Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@08:57:36 GMT

علت پوکی استخوان مردان چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۵۳۰۷

علت پوکی استخوان مردان چیست؟

پوکی استخوان از جمله مشکلاتی است که باید حتما به آن رسیدگی شود. پوکی استخوان در افراد زیادی ایجاد می‌شود به خصوص در خانم‌ها، اما به تازگی متوجه شده ایم که این عارضه می‌تواند در میان آقایان نیز اتفاق بیفتد مردانی که در معرض پوکی استخوان قرار میگیرنددچار بیماری انسدادی مزمن ریوی و اختلالاتی از جمله افسردگی و ریفلاکس معده می‌شوند

به منظور تشخیص این عارضه آزمایش تراکم استخوان برای بررسی میزان پوکی استخوان وجود از این افراد گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی‌ها تصور می‌کنند پوکی استخوان یک بیماری زنانه است. در حالیکه آقایان هم در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند و در نتیجه برای حفظ سلامتشان باید به این موضوع توجه کنند.

به نقل از نیویورک تایمز، تعداد شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان که برای مردان اتفاق می‌افتد، به اندازه نصف شکستگی‌هایی است که خانم‌ها تجربه خواهند کرد، اما زمانی که مردی در اثر پوکی استخوان دچار شکستگی لگن می‌شود، در مقایسه با خانمی که همین اتفاق برایش افتاده است.

بیشتر احتمال دارد برای همیشه از کار افتاده شود. همچنین احتمال مرگ او طی یک سال نیز دو برابر خانمی است که در شرایط مشابه قرار دارد. با این حال، متاسفانه مردان چندان توجهی به وضعیت سلامت استخوانهایشان ندارند و در سنینی که احتمال بروز خطر برایشان زیاد است نیز به فکر کنترل سلامت استخوان‌ها نمی‌افتند. یکی از دلایل این بی توجهی می‌تواند این باشد که برخی پزشکان هم از عواملی که مردان را در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار می‌دهد، بی اطلاع هستند؛ مشکلاتی مانند بیماری انسدادی مزمن ریوی و درمان اختلالاتی از جمله افسردگی و ریفلاکس معده که می‌تواند نمونه‌هایی از عوامل خطرساز باشد. متخصصان می‌گویند اینکه تصور کنیم پوکی استخوان بیماری‌ای زنانه است، اشتباه بوده و لازم است به این بیماری در آقایان توجه بیشتری شود. تراکم استخوان مردان در سنین سالمندی و با افزایش سن کاهش یافته و با نرخ حدود ۱ درصد در سال کاهش می‌یابد. همچنین از هر ۵ مرد بالای ۵۰ سال، یک نفر در طول زندگی دچار شکستگی ناشی از پوکی استخوان خواهد شد.   در نتیجه متخصصان توصیه میکنندتمام مردان بالای ۷۰ سال یک آزمایش تراکم استخوان بدهند و در صورتیکه عوامل خطر دیگری برایشان وجود دارد، پس از ۵۰ سالگی و زودتر به دنبال این آزمایش باشند. عوامل خطر رایج برای بروز پوکی استخوان و شکستگی میان مردان و همین طور زنان، شامل این موارد میشود: سن بالا (بالای ۶۰ سال برای خانم‌ها و بالای ۷۰ سال برای آقایان)، لاغر و کم وزن بودن، سیگار کشیدن، سابقه وجود پوکی استخوان در والدین، داشتن سابقه شکستگی قبلی یا سقوط و افتادن در مدت اخیر.   منبع: ایران ناز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پوکی استخوان تراکم استخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام تنبیهانه سپاه موجب درهم شکستن استخوان‌های رژیم صهیونیستی شد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، علی‌اکبر عزیزی عصر امروز در اجتماع مردم یزد در راستای تجدید میثاق با شهدا و اعلام حمایت از اقدام سپاه پاسداران در گلزار شهدای خلدبرین ضمن عرض ارادت به شهدای گلگون کفن به ویژه شهدای یزدی مدافع امنیت در حادثه تروریستی راسک اظهار کرد: اقدام تنبیهانه سپاه پاسداران علیه رژیم منحوس صهیونیستی با تدبیر فرمانده معظم کل قوا و همت غیورمردان سبزپوش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استخوان‌های رژیم صهیونیستی را درهم شکست.

وی افزود: وعده انتقام داده بودیم و اینک انتقام گرفتیم و به قول سردار سلامی این تنها یک اقدام محدود بود؛ دنیا به ویژه رژیم اشغالگر قدس، آمریکا و استکبار جهانی از این اقدام محدود ایران ترسیده است و سئوال من از مستکبران این است که آیا شما توان مقابله با این ملت غیور و توانمند را دارید؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه این حمله یک سیلی محدود به رژیم غاصب صهیونیستی بود، گفت: دنیای استکبار از ترس با تمام توان خود برای حمایت از رژیم صهیونیستی به میدان آمدند و این زمانی بود که مردم ایران در امنیت کامل بوده و با ایمان به توان نیر‌های نظامی کشور در حال استراحت بودند.

وی ادامه داد: با رمز «یا رسول الله» صد‌ها فروند پهبپاد و موشک در انواع و اقسام با تاکتیک‌های مختلف سرزمین‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی را در نوردیدند؛ آن گنبد آهنین که از آن سخن می‌گفتند چه شد؟ آن ارتش قوی که دم از قدرت و تجهیزات فوق‌العاده‌اش می‌زدند چه شد؟

عزیزی عنوان کرد: روی سخنم با رژیم پوشالی صهیونیستی است، شما تنها یاد گرفته‌اید که کودک‌کشی کنید و همگان بدانند همچون گفته سردار دلها، شهید سلیمانی، حریف این رژیم منحوس ما هستیم و ما همه آماده‌ایم تا پا در رکاب کنیم و به مبارزه با اسرائیل بپردازیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه پاسخ کوبنده شب گذشته نیرو‌های سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی بسیارغیورانه بود، گفت: در این حمله نیرو‌های سپاه پاسداران در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران، نهضت‌های آزادی‌خواه و کشور‌های دوستدار جبهه مقاومت حضور داشتند و ما رفته بودیم که ریشه رژیم اشغالگر قدس را از بیخ و بن بزنیم و خواهیم زد؛ به امید روزی که اثری از این رژیم منحوس بر کره زمین باقی نماند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) نهال سپاه پاسداران را بنا نهاد تا در چنین روز‌هایی برای دفاع از دین، نظام و انقلاب اسلامی در میدان باشند و افتخار سبزپوشان سپاه این است که رهرو مقام معظم رهبری هستند.

دیگر خبرها

  • رفع کلسیم از بدن یکی از مضرات مصرف زیاد نمک
  • برای افزایش قد این ویتامین را بخورید
  • غذا‌هایی که به صورت طبیعی باعث تقویت استخوان کودک شما می‌شود
  • طبخ غذایی سنتی با ۲۴۰ کیلو گوشت و استخوان گاو (فیلم)
  • چاشنی پرطرفداری که استخوان‌ها را نابود می‌کند
  • فرمانده بلژیکی سیتی آماده رویارویی با مردان آنچلوتی
  • عوارض جدی خوردن دوغ
  • این پنیر را بخورید تا آلزایمر نگیرید
  • اقدام تنبیهانه سپاه موجب درهم شکستن استخوان‌های رژیم صهیونیستی شد
  • روزی چند عدد تخم‌‌مرغ می‌توان خورد؟