Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@01:39:55 GMT

سفر وزیر راه و شهر سازی به روسیه

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۴۹۷۴

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی که برای حضور در رویداد هفته حمل و نقل روسیه به این کشور سفر می‌کند، پیش از سفر گفت: در این سفر درباره توسعه حمل و نقل ریلی در ایران و توسعه همکاری‌ها در چهارچوب کریدور شمال-جنوب با مقامات روسیه، هند و آذربایجان مذاکره خواهیم کرد.

وی افزود: در این سفر دو نشست سه جانبه میان ایران، روسیه و هند و ایران، روسیه و آذربایجان برگزار خواهد شد تا درباره مسائل مربوط به توسعه کریدور شمال - جنوب رایزنی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی به اهمیت کریدور شمال-جنوب که هند را از طریق ایران و آذربایجان به روسیه متصل می‌کند، اشاره کرد و افزود: کریدور شمال-جنوب یک سازوکار و موافقت‌نامه خیلی مهم بین ایران و هند و روسیه است که از بندر چابهار شروع شده و هند را از طریق ایران و آذربایجان به روسیه وصل می کند.

وزیرراه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به موافقت آذربایجان برای مشارکت در ساخت راه‌آهن رشت-آستارا نقشی مهم در توسعه حمل و نقل و ترانزیت منطقه‌ای دارد و دراین سفر درخصوص این موضوع نیز بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

اسلامی به خط اعتباری 3 میلیارد یورویی روسیه برای مشارکت در توسعه حمل‌ونقل ریلی ایران اشاره کردوگفت: جلب مشارکت طرف روس برای سرمایه گذاری در پروژه‌های مهم زیرساخت ریلی کشور و مشارکت در خط آهن رشت- آستارا در دستور کار این سفر است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزیر راه و شهر سازی محمد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۴۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است

به گزارش همشهری آنلاین، سرگئی لاوروف طی گفتگویی با اسپوتنیک، درباره تنش های اخیر میان ایران و اسرائیل گفت: ایران خواهان تشدید تنش نیست، روسیه انتظار دارد اسرائیل نیز چنین تمایلی داشته باشد.

وی اظهار داشت: روسیه امیدوار است که اسرائیل به گونه‌ای به حمله تهران پاسخ دهد تا نشان دهد که خواهان تشدید تنش بیشتر با ایران نیست.

وزیرخارجه روسیه با بیان اینکه، روسیه از طریق کانال های دیپلماتیک به اسرائیل اعلام کرد که ایران خواهان تشدید تنش نیست، افزود: ایران سلاح هسته‌ای ندارد، این مورد تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

لاوروف گفت‌وگو ها درباره تغییر دکترین هسته‌ای ایران را تمایل برای انحراف توجه از عملیات اسرائیل در عزه به تهدیدات ادعایی از سوی تهران خواند و گفت: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در رسانه‌های غربی و اسرائیلی در حال گسترش است.

وی گفت: هدف آنها منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از وقایع غزه به سمت ادعای ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران است. ایران در حال حاضر بیشترین بازرسی توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را پذیراست. دکترین ایران ساخت چنین سلاح‌هایی را ممنوع می‌کند.

لاوروف افزود: حتی پس از واکنش ایران به حمله به سفارت، ما با اسرائیل تماس هایی داشتیم، از جمله گفتیم که ایران خواهان تشدید تنش نیست.

حمله اسراییل به اهدافی در اصفهان نیز در پاسخ همین بود.

کد خبر 845542 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه روسیه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه روسیه: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • لاوروف: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم