Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- آخرین دفاعیات پنج صراف متهم به اخلال در نظام ارزی کشور در شعبه سوم ویژه رسیدگی به پرونده های اخلالگران اقتصادی اخیر اخذ شد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، با توجه به محاکمه و اخذ آخرین دفاع از پنج صراف متهم به اخلال در نظام ارزی کشور، شعبه سوم ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران اقتصادی اخیر تا یک هفته آینده حکم خود را درباره این افراد صادر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخستین جلسه رسیدگی به اتهام پنج صراف، نهم آبان به ریاست قاضی اسدالله مسعودی مقام و دومین جلسه نیز 23 آبان برگزار شد.
پیمان ارغوانی، سیدمازن قاینی، بهداد بهرامی، حمید انصاری، احسان صفوی امیر پنج صرافی هستند که به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق خرید و فروش عمده ارز با سوء استفاده از کارت ملی اشخاص مختلف به میزان 151میلیون و 121هزار و 674 دلار محاکمه می شوند.
اتهام احسان صفوی امیر خرید و فروش غیر قانونی ارز به مبلغ 4١ میلیون و 64٣ هزار و ٣٩٠ دلار، بهداد بهرامی ٣٩ میلیون و ٩٠ هزار و ٨5٠ دلار، سید مازندران قاینی ٣٠ میلیون دلار، حمید انصاری ٢4 میلیون و 5٩٠هزار و 45٠ دلار و پیمان ارغوانی ١5 میلیون و ١٨٧ هزار و ٩٨4 دلار به صورت عمده است.
در ارتباط با اخلال های اقتصادی اخیر، تاکنون واردکنندگان موبایل، دلالان ارز و باند وحید مظلومین معروف به سلطان سکه محاکمه و برای متهمان این پرونده ها حکم حبس و اعدام صادر شده است.
وحید مظلومین ملقب به سلطان سکه و محمد اسماعیل قاسمی معروف به محمد سالم دو متهمی هستند که از سوی دادگاه به اعدام محکوم و محکومیتشان در دیوان عالی کشور تایید شد. دادستانی تهران 23 آبان امسال از اجرا شدن حکم اعدام این دو نفر خبر داد.
در استان های مختلف کشور نیز دادگاه های ویژه رسیدگی به اخلالگران اقتصادی اخیر برگزار شده و دو تن از متهمان در شیراز به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شدند که پرونده آنها در مرحله فرجام خواهی در دیوان عالی کشور بررسی می شود.
پرونده متهمان مربوط به تخلفات رخ داده در ماجرای ثبت سفارش خودرو هنوز به دادگاه نرفته است و همچنان در مرحله تحقیقات در دادسرا قرار دارد.
معاون ارزی سابق بانک مرکزی نیز از دیگر متهمان پرونده های اخلالگران اقتصادی اخیر است که دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای او خبر داده است.
اجتمام *ع.ی * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی اخلالگران اقتصادی ارز صرافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموع معادل ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی عرضه شد که از این میزان ۱۲۴.۸ میلیون دلار آن معامله شد.

به این ترتیب در معاملات امروز سامانه نیما از مجموع ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی عرضه شده ۳۰۲ میلیون دلار آن به فروش نرسید.

کد خبر 6086848

دیگر خبرها

  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
  • عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز به اعدام محکوم شدند
  • اعدام و حبس برای عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز
  • عرضه ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد