Web Analytics Made Easy - Statcounter


سلیمان عباسی در گفت و گو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: مهم ترین هدف از برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور ترویج فرهنگ قرآن و عترت بین دانشجویان و دانشگاهیان است.

وی ادامه داد: با حضور اعضای شورای قرآن و عترت، هر سال در جهت آسیب شناسی هر دوره جلساتی تشکیل شده، نظرات دانشجویان استخراج و مورد بررسی قرار می گیرد که این امر به روند برگزاری هر چه بهتر مسابقات کمک شایانی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو شورای مشورتی قرآن و عترت دانشگاه های کشور اظهار کرد: جشنواره قرآنی دانشجویان بزرگترین رویداد قرآنی محسوب می شود چرا که از ابتدای ثبت نام تا برگزاری جشنواره، تقریبا در یک دوره 13 ماهه، برنامه ریزی و اجرای مسابقات طی مراحل چهارگانه همراه با برپایی مراسم اختتامیه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: اثرات برگزاری مسابقات قرآن را می توان با حضور دانشجویان در عرصه های بین المللی مشاهده کرد. از طرفی هر سال با استقبال هر چه بیشتر دانشجویان مواجه هستیم که در سال جاری نیز 10 درصد دانشجویان به تعداد بیش از 300 هزار دانشجو در این جشنواره شرکت کردند و این رشد حضور نیز امری قابل توجه است.

عباسی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر شرکت کنندگان در بخش معارفی قرآن کریم هستند که تقریبا 80 درصد شرکت کنندگان را تشکیل می دهند، لذا منابع برای جشنواره همه ساله بازنگری و به روز رسانی و بر اساس نیاز دانشجویان ارائه می شود.

عضو شورای مشورتی قرآن و عترت دانشگاه های کشور گفت: در راستای انطباق زمینه علمی و دانشگاهی با جشنواره قرآن و عترت نیز در بخش های پژوهشی، فناوری و هنری نیز برنامه ریزی صورت گرفته که زیر نظر اساتید زبده داوری آثار انجام می شود که این بخش از جشنواره با بخش رشته های دانشگاهی مرتبط است.

وی عنوان کرد: آثار رسیده بسیار ارزشمند است و نسبت به 20 دوره قبل بسیار متفاوت است؛ ضمن اینکه خبرگزاری ایکنا نیز اطلاع رسانی خوبی در خصوص معرفی این آثار داشته است.

عباسی ادامه داد: در بخش فناوری قرآن و عترت با محتوای قرآنی، آثار تهیه شده در فضای مجازی شامل اپلیکیشن، وبلاگ و کانال های مجازی رشد کمی و کیفی قابل توجهی داشته که البته در این بخش به صورت کلی مبحث قرآن مورد توجه است اما در بخش هنری همه ساله از سوی شورای برنامه ریزی جشنواره، متناسب با شرایط آیه ای انتخاب و به عنوان موضوع در جشنواره ارائه می شود.

عضو شورای مشورتی قرآن و عترت دانشگاه های کشور در خصوص سایر برنامه ها ی دانشگاه ها با محتوای قرآنی تصریح کرد: برنامه های عمومی در زمینه ترویج قرآن در دانشگاه ها شامل قرائت قرآن، تبیین مفاهیم قرآنی، مهارت های زندگی بر اساس سبک زندگی قرآنی و امر به معروف و نهی از منکر است که در طول سال و به صورت مستمر برگزار می شود.

وی در خصوص استمرار برنامه های جشنواره در طول سال گفت: برنامه های جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کوتاه مدت نیست که به همین چند روز برگزاری افتتاحیه و اختتامیه خلاصه شود بلکه از لحظه ثبت نام تا برگزاری مراحل دانشگاهی، منطقه ای، دانشگاه های سراسر کشور و ملی این جشنواره در حال فعالیت است که البته باید اطلاع رسانی آن به نحو شایسته صورت گیرد تا نمود داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در «فلک‌الافلاک»

به گزارش خبرنگار مهر، هم‌زمان با ایام نوروز ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در محوطه قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک» در حال برگزاری است.

این ویژه‌برنامه‌ها شامل اجرای نمایش طنز از سوی هنرمندان لرستانی، برگزاری مسابقات همراه با جوایز، نمایشگاه محصولات فرهنگی، ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان، مناجات‌نامه خوانی تلاوت کلام وحی، است که با استقبال مهمانان نوروزی و همشهریان خرم‌آبادی نیز همراه بوده است تا ۱۲ فروردین در حال برگزاری است.

این برنامه با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شورای‌عالی قرآن لرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6063487

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • برپایی نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه در کرمانشاه
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • با هدف ترویج فرهنگ کار خیر و تکریم خیرین جشنواره ی ملی رسانه ای مهرآفرین برگزار می شود.
  • ظرفیت قرآنی کرمانشاه نیازمند برنامه منجسم
  • برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان در حال برگزاری است
  • استمرار برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در «فلک‌الافلاک»
  • نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد
  • طرح «زندگی با آیه‌ها»زمینه ساز ترویج فرهنگ قرآنی است
  • برگزاری جشنواره خدمت کریمانه در بخش شمیل