Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@15:05:08 GMT

آسانسورهای پس از سال 83 مشمول بازرسی اجباری

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۵۲۲۸

آسانسورهای پس از سال 83 مشمول بازرسی اجباری

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه آسانسورهایی مربوط به پس از سال 83 باید همه ساله مورد بازرسی ادواری قرار گیرند، زیرا به تدریج مستهلک می شوند، گفت: آن دسته از آسانسورهایی که از سال 1383 تاکنون نصب شده و در حال استفاده اند، باید همه ساله مورد بازرسی اجباری قرار بگیرند.

پیشتر رییس اتحادیه آسانسور کشور گفته بود: 90 درصد آسانسورهای کشور به دلیل منقضی شدن گواهی های استاندارد پس از یک سال، دیگر استاندارد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید استانداردهای دوره ای آسانسور در کشور اجباری شوند که لازمه آن صدور گواهی مجدد استاندارد اجباری در فرآیندهای یک تا 2 ساله است.
در این پیوند، «نیره پیروزبخت» رییس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: بسیاری از این آسانسورها مربوط به پیش از سال 1383 و اجباری شدن استاندارد بود که به هیچ عنوان ارزیابی استاندارد از آنها انجام نشده بود.
وی اظهار داشت: آسانسورهایی مربوط به پس از سال 83 باید همه ساله مورد بازرسی ادواری قرار گیرند، زیرا به تدریج مستهلک می شوند.
پیروزبخت هشدار داد: استفاده از آسانسورها در حالی که مورد بازرسی دوره ای قرار نگرفته اند، ریسک بزرگ و خطرناکی است.

گفتنی است، جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در صنایع تولید قطعات، ساخت درب کابین، طراحی و مونتاژ آسانسور در کشور فعالیت می کنند.
نزدیک به 700 هزار دستگاه آسانسور در سطح کشور فعال است که دستکم 450 هزار دستگاه آن حداقل برای یک بار بازدید شده اند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی آرند در نخستین کارگروه تولید، ساماندهی، نظارت و توزیع لباس فرم دانش آموزان استان درسال تحصیلی جدید با بیان اینکه چنانچه لباس فرم امسال دانش آموزی مرتب و قابل استفاده مجدد در سال تحصیلی جدید باشد افزود: در این صورت اجباری برای خرید و تهیه لباس فرم جدید نیست.
وی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع پوشاک دانش آموزان، هیچ مدیر مدرسه‌ای مجاز نیست با تولید کننده و یا فرد خیاط برای تولید و تهیه لباس فرم دانش آموزان انعقاد قرارد بکند و به اجبار دانش آموز و یا اولیاء آن را به خیاط مورد نظر خود معرفی کند.

دیگر خبرها

  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • حادثه در کرمانشاه جان یک نصاب آسانسور را گرفت
  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند