Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت:برگزاری مناسبت‌های مذهبی و ملی با هدف وحدت آفرینی هدف مبلغان دینی است.   به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌الاسلام علی بخشی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در تشریح برنامه‌های پیش بینی شده به منظور گرامیداشت هفته وحدت در جمع خبرنگاران گفت: احیا و گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی و ملی، گسترش اخلاق، عقلانیت دینی و انسجام اسلامی بین مردم از اهداف اعزام مبلغان و برگزاری جشن‌های وحدت آفرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: محور اصلی ایجاد وحدت میان شیعه و اهل سنت قرآن کریم است و در خراسان رضوی برگزاری محافل انس با قرآن، کرسی‌های تلاوت و تکریم چهره‌های قرآنی در مساجد و نقاط دیگر برنامه ریزی شده است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: جمهوری اسلامی با الگوی وحدت توانسته است در کشور‌های گوناگون استکبار ستیزی و مبارزه با آمریکا را به طور جدی پیگیری کند؛ امسال برنامه‌های مختلف و متنوعی در راستای تحکیم وحدت و تجلی هم دلی بین شیعه و اهل سنت براساس راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در شهرستان‌های تلفیقی استان برنامه ریزی شده است.
حجت‌الاسلام علی بخشی افزود:همزمان با این هفته ۱۴۰۰ مبلغ دینی در شهر‌ها و روستا‌های استان با همکاری هیئت‌های مذهبی همزمان با برپایی جشن‌های وحدت، سیره، سبک زندگی و اخلاق پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و اهمیت وحدت اسلامی را تبیین می‌کنند.
وی تصریح کرد:برگزاری نشست‌های تقریبی علمای شیعه و اهل سنت، شب‌های شعر وحدت، برپایی نمایشگاه کتاب، گردهمایی مداحان و شاعران آئینی، برگزاری جشن‌های وحدت و میلاد پیامبر اکرم و امام صادق علیهما السلام، برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری مسابقه‌های فرهنگی، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری همایش منادیان وحدت با همکاری نهاد‌های مردمی در این ایام برگزار می‌شود.   بخشی از برنامه‌های هفته وحدت به صورت ویژه در شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد، خواف و سرخس برگزار خواهد شد.
انتهای پیام//آ. ف   برگزاری جشن‌های هفته وحدت با همکاری ۱۴۰۰ مبلغ دینی در خراسان رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمدرضا طبیبی با بیان اینکه رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان امسال با شعار «اصفهان شهر زنده، شهر زندگی» برگزار می‌شود، گفت: به همین مناسبت در منطقه 2 شهرداری اصفهان 12 برنامه با همکاری مجموعه‌های فرهنگی و فرهنگسراها برگزار می‌شود که از این میان 5 رویداد ویژه است.

وی افزود: در همین راستا، رویداد «رسم دیرین» در قالب آئین گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای روز 6 اردیبهشت از ساعت 17 در بوستان قلمستان برگزار می‌شود.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان گفت: «شهر زندگی 1»، جشنواره عکس از زیبایی‌های محلات منطقه 2 است که نخستین دوره آن به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود و مراحل بعدی به مناسبت‌ها و با موضوعات متنوع شهری برگزار خواهد شد.

وی شعار این رویداد را «شهر زندگی، محله زندگی» با تاکید بر ضرورت زیست پذیری محلات دانست و خاطرنشان کرد: نخستین دوره این جشنواره 9 محله از محله های قدیمی منطقه شامل آفاران، برزان، ولدان، مشکین و جاوان در شمال و بابوکان، رسالت، دهنو و بختیاردشت را به تصویر می کشد و در دوره های بعدی، موضوعاتی از جمله بزرگان و آئین‌های محلات و... محور جشنواره خواهد بود.

طبیبی با اشاره به رویداد «اصفهان جان» گفت: این رویداد نیز شامل روایت‌گری اصفهان در قالب نقالی و به صورت میدانی است و از 3 تا 6 اردیبهشت از ساعت 17 در محلات بابوکان، رسالت، دهنو و قلمستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر رویدادهای این هفته بیان کرد: سایر رویدادها در مراکز فرهنگی منطقه برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به اختتامیه «جشنواره نمکدون» در فرهنگسرای سراج، شب شعر جاوان و اصفهان فیروزه‌ای در فرهنگسرای معلم، مسابقه زیباترین تعریف از اصفهان با عنوان «نگاه اصفهانی»، معرفی کتاب بانوان شیعه، اردوی اصفهان گردی و سینما اسوه اشاره کرد.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان همچنین از برگزاری هفته فرهنگی محله دهنو خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان، برنامه‌های مربوط به هفته فرهنگی دهنو با تأخیر و از 19 تا 21 اردیبهشت برگزار می‌شود. در همین راستا، رویداد «باغ نو -ده نو» به عنوان پیش مقدمه رویدادهای هفته فرهنگی دهنو برنامه‌ریزی شده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • برگزاری ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در استان همدان
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • برگزاری ۱۲ ویژه برنامه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۲
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز معمار