Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) با ۱۷۲ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

سید کامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و نماینده دولت در موافقت با این لایحه گفت: لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی یا همان صندوق مکانیزه فروش سامانه ای است که شبکه ملی فراگیر و تخصصی نظام حاکمیت داده را با حداقل هزینه فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امور مالیاتی یادآور شد: صندوق مکانیزه فروش هیچ هزینه اضافی به مودیان مالیاتی تحمیل نمی کند و برای سخت افزار این سامانه نیز هزینه ای به کشور اضافه نمی شود.

کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) موافقت و سخنگوی کمیسیون در این باره تصریح کرد: بانک جامعه اطلاعاتی پیش بینی شده در این لایحه به شفافیت مالیاتی در کشور کمک خواهد کرد و این لایحه به بحث اشتغال شاغلان در حوزه مالیات لطمه ای وارد نخواهد کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جلسه علنی لایحه مالیات ملت مودیان مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

علیرضا فخاری در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران، با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

فخاری بیان کرد: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، بیان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کرد‌ها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار عدم پرداخت مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و افزود: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • رأی مثبت سنای آمریکا به برنامه نظارت خارجی
  • موافقت مجلس با کلیات تشکیل سازمان نوآوری دفاعی (سپند)
  • موافقت قاطع مجلس با کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند نیروهای مسلح
  • رای موافق مجلس به کلیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • موافقت مجلس با کلیات تشکیل سازمان نوآوری دفاعی(سپند)
  • مجلس با تقویت سازمان سپند وزارت دفاع موافقت کرد
  • مجلس با دوفوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست موافقت کرد
  • دسترسی به اطلاعات شهروندان آمریکایی قانونی می‌شود