Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معوقه‌های فرهنگیان کمتر از یک هزار میلیارد ریال است، گفت: پرداخت آن در مرحله تخصیص در خزانه داری کشور قرار گرفته و تا سه هفته آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معوقه‌های فرهنگیان کمتر از یکهزار میلیارد ریال است، گفت: پرداخت آن در مرحله تخصیص در خزانه داری کشور قرار گرفته و تا سه هفته آینده پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمد بطحایی افزود: با مساعدت سازمان برنامه و بودجه بخش عمده‌ای از این معوقه‌ها شامل پاداش بازنشستگان و معوقات نیرو‌های حق التدریسی در سال ۱۳۹۶ پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه تنها چهار مورد از معوقات فرهنگیان پراخت نشده و در حال طی مراحل اداری برای پرداخت است، ادامه داد: در تمام استان ها، معوقه نیرو‌های حق التدریس تا ابتدای مهرماه امسال پرداخت و تسویه شده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مدارس، اضافه کرد: سال تحصیلی جدید با ۱۳۶ هزار نفر کمبود معلم در مدارس کشور آغاز شد. در سال تحصیلی آینده بخشی از کمبود معلم در مدارس کشور با جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جبران می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین با توجه به قانون مصوب مجلس، سال آینده با بکارگیری معلمان حق التدیس، مربیان پیش دبستانی و نهضتی‌ها مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش کاهش خواهد یافت.
بطحایی ادامه داد: رشد ۶ درصدی جمعیت دانش آموزی کشور یکی از دلایل عمده کمبود معلم در مدارس در سال تحصیلی جاری بود، اما سال آینده با توجه به اینکه این میزان رشد تعداد دانش آموز وجود نخواهد داشت، مشکل کمبود معلم نیز نسبت به امسال بهبود خواهد یافت.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: علاوه بر این وزارت آموزش و پرورش امسال از ۲۰ هزار نیروی انسانی و سال آینده از ۶۰ هزار نفر که شرایط بازنشستگی را داشته اند تقاضای به تاخیر انداختن درخواست بازنشستگی کرده است که بخشی از کمبود معلم نیز از این طریق جبران می‌شود.
بطحایی گفت: امسال با بکارگیری نیرو‌های حق التدریس، مشکل کمبود معلم نسبت به سال قبل وضع بهتری داشت و در سال آینده نیز نسبت به امسال وضع مطلوب تری در جذب معلمان جدید و کاهش نیاز خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا وزیر آموزش و پرورش شامگاه دوشنبه به عنوان نماینده دولت در سفر کاروان تدبیر و امید به آذربایحان غربی به تکاب سفر و در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معوقه فرهنگیان بودجه فرهنگیان نیروی انسانی مدارس خزانه داری کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۵۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان بیش از ۳۶ هزار مسافر نوروزی در آموزش و پرورش لرستان 

ایسنا/لرستان مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از اسکان بیش از ۳۶ هزار مسافر نوروزی در آموزش و پرورش استان خبر داد.

رضا عزتی امروز نهم فروردین ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۶۵ مدرسه در قالب یک هزار ۶۱۵ اتاق و ۷ خانه معلم برای اسکان میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: روز هشتم فروردین۱۴۰۳ هم ۷۶۲ خانوار دیگر به تعداد ۴ هزار ۲۵۳ نفر در اماکن و اقامتگاه‌های آموزش و پرورش لرستان پذیرش شده‌اند.

وی به آمادگی کامل برای پذیرش مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: تاکنون ۷ هزار ۵۰۱خانوار به تعداد ۳۶ هزار ۵۲۲ نفر توسط پایگاه‌های ستاد اسکان آموزش و پرورش پذیرش و اسکان داده شده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه امکان پذیرش روزانه بیش از ۸ هزار نفر در اماکن آموزش و پرورش وجود دارد تصریح کرد: از ابتدای طرح اسکان مسافران نوروزی ۷۳ هزار ۴۴ نفر روز (اقامت شخص ۲ روز و بیشتر) از اقامتگاه‌های آموزش و پرورش بهره برده‌اند.

عزتی اضافه کرد: ۱۲ فروردین آخرین روز پذیرش مراکز اسکان موقت فرهنگیان خواهد بود همچنین به منظور تسهیل در سفرهای نوروزی فرهنگیان سامانه جامع اسکان فرهنگیان به آدرس eskan.medu.ir جهت خدمات رزرو - پذیرش غیرحضوری فعال است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیدآفرینی از اهداف رویداد الف تا است
  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • اسکان بیش از ۳۶ هزار مسافر نوروزی در آموزش و پرورش لرستان 
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • پذیرش فرهنگیان در مراکز اقامتی نوروزی از مرز یک میلیون «نفر روز» گذشت
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌