Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی نهمین کنفرانس بین المللی گردهمایی متخصصین فضای سایبری کشورهای اسلامی (OIC-CERT) از برگزاری این کنفرانس خبر داد و گفت: برای مراسم افتتاحیه این کنفرانس وزیر ارتباطات حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، دکتر محمدحسین شیخی امروز (29 آبان) در جمع خبرنگاران از برگزاری نهمین کنفرانس بین المللی گردهمایی متخصصین فضای سایبری کشورهای اسلامی (OIC-CERT) به میزبانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: هشت دوره قبلی این کنفرانس در کشورهای دیگر اسلامی برگزار شد و این اولین مرتبه است که ایران و شیراز میزبان این کنفرانس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر اجرایی نهمین کنفرانس بین المللی گردهمایی متخصصین فضای سایبری کشورهای اسلامی (OIC-CERT) با تاکید بر اینکه این گردهمایی به منظور استفاده از تجربیات حوزه امنیت سایبری کشورهای اسلامی اجرا می شود، افزود: پیش بینی می شود 9 کشور اسلامی در این کنفرانس شرکت کنند.

 

به گفته دکتر شیخی، متخصصین کشورهای عمان، مالزی، اندونزی، پاکستان، ازبکستان، برونئی، بنگلادش، سودان و ایران در این دوره شرکت می کنند و این کنفرانس از پنجم تا هشتم آذرماه در هتل «شیراز»، شیراز برگزار می شود.

 

وی، محور اصلی همایش را بررسی تهدیدهای فضای سایبری با تاکید بر شبکه های اجتماعی و برنامه های کاربردی تلفن همراه عنوان کرد و افزود: کشورهایی نظیر سوریه، عراق و افغانستان گروه های مراکز واکنش به رخدادهای سایبری (سرت CERT) ندارند.

 

دکتر شیخی اضافه کرد: در این همایش پروژه های مشترک بین کشورهای اسلامی تعریف می شده و تبادل علمی و فنی بین متخصصین شکل می گیرد.

 

این استاد دانشگاه افزود: 12 سخنران کلیدی از هفت کشور حضور دارند و حدود 14 مقاله داوری شده از مرکزهای «آپا» (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای) در کنفرانس مورد بررسی قرار می گیرد.

 

دبیر اجرایی نهمین کنفرانس بین المللی گردهمایی متخصصین فضای سایبری کشورهای اسلامی (OIC-CERT) با یادآوری این مطلب که ایجاد امنیت فضای سایبری از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اظهارداشت: متخصصین 30 مرکز «آپا» در این همایش حضور می یابند.

 

وی از حضور دکتر محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه کنفرانس که چهارشنبه هفتم آذر در شیراز برگزار می شود، خبر داد و اضافه کرد: 2 روز نخست همایش به برنامه ریزی و مرور اطلاعات گذشته می پردازد و در 2 روز بعد هم مقالات خارجی و داخلی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

شیخی اظهارداشت: این مرکز 30 دوره آموزشی در مرکزهای مختلف کشور برگزار کرده است و رسیدگی به آسیب های سایبری در صنایع کشور وظیفه «آپا» شیراز هست.

 

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز در خصوص حمله های سایبری به کشور، افزود: روزانه هزاران حمله سایبری به بخش های مختلف کشور، انجام می شود و ایجاد اختلال در عملکرد پایدار دستگاه ها و صنایع یکی از اهداف دشمن در این حملات است.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز ارومیه حسن روحانی بیرجند استان همدان ارزانی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان آذربایجان غربی سفر استانی وحدت حملات سایبری حملات سایبری و تروریستی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در آستانه سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، «میخائیل اولیانوف» در پیامی در شبکه احتماعی ایکس از دیدار با «محسن نذیری اصل» نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین‌المللی در وین، در آستانه سفر برنامه‌ریزی شده مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران خبر داد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس هفته آینده در سفری به تهران ضمن دیدار با مقامات ایرانی در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان شرکت می‌کند. 

سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ از هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در اصفهان با حضور مهمانانی از اقصی نقاط جهان برگزار خواهد شد.

او قرار است در روز نخست این کنفرانس در ضیافت شام به میزبانی «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شرکت کند.

گروسی همچنین روز سه‌شنبه و در یک کنفرانس خبری به سوالات رسانه‌ها پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • ارائه ۲۰۰ مقاله در کنفرانس بین المللی برق به میزبانی زنجان
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • تاریخ سفر گروسی به ایران مشخص شد
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان