Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@04:50:24 GMT

خشم عمومی مردم کانادا از عقیم سازی اجباری زنان!

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۴۹۸۹

خشم عمومی مردم کانادا از عقیم سازی اجباری زنان!

در پی افزایش رو به رشد قربانیانی که به کلاس طرح دعوی علیه دولت و متخصصان پزشکی می پیوندند، گروه های حقوق بشر از کانادا خواستند تا به عقیم سازی زنان بومی خاتمه دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ گروه های حقوق بشر از کانادا خواستند تا به عقیم سازی اجباری زنان بومی خاتمه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در پی افزایش رو به رشد قربانیانی که به کلاس طرح دعوی علیه دولت و متخصصان پزشکی می پیوندند، گروه های حقوق بشر از کانادا خواستند تا به عقیم سازی زنان بومی خاتمه دهد.     حداقل 60 زن به منظور جبران خسارت و احقاق حقوق از دست رفته اشان به طرح دعویِ اعتراض علیه پزشکان و مقامات بهداشتی در استان ساسکاچوان (Saskatchewan) پیوسته اند.     به نقل از truth، این دادخواهی هنوز مورد تأیید قاضی نیست، اما این هفته سازمان عفو ​​بین الملل اعلام کرد که به هدف تحت فشار قرار دادن قانونِ دولت کانادا با کمیته سازمان ملل متحد لابی خواهد کرد.   ژاکلین هنسن (Jacqueline Hansen) از سازمان عفو ​​بین الملل گفت: "در نهایت، این موضوع مربوط به زنان است. آنها حق دارند برای بدن خود تصمیم بگیرند و این حق نباید از آنها گرفته شود."   زنان ادعا می کنند که لوله های رحم آنها بدون رضایتشان در بیمارستان های عمومی گره زده، سوزانده یا قطع می شود که این امر نقض اخلاق پزشکی و قانون است.   برخی شاکیان گفته اند که آنها مجاز به دیدن نوزاد تازه متولد شده ی خود نیستند، مگر اینکه موافق این روش باشند.   الیسا لومبارد (Alisa Lombard) وکیل نمایندگی زنان گفت: "این زنان و جوامع آنها رنج دیده اند. آنها آسیب دیده اند. آنها به خاطر ضربه ی روحی شدیدی که متحمل شده اند، مستحق غرامت هستند."     استفاده از عقیم سازی اجباری در سال 2015، هنگامی که چهار زن از تجربیات خود در استان ساسکاچوان گفتند، افشا شد. تحقیقی آغاز شد و مقامات بهداشت استان، عذرخواهی کرده و ضوابط جدیدی برای بستن لوله زنان صادر کردند.   اما روند دادرسی نشان می دهد که برخی از موارد به تازگی در سال 2017 رخ داده است.   سناتور یون بوئر (Yvonne Boyer)، وکیل بومی که گزارش مستقلی از تجربیات زنان در ساسکاچوان تألیف کرده، معتقد است که این مشکل از آنچه که در حال حاضر درک می شود، گسترده تر است.   بوئر گفت: "اگر (این مسئله) در ساسکاچوان اتفاق بیفتد، در رِجینا و وینیپِگ و هر جایی که تعداد زیادی از زنان بومی را داراست نیز اتفاق می افتد. زنان زیادی در سراسر کشور با من تماس می گیرند و کمک می خواهند."   جِین فیلپات، وزیر خدمات بومی طی مصاحبه ای این عمل را "وحشتناک" توصیف کرد.   او گفت: "مسئله عقیم سازی اجباریِ افراد آسیب پذیر از جمله زنان بومی، نقض بسیار جدی حقوق بشر است."   رهبران بومی نیز خشم خود را از این اقدام ابراز داشتند. پری بلگارد، رئیس بزرگ اقوام بومی ساسکچوان، خواستار بررسی فوری از سوی دولت فدرال شد.   او گفت: "این (اقدام) غلط، غیر اخلاقی و نقض شرم آور حقوق بشر است. این عملِ غیر انسانی باید متوقف شود."   هنسن گفت: "سازمان عفو بین الملل شیوه های مشابهی در مکزیک، شیلی و پرو را مورد بررسی قرار داد. این اقدام همیشه برای یک دلیل خاص انجام می شود. واضح است که این موضوع به سیاست هایی مرتبط است که اطمینان می دهد یک گروه از مردم تولیدمثل نمی کنند."   از نظر لومبارد، مشکل تاریخی کانادا با افراد بومی، انگیزه ی این روش است.   وی گفت: "من معتقدم که منشاء این اقدام و درمان افراد سراسر کشور، ریشه در نژادپرستی دارد."     معصومه میرحسینی - تیتریک   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کنتورخوان از راه دور ایران‌ساخت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل این شرکت گفت: با طراحی و تولید دستگاه‌های قرائت از راه دور کنتور‌های مصرفی در داخل کشور، زمینه صرفه‌جویی و بهینه سازی مصرف گار فراهم شده است.
مجید محمدی از مزایای کیت قرائت از راه دور کنتور گاز را نیاز نداشت به تعویض کنتور دانست و افزود: کیت‌های تولید شده بر روی کنتور‌های موجود نصب می‌شود و اطلاعات کنتور را به مرکز کنترل و بر روی نرم افزار تولیدی شرکت ارسال می‌کند.
وی با اشاره به تولید و تجاری سازی کیت قرائت از راه دور کنتور‌های گاز به عنوان یکی از دستاورد‌های این شرکت دانش‌بنیان گفت: کیت قرائت از راه دور با قیمتی در حدود یک دوم قیمت رقبای خارجی در کشور عرضه می‌شود و ضمن افزایش سرعت در فرآیند قرائت مصرف، زمینه را برای تحلیل داده‌ها و کمک به بهینه‌سازی مصرف گاز در ابعاد کلان فراهم می‌کند.
این فعال فناور، درباره مزایای این محصول دانش‌بنیان عنوان کرد: استفاده از ساختار‌های روزآمد و پیشرفته در قرائت و تحلیل داده‌ها، امکان به روزرسانی، پشتیبانی و قابلیت ارتقا را می‌توان از مهم‌ترین مزیت‌های این محصول دانست.
محمدی اضافه کرد: این شرکت ۱۵ نیروی جوان و تحصیلکرده دکتری و فوق لیسانس در بخش تحقیق و توسعه در اختیار دارد و ۲۸ نفر نیز در حوزه تولید مشغول به کار هستند.
وی با اشاره به نیاز جدی در حوزه هوشمندسازی کنتور‌ها و مدیریت هوشمند مصرف گفت: در حوزه کنتور گاز و هوشمند سازی این کنتورها، حدود ۲۴ میلیون مشترک گاز در کشور وجود دارد که این کنتور‌ها بایستی هوشمند شوند. همچنین در حوزه آب ۲۷ میلیون مشترک در کشور وجود دارد. همچنین با توجه به فعالیت ۵۰۰ هزار چاه کشاورزی در ایران هوشمندسازی اندازه گیری مصرف این مجموعه‌ها هم در مدیریت مصرف آب کشور ضروری است.
یکی از دغدغه‌های اصلی در حوزه مدیریت مصرف انرژی، جمع آوری داده‌های مصرف از مشترکان به صورت برخط و هوشمند است به طوری که تجمیع داده‌های مصرف به شکل جامع و در لحظه، امکان تحلیل، ارزیابی و مدیریت را فراهم کند.
این محصول دانش‌بنیان ضمن اعلام میزان گاز مصرفی مشترکان، زمینه را برای تحلیل دقیق داده‌های مصرف، شناسایی هدررفت و نقاط اوج مصرف فراهم کرده است.

دیگر خبرها

  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • ساماندهی سگ‌های بلاصاحب البرز بدون هماهنگی همه شهرستان‌ها نتیجه‌بخش نیست
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست کیفی‌سازی می‌شوند
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • بومی‌سازی کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب در داخل کشور
  • بومی سازی کنتورخوان از راه دور ایران‌ساخت
  • کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب بومی سازی شد
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد
  • بومی سازی تراشه تشخیص کیفیت گوشت