و دومین عامل وحدتی که از ناحیه آن بزرگوار برای آحاد انسانی باقی ماند، اهل بیت این بزرگوار هستند. وجود مبارک حضرت امیر که اول اهل بیت است و وجود مبارک حضرت صدیقه طاهره که در جهت ایجاد وحدت میان آحاد مسلمانان نهایت تلاش بزرگواری و ایثار را از خود بروز دادند.

حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی اظهار داشت: هفته وحدت از برکات این ولادت است که والاترین پیام‌ها را برای همه مسلمان‌ها در سراسر عالم داشته باشد. چه خوب است طبق سنت پیامبر اکرم، وحدت خود را تقویت کنیم و مسلمان‌ها همه اهالی فضه به این امر تعصی کنند. نباشد حرف از وحدت بزنیم، اما در عمل  چندگانه باشیم. امیدواریم پیام رسول خدا در جهت ایجاد هماهنگی و همراهی در میان مسلمان‌ها اثر تام کند و بتوانیم شیرینی وحدت اسلامی را در کام خودمان حس کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پیامبر اکرم معلم جامعه مسلمانان قرآن اهل بیت اهل بیت پیامبر اکرم مسلمانان هفته وحدت میلاد پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند

به نقل از دفتر این مرجع تقلید، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار آیت الله کعبی نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وضعیت امروز جهان اسلام را حساس دانسته و با تقدیر مجدد از نیروهای مسلح در پاسخ بجا و قانونی و به موقع نسبت به رژیم صهیونیستی گفتند: لازم است کشورهای اسلامی خصوصاً علمای جهان اسلام بیش از گذشته وحدت و ارتباط داشته باشند تا بتوانند اثرگذار باشند.

ایشان با تأکید بر همراهی با رهبری در تصمیمات در مقابل دشمن خصوصآ رژیم صهیونیستی افزودند: باید هر گونه اختلاف را کنار گذاشت و با ایشان همراهی کرد، و باید بدانیم امروز دنیای استکبار باهم متحد و آشکارا در یک صف واحد در مقابل ایران و گروهای مقاومت هستند؛ براین اساس‌ بر وحدت جهان اسلام تأکید می کنم و امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار آیت‌الله کعبی گزارش کامل و جامع ای از حوادث اخیر در منطقه و جهان اسلام ارائه کردند.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • «نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟
  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • فال انبیا فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی