Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي سروآباد گفت: 11 هزار و 400 واحد مسکن روستايي در اين شهرستان وجود دارد که تاکنون 83 درصد اين اماکن صاحب سند مالکيت شده اند.

محمد راست کردار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در سروآباد 65 روستاي بالاي 20 خانوار جمعيت داريم که با همکاري ثبت اسناد و املاک شهرستان مريوان تاکنون طرح سند دار کردن اماکن خصوصي و دولتي در 83 درصد اين روستاها اجرايي شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: تعداد هشت هزار و 400 سند مالکيت براي اماکن خصوصي و دولتي در روستاهاي سروآباد صادر شده و صدور سند براي مابقي اماکن روستايي در اين شهرستان همچنان ادامه دارد.
رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي سروآباد اضافه کرد: در اين شهرستان 2 شهر زير 20 هزار نفر جمعيت نيز وجود دارد که براي بيش از 88 درصد از اماکن خصوصي و دولتي اين 2 شهر نيز سند مالکيت صادر شده است.
وي يادآور شد: در 2 شهر سروآباد و هورامان در مجموع يک هزار و 224 ملک خصوصي و دولتي وجود دارد که در شهر سروآباد 540 سند مالکيت و در شهر هورامان 420 سند مالکيت براي اين املاک صادر شد.
راست کردار تاکيد کرد: در راستاي کاهش هزينه هاي تردد روستاييان به مرکز شهرستان براي صدور اسناد مالکيت اماکن روستايي، متقاضيان مي توانند مدارک خود را تحويل دهياري روستاي دهند تا امور مربوطه از اين طريق انجام شود.
وي گفت: هزينه صدور هر سند روستايي کمتر از 2 ميليون ريال است و روستاييان مي توانند با استفاده از مزاياي اين طرح براي سند دار کردن واحدهاي مسکوني خود اقدام کنند.
به گزارش ايرنا، طرح سنددار کردن اماکن روستايي و شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت در شهرستان سروآباد از سال 1384 با همکاري مشترک بنياد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک مريوان آغاز شده است.
بنياد مسکن انقلاب اسلامي و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر اساس قانون به صورت مشترک موظف هستند براي همه روستاها، مراکز دهستان ها و بخش هاي روستايي سند مالکيت صادر کنند.
سند مالکيت به معناي هويت بخشي به املاک روستايي است و روستاييان با اين سند مي توانند تسهيلات دريافت کرده و اختلافات ملکي نيز با اين امر رفع مي شود.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزي و هورامان، 73 روستا و جمعيتي بيش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کيلومتري از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کيلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان سابقه‌دار در اسفراین

فرماندهی انتظامی شهرستان اسفراین از دستگیری ۲ نفر سارق سابقه‌دار اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد روهنا با اعلام جزئیات این خبر، اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی و مشاعات ساختمانی در سطح شهرستان اسفراین موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 11 قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران با استفاده از یکسری اقدامات فنی و پلیسی و گشت‌های هدفمند موفق به شناسایی سارقان سابقه‌دار در سطح حوزه استحفاظی شدند، عنوان کرد: ماموران پس از هماهنگی قضایی در دو عملیات جداگانه متهمان سابقه‌دار را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

فرماندهی انتظامی شهرستان اسفراین، افزود: متهمان در بازجویی‌های انجام شده به 4 فقره سرقت مشاعات ساختمانی و اماکن خصوصی در سطح شهرستان اسفراین اعتراف کردند.

روهنا با بیان اینکه متهمان در نهایت بعد از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان با رعایت نکات ایمنی در نگهداری از اموال خود، در صورت اطلاع از هر گونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در اسفراین
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد