Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@07:27:18 GMT

سفر رئیس جمهوری چین به فیلیپین

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۴۹۲۲

رئیس جمهوری چین امروز (سه شنبه) در نخستین سفر خود به فیلیپین وارد این کشور شد. ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیلیپین متحد قدیمی آمریکا محسوب می شود و چین به دنبال  تعمیق روابط با این کشور آسیایی برای تقویت موضع خود در منطقه پاسیفیک است.
چین یکی از شرکای اصلی رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین پس از به قدرت رسیدن در انتخابات ۲۰۱۶ این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوترته بعد از انتخاب اعلام کرد که به دنبال کمتر کردن وابستگی کشور به آمریکا و همکاری بیشتر در زمینه‌های سرمایه گذاری و تجارت در منطقه آسیاست.
پیش از سفر شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به فیلیپین، صدها معترض در مقابل سفارت چین در مانیل تجمع کرده و مخالفت خود را با برقراری روابط نزدیکتر با پکن اعلام کردند.
معترضان فریاد "فیلیپین فروشی نیست" سر می‌دادند و بنرهایی در دست داشتند که رویش نوشته شده بود "چین از آب‌های فیلیپین بیرون برو".
وزیر خارجه چین در سفر ماه گذشته خود به مانیل گفته بود سرمایه گذاری چین در فیلیپین در شش ماهه نخست سال جاری میلادی پنج برابر شده است.
منبع: ایسنا برچسب ها: رئیس جمهوری چین ، فیلیپین ، دوترته

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رئیس جمهوری چین فیلیپین دوترته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان در انتظار سفر رئیس جمهور ایران

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: مردم پاکستان برای قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به علت پاسخ دندان شکن این کشور به تهاجم و جنایات رژیم صهیونسیتی، مشتاقانه منتظر استقبال از «دکتر ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران هستند.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، «صاحبزاده ابوالخیر محمد زبیر» روحانی برجسته اهل سنت و رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان در مصاحبه‌ای در خصوص سفر آتی رئیس جمهور ایران به اسلام آباد گفت: این سفر درحالی انجام می‌شود که جمهوری اسلامی ایران با پاسخ به رژیم صهیونسیتی دل تمام مسلمانان دنیا بویژه مردم پاکستان را شاد کرده است.
رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان که متشکل از ۳۰ حزب سیاسی و مذهبی این کشور است، افزود: تمام مردم پاکستان بی صبرانه منتظر استقبال از رئیس جمهور ایران هستند چراکه ایشان درحال حاضر به عنوان نماینده قهرمان امت اسلامی به پاکستان سفر می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این روحانی اهل سنت پاکستان تاکید کرد: درحالیکه رژیم صهیونسیتی فکر می‌کرد به دلیل داشتن حمایت‌های غرب هیچ یک از کشور‌های مسلمان دربرابر جنایات آنها نمی‌ایستد، حمله دندان شکن جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل دل مردم مظلوم غزه را شاد و روحیه مقاومت در آنها را تقویت کرد.
وی از دولت پاکستان خواست در صورت امکان با در نظر گرفتن تدابیر امنیتی اندیشیده شده شرایط برای استقبال مردمی از «دکتر ابراهیم رئیسی» و قدردانی مسلمانان پاکستانی از جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • دیدار رئیسی با رئیس‌ سنای پاکستان
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • اردوغان وارد عراق شد
  • پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان باید حل شود
  • پایتخت پاکستان، مزین به تصاویر رئیس جمهوری اسلامی ایران +عکس
  • رئیسی دوشنبه به پاکستان سفر می‌کند
  • پاکستان در انتظار سفر رئیس جمهور ایران