Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبادان - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: مجوز خارج سازی یکی از بزرگترین مغروقه های باقی مانده از جنگ تحمیلی در مقابل اسکله خانیان در آبراه اروند گرفته شده و مطالعات شناورسازی آن آغاز شده است.

عادل دریس سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شناورسازی مغروقه ها در آبراه اروند در اولویت قرار گرفته دارند گفت: سازمان بنادر و دریانوردی عملیات شناورسازی مغروقه های باقی مانده از جنگ تحمیلی را در اولویت قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی میزان اعتبار مورد نیاز برای خارج سازی بزرگترین شناور مغروقه خانیان در آبراه اروند را 250 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: پیش بینی می شود شناورسازی این مغروقه حدود 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته باشد.
دریس با اشاره به ضرورت لایروبی و خارج سازی شناورها در آبراه اروند گفت: لایروبی و خارج سازی شناورهای مغروقه که در محدوده عراق قرار دارند به عهده دولت عراق است و مغروقه هایی که در بخش ایرانی قرار دارند و موجب ناامنی برای تردد شناورمی شود در اولویت کاری قرار می گیرند.
به گزارش ایرنا از سال 1372 تاکنون عملیات خارج سازی 180 فروند مغروقه در اروندرود و کارون انجام شده که از این تعداد 55 فروند در آبراه اروندرود و 125 فروند هم در کارون قرار داشت.
در مجموع 66 فروند شناور مغروقه در آبراه اروند شناسایی شده که 15 فروند آن در طرف عراق، سه فروند در مرز مشترک و 48 فروند آن در طرف ایران قرار گرفته است.
در این راستا پروژه عملیات شناورسازی 39 فروند شناور مغروقه نیز به ارزش 625 میلیارد ریال در آبراه اروند با آغاز هفته دولت در سال 1395 آغاز شد و تاکنون 21 فروند شناور مغروقه خارج سازی شده است.
لایروبی و وجود مغروقه ها 2 چالش مهم آبراه اروندرود برای تردد شناورها و کشتی های باری و صیادی است.
بر اساس قرارداد 1975الجزایر ، عملیات لایروبی اروندرود بر عهده 2 کشور ایران و عراق است.اروندرود از سال 1356تاکنون لایروبی نشده است.
با وجود آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای شروع عملیات لایروبی آبراه اروندرود ، طرف عراقی به دلایل و بهانه های مختلف از مشارکت در این لایروبی اروندرود طفره رفته است.
حیات بنادر آبادان ، خرمشهر ، اروندکنار و بنادر عراقی بصره ، ابوفلوس و ابوالخصیب وابسته به آبراه اروندرود است.
7100/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بندر و دريانوردي خارج سازي مغروقه خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد

تین نیوز

مدیرکل روابط عمومی هما گفت: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور توسعه پروازهای داخلی این شرکت به ناوگان هما افزوده شده که حسب برنامه های پیش بینی شده قبلی این شرکت بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسام قربانعلی مدیرکل روابط عمومی هما اظهار کرد: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور توسعه پروازهای داخلی این شرکت به ناوگان هما افزوده شده که حسب برنامه های پیش بینی شده قبلی این شرکت بوده است.

قربانعلی اذعان کرد: با ورود این هواپیما به ناوگان هما ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ظرفیت صندلی های شرکت به ویژه در پروازهای داخلی افزوده می شود.

این هواپیما به منظور بهره گیری برای انجام پروازهای فوق العاده در مسیرهای داخلی خواهد بود و با توجه به افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی به ویژه در اردیبهشت ماه، اقدام به برقراری پروازهای فوق العاده در مسیرهای تهران به مشهد و بالعکس، تهران به شیراز و بالعکس و تهران به بندرعباس و بالعکس کردیم.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما در راستای افزایش توان خدمت رسانی در شبکه پروازی داخلی خود، توسعه ناوگان به صورت اجاره ای را به عنوان یکی از برنامه های کوتاه مدت خود در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است.

متقاضیان سفر با پروازهای "هما" می توانند برای خرید بلیت ضمن مراجعه به دفاتر فروش" هما" با شماره تلفن ۰۲۱۴۶۶۲۱۸۸۸ دفتر فروش تلفنی هما نسبت به خرید بلیت این پروازها اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • کشف محموله قاچاق در آبراه اروند
  • کشف سوخت قاچاق در آبراه اروند
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد