Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:24:55 GMT

تنها گیلان و مازندران برنج می کارند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۴۹۶۲

تنها گیلان و مازندران برنج می کارند

استان‌های گیلان و مازندران استان‌های مجاز کشت برنج در کشور تعیین شدند.

به گزارش ایسنا، علی درجانی گفت: بر اساس مصوبه ۹ آبان امسال هیات دولت کشت برنج با هدف مدیریت بهینه منابع آبی و کنترل سطح زیر کشت فقط در 2 استان گیلان و مازندران مجاز است.

وی افزود: کشت برنج در دیگر استان‌ها به شرط خشکه کاری و استفاده از آبیاری تحت فشار، نصب کنتور آب، تحویل حجمی و استفاده از حداکثر ۷ هزار مترمکعب آب در هکتار در یک دوره کشت با تایید وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درجانی با اشاره به اینکه اعتبارات و حمایت‌ها در زمینه کشت برنج از استان‌های شمالی صورت می‌گیرد گفت: این کمک‌ها و حمایت‌ها در حوزه‌های فنی – اعتباری، امور زیربنایی، تجهیز و نوسازی اراضی، امور زهکشی، پرداخت تسهیلات، پژوهش و تحقیقات و بذرهای گواهی شده انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: با افزایش بهره‌وری در واحد سطح، افزایش راندمان در هکتار و استفاده از روش‌های نوین آبیاری می‌توان از این ظرفیت بی‌رقیب استفاده کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کار و تلاش شالیکاران مازندرانی با نشاء برنج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نخستین نشاء برنج در استان مازندران در فصل زراعی جاری امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار مازندران و دیگر مسئولان اجرایی بصورت مکانیزه در روستای فیروزکلای علیا شهرستان آمل انجام می‌شود.


رمضانی با اشاره به اینکه شخم و شیار اراضی شالیزاری تاکنون در سطح ۱۷۳ هزار هکتار از شالیزار‌های استان (معادل ۸۱ درصد سطح کل) انجام شد گفت: آب تخت اولیه در سطح ۱۳۳ هزار هکتار (معادل ۶۳ درصد سطح کل) انجام شد.


وی تصریح کرد: خزانه‌گیری برنج تاکنون در سطح ۱۶۷ هزار هکتار (معادل ۷۸ درصد سطح کل) و بذر پاشی هم در سطح ۱۵۰ هزار هکتار (معادل ۶۹ درصد سطح کل) از اراضی شالیزاری استان انجام شد.


رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: کشاورزان امسال راغب شدند به کشت ارقام پرمحصول بپردازند و پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار هکتار به کشت ارقام پرمحصول در استان افزوده شود.


به گفته رمضانی ۱۷۸ بانک نشاء در استان مازندران فعال هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود
  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • شالیکاری در مازندران مکانیزه شود
  • اولین نشای برنج در مازندران انجام شد
  • نخستین نشاء برنج در مازندران
  • آغاز کار و تلاش شالیکاران مازندرانی با نشاء برنج
  • قلع و قمع ۲ مورد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای باروج یامچی
  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی