Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسفی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت: طرح های آبخیزداری استان که از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده است ، در حال حاضر بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به 25 پروژه آبخیزداری در 11 شهرستان ، پیشرفت اغلب پروژه ها را بیش از 70 درصد اعلام کرد افزود: برخی از پروژه هایی که به تازگی کار را شروع کرده اند،نیز هم اکنون از پیشرفت فیزیکی 15 درصدی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی با بیان اینکه بر اساس قرار داد منابع طبیعی استان با پیمانکاران تمام این پروژه ها تا پایان آبان یا حداکثر دهم آذر ماه امسال باید به بهره برداری برسند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی اظهارکرد: با تسریع در بهره برداری از این پروژه ها و آبگیری مناسب آنها، اهالی روستاهای پایین دست بتوانند به خوبی از آن بهره مند شوند.

 وی ادامه داد: اجرای این طرح ها در استان باعث تغذیه 90 قنات و 10 چاه در استان خواهد شد، که از این طریق کمیت و کیفیت آب نیز بهبود می یابد.

یوسفی گفت: تاکنون از ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده برای این پروژه ها بیش از 50 درصد تخصیص یافته که با توجه به پیشرفت مطلوب کار، امید است روند تخصیص ها ادامه یابد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی به تفاهم نامه ی 40 میلیاردی استانداری و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اشاره کرد و گفت: 20 میلیارد تومان این تفاهم نامه استانی بوده و مابقی باید توسط سازمان جنگل ها ،مراتع و آبخیزداری تامین شود.

وی  با تاکید بر نقش حیاتی پروژه های آبخیزداری در استان خراسان جنوبی تسریع اجرایی شدن این تفاهم نامه را خواستار شد و گفت : درخواست های بالای مردمی برای اجرای این طرح ها، نشان دهنده ی امیدواری مرز نشینان و روستاییان به احیای قنوات و آبدهی چاه های کشارزی شان است که خود نقش موثری در کاهش روند مهاجرت در استان دارد.

انتهای پیام/ ط ا

اجرای 25 پروژه آبخیزداری در 11 شهرستان خراسان جنوبی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرزنشینان منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ احمدی گفت: طبق دستور رئیس دادگستری شهرستان طارم درختانی که قلع و قمع شده بودند با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم جمع‌آوری و به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منتقل شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم بااشاره به اینکه  این قلع و قمع آثار تصرفی در پلاک هندی‌کندی به مساحت ۲۰ هکتار بود، افزود: این اقدام با همکاری فرماندهی یگان‌های حفاظت استان و شهرستان طارم انجام شد.


دیگر خبرها

  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی