Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد داستانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج با اشاره به شاخصه‌های بسیج، اظهار داشت: مکتبی بودن ولایت‌فقیه شاخص اصلی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این‌که بسیج گوش به فرمان ولایت‌فقیه است، افزود: پشتیبانی از مستضعفان، استکبارستیزی از شاخصه‌های دیگر بسیج است و امروز بسیج به عنوان یک ارزش برای مردم شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا با بیان این‌که امروز استکبار توطئه‌های بسیاری برای کشور دارد، گفت: تشکیل گروه تروریستی داعش یکی از توطئه‌های دشمن بود تا بتواند در بین امت‌ها اختلاف ایجاد کند.

وی با بیان این‌که بسیج به عنوان یک شجره طیبه در سراسر کشور تشکیل شده است، بیان کرد: امروز فرهنگ بسیج را در عراق، لبنان، فلسطین، پاکستان، یمن و بسیاری از کشورهای دیگر مشاهده می‌کنیم به نحوی که در جریان حزب‌الله لبنان و فلسطین اشغالی، فرهنگ بسیج است که توانسته مقاومت را پیروز میدان قرار دهد.

داستانی با تأکید بر این‌که تفکرات بسیجی فرصتی برای خنثی کردن ترفندهای دشمنان نظام است، تصریح کرد: با این فرصت باید قدرت و اقتدار نظام را در جنگ‌های منطقه‌ای به رخ جهانیان بکشانیم.

وی با بیان این‌که تفکر بسیجی نشأت گرفته افکار و اندیشه‌های امام و رهبری است و این تفکر باید جهانی شود، عنوان کرد: هر زمان انقلاب اسلامی در معرض خطر و هجمه دشمن قرار بگیرد، بسیج وارد میدان می‌شود و با ایثار و از خودگذشتگی مقابل دشمنان می‌ایستد تا انقلاب پابرجا بماند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا با بیان این‌که در هفته بسیج از 29 آبان تا 5 آذر بیش از 100 عنوان برنامه در شهرضا برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: جشن 40 سالگی انقلاب و 39 سالگی بسیج، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و امامزاده شاهرضا، نشست‌های روشنگری و بصیرتی با موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دیدار باخانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، همایش حضور بسیجیان در قالب حلقه‌های صالحین در مصلای نماز جمعه و حضور سازمان یافته بسیجیان در نماز جمعه از برنامه‌های هفته بسیج در شهرضا است.

وی با اشاره به اعزام اروهای جهادی در قالب 15 گروه جهادی در مناطق محروم شهرستان شهرضا در هفته بسیج، گفت: در این هفته بیش از 94 گروه جهادی پایگاهی و محله محور به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

داستانی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی در هفته بسیج، افزود: محفل انس با قرآن، اردوی راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق جنگی جنوب با ظرفیت دو دستگاه اتوبوس و سخنرانی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرضا قبل از خطبه‌های نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در شهرضا است.

وی با بیان این‌که دشمن امروز در جنگ نرم فرهنگی با شکست روبه‌رو شده است و این به دلیل اجرای برنامه‌های موفقیت‌آمیز بسیج در سطح کشور بوده است، اظهار داشت: دشمن با یک مجموعه میلیونی که از بطن خود مردم بر خواسته بود، مواجه شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا با بیان این‌که بعد از پیروزی در جنگ تحمیلی دشمن جنگ سخت را به جنگ نرم تبدیل کرد و سال‌ها بر روی آن سرمایه‌گذاری کرد، گفت: در مقابله با تهاجم فرهنگی مردم مانند 8 سال دفاع مقدس در مقابل دشمن ایستاده‌اند.

وی با اشاره به این‌که امروز دشمن جنگ فرهنگی را تبدیل به جنگ اقتصادی کرده است، افزود: دشمن با مقاومت مردم در این عرصه هم شکست می‌خورد.

داستانی با بیان این‌که بسیج در حوزه آسیب‌های اجتماعی برای ترویج یک فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه همیشه به دولت‌ها کمک کرده است، اضافه کرد: طرح کرامت در شهرضا با هدف پیشگیری و مقابله با اعتیاد، مواد مخدر، طلاق و فضای مجازی اجرا شد.

وی با بیان این‌که اردوی راهیان نور یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های بسیج بود که نسل سوم و چهرام انقلاب را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرد، عنوان کرد: نزدیک به 40 سال است که یادواره شهدا  در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ایثارگری‌های آن‌ها برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا با بیان این‌که بسیجیان در روز 5 آذر اقتدار، حضور و ایستادگی خود را در همه زمینه‌ها به رخ دشمنان انقلاب می‌کشاند، بیان کرد: یکی از اهداف بزرگ این روز نمایش اقتدار بسیج است که اگر دشمن گوشه چشمی به انقلاب داشت بسیجیان دست آن‌ها را از آستین قطع می‌کنند.

وی با اشاره به تسهیلات اقتصاد مقاومتی در شهرضا، گفت: از ابتدای سال 97 تاکنون 2 میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات ارائه‌شده و تا بهمن‌ماه ادامه دارد که این تسهیلات در قالب عرصه‌های انار، زعفران، دام سبک و سنگین، صنایع‌دستی، پخت نان خانگی و صنایع تبدیلی بوده و منجر به اشتغال‌زایی 25 نفر شده است.

داستانی با اشاره به اجرای طرح همگام با کشاورزی توسط بسیج مهندسان، گفت: در این طرح مهندسان کشاورزی با حضور در مناطق روستایی کلاس‌های آموزشی برای روستائیان برگزار می‌کنند و پیگیر حل مشکلات آن‌ها هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید رهنمون، بیان کرد: این طرح در راستای طرح اعتلای بسیج در شهرضا اجرا می‌شود در این طرح پزشکان به مناطق محروم اعزام می‌شوند و به مشکلات بهداشتی و درمانی مردم رسیدگی می‌کنند.

داستانی با اشاره به طرح شهید بهنام محمدی، خاطرنشان کرد: طرح تربیتی شهید «بهنام محمدی» به دنبال تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت مدارس و مساجد کشور است، برای تحقق این امر باید سه نهاد مسجد، خانه و مدرسه همسوی یکدیگر حرکت کنند.

حجت‌الاسلام علی نوری  در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج با بیان این‌که انعکاس به موقع اخبار و اقدامات سپاه و بسیج از سوی خبرنگاران منجر به خنثی شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود، اظهار داشت: حمله دشمن به روحانیت، خبرگان، بسیج و سپاه نشان می‌دهد که آن‌ها کار خود را درست انجام می‌دهند و قطار انقلاب در مسیر خود 4 دهه است که با قدرت حرکت می‌کند.

وی با بیان این‌که نیروی بسیج در امتداد عاشورا است، افزود: همان طور که امام حسین (ع) برای عزت و اقتدار و استقلال رفت در حال حاضر هم بسیج دنباله‌روی مکتب امام حسین (ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهرضا با بیان این‌که بسیجی زمانی موفق است که در هر زمینه‌ای و در هر عرصه‌ای الگو داشته باشد، گفت: بسیجی مظهر اقتدار ملی، تجلی فضیلت‌های انسانی، ایثار و بنیان‌کن تارهای عنکبوتی دشمن است و به برکت این تفکر و الگوبرداری در عرصه بین‌الملل حرف برای گفتن داریم.

وی با بیان این‌که بسیج رسالت دارد تا پرچم توحید را بر فراز کاخ سفید بنا کند و زمینه را برای حضور امام زمان (عج) فراهم سازد، بیان کرد: بسیج در راستای عزت‌مندی مسلمانان و آگاهی‌بخشی، آن‌ها را بیدار کرد و پویش مردمی بود که داعش را از بین برد.

نوری با بیان این‌که بسیجی حافظ شهر، روستا، مرز و رهبر است، تصریح کرد: وجود بسیجی در یک منطقه و محله، بیمه آن منطقه از لوث ضدانقلاب است و همواره بسیج در همه عرصه‌ها پیشتاز است.

وی با بیان این‌که بیش از 80 هزار شبهه بر پیکره انقلاب و ارزش‌های آن واردشده است، عنوان کرد: بسیج در همه اقشار وجود دارد و بسیجی با حکم آتش به اختیار در مواقع بروز مشکل باید وارد عمل شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهرضا با اشاره به این‌که ملت ایران با تکیه‌بر توان داخلی از بحران اقتصادی بیرون می‌آید، گفت: آمریکا تمام تلاش خود را برای ناامن کردن اقتصاد ایران بکار بسته است اما همان‌طور که از ابتدای انقلاب تاکنون توانسته‌ایم از تحریم‌ها عبور کنیم این بار نیز می‌توانیم با تکیه بر انسجام و وحدت ملی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی کشور، از مشکلات عبور کنیم.

 

انتهای پیام/م

اجرای بیش از 100 برنامه در هفته بسیج در شهرضا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است

کریم اکبرزاده رزمنده جانباز، راوی دفاع مقدس و مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تبریز در جریان اردوهای راهیان نور در یادمان شهدای شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در زمان دفاع مقدس وظیفه ما دفاع از انقلاب، مملکت و مقابله با تهاجم دشمن بود. کار ما کار نظامی گری بود و به قول امروزی‌ها دفاع سخت بود. در هر حال هشت سال دفاع مقدس با موفقیت به پایان رسید.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس به پایان رسید اما دفاع همچنان باقی است؛ چون دشمن در هر مقطعی چه با تهاجم نظامی چه با تهاجم‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی قصد و نیت نابودی نظام و انقلاب را دارد. وظیفه ما دفاع از این انقلاب، نظام و مملکت است. اگر هشت سال دفاع مقدس تمام شده، دفاع‌های دیگری باید انجام بدهیم.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز در ادامه سخنان خود گفت: هیچ تفکر و اندیشه‌ای بدون تبیین باقی نمی‌ماند. شاید اندیشه مکتبی در مقطعی اوج بگیرد ولی اگر تبیین نشود، آن اندیشه، فکر و باور از بین می‌رود. برای اینکه اندیشه‌ای را نگه‌داریم و باقی بگذاریم، باید آن را تبیین کنیم. راهیان نور بهترین ابزار تبیین هشت سال دفاع مقدس است. راهیان نور بهترین وسیله است تا ما بتوانیم اندیشه، ایثار، شهادت، اخلاص و صداقت آن دوران را توسط راویان برای نسل فعلی و حاضر بیان کنیم تا باور کنند چه اتفاقات ارزشمندی توسط چه کسانی در دوره دفاع مقدس افتاده است، تا بتوانند این مسیر را ادامه بدهند و برای نسل آینده تحکیم کنند.

محمدمهدی عبداللهی رزمنده، جانباز، آزاده و راوی دوران دفاع مقدس نیز در یادمان شهدای هویزه گفت: زمانی که به جبهه اعزام شدم، آستانه عید نوروز بود و من در پایه اول دبیرستان یا به قول امروزی کلاس نهم مشغول تحصیل بودم.

وی افزود: در کمک‌های مردمی که به جبهه می‌فرستادند، نامه یک دختر دانش آموز سوم ابتدایی را دیدم که املایش را ارسال کرده و نوشته بود: «بضاعت مالی آن‌چنانی نداریم، تنها چیزی که می‌توانستم به شما هدیه کنم این املا بود که بیست گرفته‌ام. بیست برای شمایی که بیست هستید.» این نامه پرانرژی بود و با آن احساس غربت نکردم. این نامه نقش مردم در دوران دفاع مقدس را نشان می‌دهد که چه قدر انرژی بود.

این راوی دفاع مقدس گفت: یک روز دسته ما به صبحگاه رفته بود. پیش از اذان صبح یکی از بچه‌ها کتری را پُر کرده و روی چراغ گذاشته بود. تا نماز صبح و زیارت عاشورا بخوانیم طول کشی به خیمه برسیم. وقتی رسیدیم، دیدیم این کتری در حال خشک شدن است، در کتری بالا و پایین می‌رود، مرتضی جاویدی معروف به اشلو که فرمانده دسته بود با لهجه شیرازی به صورت فی البداهه بر حسب نوحه آهنگران خواند: «بچه ها می قُلَد و می‌جوشد کتری روی چراغُ»

کد خبر 6062637 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • جزئیات جدید درباره پاسدار نیروی قدس سپاه که در سوریه به شهادت رسید
  • شهادت پاسدار بهروز واحدی در دیرالزور سوریه
  • پاسدار البرزی در سوریه به شهادت رسید
  • شهادت مستشار سپاه در حمله هوایی به سوریه
  • شهادت مستشار سپاه در سوریه
  • شهادت پاسدار ایرانی در حمله اسرائیل به سوریه
  • شهادت یکی دیگر از فرزندان مدافع حرم البرز
  • ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است