Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، مهدی شادنوش در اجلاس معاونین درمان سراسر کشور اظهار داشت: یکی از اولویت های وزارت بهداشت، رسیدگی به وضعیت بیماران خاص است که در این زمینه بار اصلی بر دوش معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

وی افزود: رویکرد ما در مراکز جامع خدمات سلامت بیماران خاص، ارتقای کیفیت زندگی بیماران و کنترل مصارف و منابع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنترل دقیق و نظارت بهینه بر تجویز دارو، اجرای دستورالعمل ها و پروتکل های درمانی ابلاغی برای جلوگیری از هدررفت دارو و نظارت مستمر بر توزیع باید مد نظر قرار گیرد.

شادنوش با بیان اینکه در مراکز جامع بیماران خاص ملزومات و تجهیزات باید به صورت مشترک و کنترل شده بهره برداری شود، تصریح کرد: شبکه مراکز خدمات جامع بیماران خاص در 59 دانشگاه کشور و در 83 مرکز تاسیس شده است. در این مراکز باید تلاش شود خدمات در شان بیماران خاص به صورت متمرکز و شبکه ای ارائه شود و حفاظت مالی از آنها صورت گیرد.همچنین تسریع در فعال کردن تمام بخش های ارائه خدمت این مراکز باید در دستور کار قرار گیرد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت با بیان اینکه باید تلاش شود تا بیماران خاص دردی جز درد و رنج بیماری نداشته باشند، خاطرنشان کرد: بیماران خاص و خانواده های آنها نباید برای دریافت دارو و خدمات درمانی نگرانی داشته باشند. 

وی از ابلاغ بسته خدمات به بیماران صعب العلاج در هفته اول آذرماه خبر داد و گفت: بیماران خاص، صعب العلاج، سرطان، پیوند اعضا و سلول های بنیادی همچون مغز استخوان شامل این ابلاغ خواهد بود.

شادنوش با بیان اینکه در هفته اخیر نیز آیین نامه سلول درمانی ابلاغ شد، ادامه داد: این آیین نامه باید هدایت شده اجرا شود و بر آن نظارت صورت گیرد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت از راه اندازی 137 کلینیک غیر واگیر (NCD) خبر داد و گفت: در این کلینیک ها به بیماران مبتلا به سرطان، دیابت، فشارخون و چاقی خدمات سطح 2 ارائه می شود.

وی با بیان اینکه برنامه تشخیص زودهنگام سرطان در شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر در دستور کار است و به زودی اجرایی خواهد شد، عنوان کرد: راهنماهای بالینی برای 12 داروی سرطانی تدوین و به بیمه ها ابلاغ شده است. این گایدلاین به طور متوسط منجر به 15 درصد صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد.

شادنوش با اشاره به اینکه در 41 دانشگاه 151 مرکز ترک اعتیاد خوش نام شناسایی شده و تحت آموزش قرار گرفته اند تا فعال تر از گذشته فعالیت کرده و به درمان اختلال مصرف الکل نیز بپردازند، گفت: برای ساخت 245 کلینیک ویژه در کشور برنامه ریزی صورت گرفته که  185 کلینیک ویژه از این تعداد به متراژ بیش از 282 هزار متر مربع به زیرساخت های درمانی کشور افزوده است. 

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت اظهار داشت: 250 کلینیک دیابت در سراسر کشور موجود است و تصمیم گرفته شده 150 کلینیک دیگر در بیمارستان ها راه اندازی شود تا بتوان سیستم ارجاع سرپایی و پذیرش بستری را ساماندهی کرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: درمان دانشگاه های علوم پزشکی سلامت دارو مد درمان بیماری وزارت بهداشت خانواده پیوند اعضا سلول های بنیادی مغز آیین نامه چاقی سرطان صرفه جویی ترک اعتیاد الکل بیمارستان پارس خدمات آذر بسته بیماران ابلاغ صعب العلاج پارس نیوز هفته اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، کریم میرزایی گفت: اکنون تنها بیماران قلبی و آنژیوگرافی برای درمان به مرکز استان اعزام می‌شوند که امیدواریم با راه اندازی مرکز آنژیوگرافی این مشکل نیز رفع شود که دستگاه آنژیوگرافی به همت یک خیر خریداری شده و با کامل شدن فضای فیزیکی مرکز، در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

او در ادامه با اشاره به هفته سلامت و برنامه‌های این شبکه به مناسبت هفته سلامت، افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در این هفته با شعاری جهانی «مردمی سازی سلامت» برنامه‌های متعددی اجرا کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر تأکید کرد: خدمات ارائه شده مراکز بهداشتی در دور افتاده‌ترین روستا‌ها از ابتدای تولد و طرح غربالگری رایگان دیابت و فشار خون از جمله خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان است.

میرزایی با تاکید بر اهمیت عدالت در سلامت گفت: خوشبختانه در تمامی حوزه‌های پزشکان متخصص، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی در سطح کشور به خودکفایی رسیدیم.

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • 10 نکته مهم برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج