Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه فرانسه در سخنانی گفت که کشورش درباره اعمال تحریم بر عربستان به خاطر قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی هرگز درنگ نکرده و خیلی زود درباره این موضوع تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا،  ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با رادیو "یورو 1" در پاسخ به این پرسش که آیا پاریس از اقدام آلمان در اعمال تحریم و  ممنوعیت بر ورود ۱۸ تبعه سعودی متهم به دست داشتن در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی تبعیت می‌کند یا خیر، گفت: ما در حال حاضر با آلمان همکاری می‌کنیم و با آنها هماهنگ هستیم و خودمان نیز خیلی زود در مورد وضع تحریم‌ها تصمیم خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از این حد نیز فراتر می‌رویم، چراکه افشای کامل حقیقت امری ضروری است.

وی افزود: پاریس خواهان آن است قبل از تصمیم گیری، تمام حقایق این ماجرا آشکار شود و به همین دلیل باید عاملان این جنایت مشخص شوند.

این درحالی است که هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته در سخنانی در حاشیه نشست‌ اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته که ورود ۱۸ عامل قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی به آلمان را ممنوع کند. وزارت اقتصاد آلمان نیز اعلام کرد که دولت این کشور کاملاً صادرات سلاح به عربستان را در پی کشته شدن جمال خاشقجی متوقف کرده است.

لودریان درباره مذاکرات صلح یمن نیز تاکید کرد که این مذاکرات با حمایت سازمان ملل در اوایل دسامبر پیش رو در سوئد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمال خاشقجی عربستان فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: در دیدارها لغو تحریم‌ها مورد توجه بود

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفر خود به نیویورک گفت: طبعا در بخشی از دیدارها با دلیل ماهیت و طبیعت کار در نیویورک موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها هم مورد توجه ما قرار داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفر خود به نیویورک جهت شرکت در نشست مقامات عالی شورای امنیت سازمان ملل درباره مسائل غرب آسیا در خصوص رایزنی‌های صورت گرفته گفت: در نشست‌های دو روز گذشته بخشی از هدف اصلی سفر، حضور در نشست مقامات عالی رتبه شورای امنیت سازمان ملل بود و تبیین مواضع کشورمان در خصوص تحولات غزه و از جمله در خصوص اقدام دفاع مشروعی که بر روی دو پایگاه نظامی رژیم اسرائیل که از آنجا سفارت ما هدف قرار گرفته شده بود.

وی افزود: توانستم در دیدارهایی که داشتیم و با سخنرانی در شورای امنیت ابعاد آن و پیامدهای هرگونه تکرار ماجراجویی جدید اسرائیل را مورد توجه قرار بدهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت: با استفاده از فرصت با توجه به اینکه ما معتقدیم که توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست، در دیدارها به ویژه با دبیرکل سازمان ملل متحد و با رییس دوره‌ای شورای امنیت سعی کردیم آنان را ترغیب کنیم به اینکه برای حل ریشه‌ای بحران در منطقه آنچه که ضروری است تمرکز بر راه حل سیاسی و توقف جنایت جنگی رژیم اسراییل در غزه است و باید یک بسته سیاسی که همه ابعاد از جمله تبادل اسرا، عقب نشینی نیروهای اشغالگر از غزه و ارسال گسترده کمک‌های انسانی در دستورکار دبیرکل سازمان ملل قرار بگیرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار خود با آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: شب گذشته در گفتگو با آقای گوترش ایده‌هایی که می‌توانند توسط دبیرکل و در هماهنگی با همه کنشگران اصلی موضوع غزه در دست پیگیری قرار بگیرد را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم. 

وی افزود: همچنین در دیدار با وزرای خارجه کشورهای منطقه و برخی دیگر از مقامات سازمان‌های بین المللی از جمله رییس سازمان بین المللی صلیب سرخ جهانی راجع به ابعاد انسانی موضوع غزه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادیم. 

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: طبعا در بخشی از دیدارها با دلیل ماهیت و طبیعت کار در نیویورک موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها هم مورد توجه ما قرار داشت.

امیرعبداللهیان: می‌توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیمامیرعبداللهیان: حمله به رفح فاجعه را عمیق‌تر می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • کانال 13 اسرائیل: مشاجره نسبتا شدیدی بین وزیر خارجه آلمان و نتانیاهو رخ داد
  • گزارش محرمانه مشاجره وزیر خارجه آلمان با نتانیاهو
  • افشای متن و جزئیات دعوای شدید نتانیاهو با آلنا بربوک
  • بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در دفتر کارش (عکس)
  • امیرعبداللهیان: در دیدارها لغو تحریم‌ها مورد توجه بود