Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ایلام؛  سردار سیدصادق حسینی  در نشست با اصحاب رسانه گفت: بازنمایی الگوی کارآمد و تصویر امید بخش وحدت آفرین و خدمت ‌رسانی شجره طیبه بسیج ، معرفی نقش بسیج در میادین و عرصه های مختلف ، دفاع، فرهنگی، علم و فنآوری، سازندگی، اقتصادی و محرومیت زدایی از جمله محورهای برنامه‌های هفته بسیج در استان ایلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: وجود جوانان انقلابی در صحنه های مختلف به ویژه در هفته بسیج عاملی قوی و موثر برای عبور از مشکلات و بن بست های جامعه است چرا که روحیه مطالبه گر جوانان موجب نشاط ملی می شود.
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام از برگزاری 14 یادواره شهدا در استان ایلام همزمان با هفته بسیج به ویژه آیین بزرگداشت 660 شهید بسیجی در استان ایلام خبر داد و غبارروبی مزار شهدا، اعزام تیم های پزشکی به نقاط محروم، همایش مخترعان و مبتکران بسیجی، همایش طرح گشت های رضویون را از جمله مهمترین برنامه های استان در هفته بسیج دانست.
به گفته سردار حسینی نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی، افتتاح طرح های خدمت رسانی و محرومیت زدایی، تجمع بزرگ بسیجیان با عنوان حماسه حضور در پنجم آذر، نشست های بصیرتی، مسابقات ورزشی، اعزام کاروان های راهیان نور از دیگر برنامه های هفته بسیج در استان ایلام است.
 259 هزار و 430 نفر در سازمان بسیج دارای پرونده هستند که این تعداد در قالب 46 گردان بیت المقدس، عاشورا، کوثر در سطح استان فعالیت می‌کنند و همچنین سه هزار و 501 حلقه صالحین از خواهران و برادران در استان تشکیل شده است.
29 آبان تا پنجم آذر هر سال به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ایلام هفته بسیج برنامه فرمانده سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۴۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت

ایرج عالی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان داشت: از این میزان اعتبار ۳۲ میلیارد تومان ملی، ۱۵ میلیارد تومان استانی، ۵ میلیارد تومان مدیریت جامع و هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز از محل تملک دارایی استان است.

وی بیان اینکه تاکنون کار مطالعات طرح تفصیلی آبخیزداری در سطح ۶۳ حوزه شامل ۶۵۰ هزار هکتار (نزدیک به ۳۴ درصد از مساحت کل استان) انجام شده است، افزود: این مطالعات منجر به اجرای عملیات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی شده است.

عالی با اشاره به اینکه استان ایلام یکی از استان های موفق در اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری است، عنوان کرد: اجرای طرح های آبخیزداری علاوه بر جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی، نقش موثری در هدر رفت آب‌های روان، تغذیه و احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی دارند.

وی به تفاهم نامه سه جانبه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، استانداری ایلام و سازمان مدیریت برنامه ریزی استان در سال گذشته اشاره کرد و اضافه کرد: در یک دوره سه ساله یعنی از سال ۱۴۰۲ تا سال ۱۴۰۵ در سطح ۵۱۱ هزار هکتار از مناطق مطالعه شده در کل استان طرح‌های آبخیزداری با اعتبار ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا می شود که قرار است اعتبارات مورد نیاز در این قرارداد از محل مولد سازی و تهاتر نفت تامین و تخصیص داده شود.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری از مهمترین برنامه‌های موفق پیشگیری از تخریب عرصه‌های مرتعی، جنگلی و مخاطرات ناشی از جاری شدن سیل های مخرب در مناطق شهری و روستایی است.

معاون آبخیزداری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام با اشاره به تغییرات و شرایط اقلیمی افزود: اجرای طرح های آبخیزداری یکی از بهترین فرصت‌ها و مهم ترین راهکار عملی و موثر، برای جبران کم آبی و عبور از بحران خشکسالی است.

وی اظهار داشت: اجرای پروژه های آبخیزداری از جمله عملیات خاکی ذخیره نزولات و پخش سیلاب در مناطق مستعد و بالادست اراضی کشاورزی, عملیات مکانیکی و بیومکانیکی و نیز با اتمام مطالعات تفصیلی اجرایی پارک آبخیز حوزه شهر دهلران ایجاد پارک آبخیز ازجمله برنامه های است که در سال جاری در شهرستان دهلران جانمایی و اجرا می شوند.

کد خبر 6092659

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • تشریح اقدامات سال ۱۴۰۲ بسیج سازندگی استان مرکزی
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • اجرای بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم