Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: آمارگیری و طرح‌های تحقیقاتی انجام یافته در حوزه بهداشت سلامت جسمی و روان بانوان استان اردبیل غالباً جمعیت سنی ۳۰ تا ۵۹ ساله را مورد بررسی قرار داده و برای بررسی دقیق‌تر نیازمند توجه به تمام گروه‌های سنی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بانوان قسمت مهم، فعال و تأثیرگذار جامعه را تشکیل می‌دهند و لازمه برخورداری از جامعه‌ای پویا و توسعه یافته بهره‌مندی از مادرانی سالم، بانشاط و آشنا به تمامی مهارت‌های مورد نیاز زندگی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه نباید در نظرسنجی و انجام تحلیل‌ها قسمتی از جامعه را فراموش کرد، اضافه کرد: از این رو که بخش عمده‌ای از مردم در مناطقی که اقتصاد آن بر پایه گردشگری است از روستا‌ها هستند، به تنهایی بررسی ترکیب جمعیت شهری و یافتن تحلیل‌های مناسب فرهنگی، اجتماعی و بهداشت عمومی جامعه مفید واقع نخواهد شد.
وی ادامه داد: با اعلام سازمان بهداشت جهانی، سلامت روان از جمله بحث‌های مهمی بوده که جوامع مختلف درگیر آن هستند و انحصار و اکتفا به بعد جسمانی و مدنظر قرار دادن این موضوع جایگاه بهداشت روان را مورد خدشه قرار خواهد داد.
حجت‌الاسلام ستوده افزود: جایگاه استان اردبیل در حوزه سلامت روانی نیازمند بررسی و گزارش دقیق از سوی دستگاه‌های مرتبط بوده تا در صورت هر گونه مشکل احتمالی در هر بخش با تعامل همه‌جانبه و برنامه‌ریزی مورد نظر به دنبال راهکار‌های اساسی بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی اردبیل سلامت سلامت روح قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش استرس و افزایش تمرکز با این راهکار ساده

اخیرا یک شرکت تولیدکننده مواد غذایی برای آدامس جدیدی بازاریابی می‌کند که مدعی است تمرکز را افزایش می‌دهد و حاوی موادی است که ظاهرا سلامت مغز را بهبود می‌بخشد.

متخصصان در آمریکا می‌گویند: اینکه آدامس به سلامت روان کمک می‌کند، حرف جدیدی نیست، اما فکر تولید «آدامس تقویت‌کننده تمرکز» پس از گفتگو با پرستاری پیدا شد که طی همه‌گیری کووید در شیفت‌های استرس‌زا برای کسب آرامش آدامس می‌جوید.

آیا تاثیر آدامس بر بهبود سلامت روان و افزایش تمرکز پایه و اساس علمی دارد؟

تحقیقات متعدد نشان می‌دهد که جویدن آدامس برای سلامت روان مفید است و به تمرکز بیشتر و کاهش استرس کمک می‌کند.

کارشناسان در سال ۲۰۱۸ طی پژوهشی به این نتیجه رسیدند که جویدن آدامس و افزایش عملکرد یادگیری به هم مرتبط هستند. پژوهش سال ۲۰۱۵ هم به ارتباط جویدن آدامس و بهره‌وری و هوشیاری بیشتر اشاره کرد. همچنین پژوهشی در سال ۲۰۰۹ نشان داد که جویدن آدامس بر خلق‌وخوی افراد تاثیر مثبت می‌گذارد و سطح اضطراب و استرس را کاهش می‌دهد.

«صنم حافظ»، عصب‌روان‌شناس ساکن نیویورک به یاهولایف گفت: جویدن آدامس با افزایش جریان خون در مغز، عملکرد شناختی و هوشیاری را افزایش می‌دهد و به توانایی تمرکز کمک می‌کند.

طبق گفته او، جویدن آدامس فعالیت عصبی را تحریک می‌کند و هنگام انجام دادن کار‌هایی که نیازمند فعالیت ذهنی است تمرکز و دامنه توجه را افزایش می‌دهد.

زیاده‌روی در جویدن آدامس

آدامس ممکن است برای سلامت روان فوایدی داشته باشد، اما زیاده‌روی در مصرف آن مشکلات سلامت را به‌دنبال خواهد داشت.

به گزارش سایت تخصصی کلینیک کلیولند، جویدن بیش از حد آدامس برای فک مضر است، زیرا بر عضلات فک و مفصل گیجگاهی ـ فکی (TMJ) که فک پایینی را به جمجمه متصل می‌کند، پیوسته فشار وارد می‌کند.

این حرکت مداوم دهان، فک و عضلاتش را خسته و در طول زمان آن را دچار مشکل می‌کند.

منبع: ایسنا

به گزارش ایندیپندنت، آدامس بر گوارش هم تأثیر می‌گذارد و باعث بلعیدن هوا و به دنبال آن تولید نفخ و گاز می‌شود.

tags # اخبار پزشکی سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • محمودی کیا، عضو هیأت علمی پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی مطرح کرد: هشدار به نهادهای متولی درباره غفلت از اندیشه معیار امام/ خسارات جبران ناپذیر پرداخت مناسبتی به اندیشه امام
  • کاهش استرس و افزایش تمرکز با این راهکار ساده
  • چاقی می تواند سلامت روان زنان را به هم‌ بریزد
  • آیا جویدن آدامس استرس را از بین می‌برد؟
  • بررسی اولویت های حوزه سلامت کشور
  • مدیرکل پیشین درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: سند سلامت روان ۱۰ سال در بند وزارت بهداشت
  • خدمات سلامت روان در مناطق سیل‌زده | یک بیماری جدی در جنوب شرق کشور داریم
  • وزارت بهداشت فقط تأمین‌کننده ۲۵ درصد سلامت جامعه است
  • اثرِ انفجار ترقه بر بنا‌های تاریخی جبران‌ناپذیر است
  • خودکشی اصلی‌ترین علت مرگ‌های قابل پیشگیری در دنیا