Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بیش از ۵۱ درصد کسانی که جان خود را در تصادفات از دست دادند در بازه سنی ۲۱ تا ۵۰ سال، سن داشتند و این یعنی نیروی کار ما از دست رفت. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، چهارمین همایش ملی ایمنی ترافیک صبح امروز در سالن قدیر دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد.

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در این همایش، اظهار داشت: در کشور ما با توجه به گستردگی جغرافیایی و شرایطی که موجود است و با امکانات و مقدورات توانستیم به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از روش‌های علمی و اقدامات همه دستگاه‌ها شاهد پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی باشیم.

وی به آمار تصادفات در سال گذشته پرداخت و گفت: بیش از حدود ۵۱ درصد کسانی که جان خود را در تصادفات از دست دادند در بازه سنی ۲۱ تا ۵۰ سال، سن داشتند و این یعنی نیروی کار ما از دست رفت.

سردار مهری افزود: بیش از ۹۰ درصد تردد‌ها و جابجایی بار و مسافر به صورت زمینی و ۹ درصد به صورت ریلی و هوایی است، بر این اساس در پایان سال ۹۶ بیش از ۲۱ میلیون خودرو در کشور تردد داشتند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: از سال ۸۵ تاکنون تعداد گواهینامه‌های صادر شده به بیش از ۳۹ میلیون گواهینامه رسیده و باید گفت: ۲۸ میلیون نفر در کشور گواهینامه فعال دارند یعنی حدود ۱۰ سال است که گواهینامه دریافت کرده‌اند.

وی گفت: افزایش میزان استفاده از خودرو‌های شخصی در کشور رو به فزونی است و بیش از ۶۰ درصد خودرو‌ها که صبح‌ها تردد دارند تک سرنشین هستند و باید گفت: هرچقدر تعداد خودرو‌ها افزایش یابد قطعا تصادفات نیز افزایش می‌یابد.

این مقام ارشد راهور ناجا با بیان این مطلب که بیش از ۸۰ درصد جانباختگان حوادث رانندگی در درون شهر‌ها عابران پیاده و موتورسیکلت‌ها هستند اعلام کرد: خستگی و خواب‌آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو ۸۱ درصد عوامل تصادفات فوتی بوده‌اند.

وی به نقش کمربند ایمنی در کاهش شدت تصادفات پرداخت و گفت: بیش از ۹۰ درصد از رانندگان از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند.

سردار مهری به تصادف اخیر مسئولان پرداخت و گفت: عدم استفاده از کمربند ایمنی در حادثه اخیر نقش خود را نشان داد چرا که برای کاهش شدت تصادفات استفاده از کمربند ایمنی هم برای راننده و هم برای سرنشینان الزامی است.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تلفات جاده ای نیروی کار پلیس راهور روش های علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه

عبدالحسین زارع رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه گفت : مأموران پلیس راه استان کرمانشاه بر اساس ماموریت‌های ابلاغی خود همواره در راستای مدیریت سفر‌ها و برقراری قوانین راهنمایی و رانندگی در محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه حضور دارند.

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون ۶۵ تیم محسوس و نامحسوس پلیس راه استان کرمانشاه در محور‌های مواصلاتی استان به ویژه در نقاط حادثه‌ساز و پر تردد جاده‌ای حضور دارند تا بتوانند سفر ایمن را برای هم‌وطنانمان رقم بزنند.

زارع تصریح کرد: با همکاری و همراهی مردم طی فروردین‌ماه شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بودیم که در نتیجه آن تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه ۸ درصد کاهش یافت.

وی بیان کرد: با توجه به بارش باران در محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه هم‌اکنون سطح جاده‌های استان در برخی محور‌ها لغزنده است و شاهد بارش‌های پراکنده هستیم.

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه گفت: رعایت سرعت مطمئنه، پرهیز از سبقت غیرمجاز و عجله، همراه داشتن تجهیزات لازم، اطمینان از ایمنی خودرو برای سفر ضروری است تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

زارع خاطرنشان کرد: افرادی که قصد سفر و تردد در محور‌های مواصلاتی را دارند می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس حاصل کرده و مسیر مورد نظر خود را بررسی کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در فصل بهار شاهد بارش‌های پراکنده در نقاط مختلف جاده‌ای هستیم به رانندگان توصیه می‌کنیم حتما قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا سفر ایمنی را برای خود و خانواده‌هایشان رقم بزنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار در تهران فوت شدند
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار فوت شدند
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد