Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@15:15:24 GMT

تصمیم دولت برای توزیع تخم مرغ ۱۶ هزارتومانی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۵۵۹۰

تصمیم دولت برای توزیع تخم مرغ ۱۶ هزارتومانی

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار با بیان اینکه تولید تخم مرغ نسبت به ماه قبل ۵۰تن در روز افزایش داشته است،گفت:قرار است وزارت جهاد با همکاری اتحادیه میهن اقدام به توزیع این کالادرمیادین کند.

به گزارش مشرق، سید فرزاد طلاکش با بیان اینکه توزیع تخم مرغ های وارداتی حدود دو الی سه هفته ای است که در چند فروشگاه زنجیره ای آغاز شده است، گفت: هر شانه از این تخم مرغ ها به قیمت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می شود ضمن اینکه تخم مرغ های مذکور از ترکیه وارد شده اند و میزان واردات آنها نیز محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: همچنین قرار است وزارت جهاد کشاورزی با همکاری اتحادیه سراسری مرغ داران میهن اقدام به توزیع تخم مرغ داخلی با قیمت هر شانه شانزده هزارتومان در میادین میوه و تره بار کند.

بیشتر بخوانید:

زمان توزیع سبد حمایتی دولت برای کارمندان

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران درباره اینکه زمان توزیع تخم مرغ های داخلی از چه زمانی آغاز می شود، افزود: قبل از آغاز باید هماهنگی هایی در این زمینه انجام شود و دولت اقداماتی حمایتی را انجام دهد به عنوان مثال در اختیار اتحادیه، نهاده قرار بدهد تا اتحادیه هم بتواند آن را میان تولیدکنندگان توزیع کند.  

طلاکش با اشاره به اینکه هم اکنون میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری حدود ۸۰۰۰ تومان است، اضافه کرد: ما در زمینه تولید تخم مرغ و شیوع بیماری های طیور مشکلی نداریم ضمن اینکه تولید تخم مرغ نسبت به ماه گذشته روزانه حداقل ۵۰ تن افزایش یافته است.  

وی افزایش قیمت تخم مرغ طی هفته های اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: افزایش قیمت نهاده ها و مشکلاتی که در زمینه حمل و نقل ایجاد شده دلیل این امر بوده است.

طلاکش با بیان اینکه رانندگان نسبت به گذشته،   برای حمل کالا بیش از ۲ برابر کرایه حمل درخواست می کنند، افزود: آنان حاضر به حمل کالا با کرایه ای که در بارنامه آمده نیستند و باید مبلغ بیشتری به آنان بپردازیم.  

وی ادامه داد: این مساله هم باعث افزایش قیمت تمام شده تولید مرغ و تخم مرغ می شود و بر شرایط بازار تاثیرگذار است. 

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف تخم مرغ قیمت تخم مرغ وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها

امتداد - قیمت طلا در بازار‌های جهانی در ۴ ماه اخیر بیش از ۳۵۰ دلار افزایش داشته که سبب افزایش قیمت طلا در بازار داخل شده است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به نوسانات بازار‌های مختلف اشاره کرد و افزود: طلا از دو متغیر اونس جهانی و نرخ ارز قیمت‌گذاری می‌شود، اما شاهد هستیم که از ابتدای سال میلادی تاکنون که حدود چهار ماه از آن می‌گذرد، قیمت اونس جهانی طلا بیش از ۳۵۰ دلار افزایش یافته و همین موضوع باعث افزایش قیمت طلا در بازار داخل شده است.

وی ادامه داد: نرخ ارز نیز به دلیل تنش‌های سیاسی در منطقه افزایش یافت، اما بازار در حال تخلیه هیجانات است و قیمت‌ها به‌زودی به تعادل می‌رسند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه اتفاق اقتصادی خاصی نیفتاده که نرخ ارز بخواهد رشد کند، تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۴۰ درصد تورم داشتیم، اما افزایش نرخ ارز ۲۰ درصد بود و انتظار می‌رفت که افزایش نرخ ارز حداقل به میزان تورم باشد. نوسانات نرخ ارز در ابتدای هفته جاری به دلیل تنش‌های سیاسی بود و حباب قیمتی ایجاد کرد که اکنون شاهد تخلیه آن و کاهش قیمت‌ها هستیم.

آرگون با تاکید بر اینکه نرخ‌هایی که اکنون در بازار غیر رسمی مورد معامله قرار می‌گیرد، نیز مورد تایید کسی نیست، توضیح داد: اکنون برخی افراد در حال تبدیل ریال به دلار به منظور حفظ ارزش دارایی‌شان هستند، اما باید توجه داشته باشند که این اقدام خطراتی نیز به دنبال دارد و ممکن است زیان کنند.

ماجرای سرکوب نرخ ارز در دولت یازدهم چه بود؟

به گفته وی، نرخ ارز نباید سرکوب شود و انجام این کار باعث هدررفت منابع ارزی خواهد شد. در طول سال‌های ۹۳ و ۹۴ در دولت یازدهم علی‌رغم وجود تورم، نرخ ارز را به صورت دستوری ثابت نگه داشت و همین موضوع باعث شد از اواخر سال ۹۶ نرخ ارز وارد مسیر جهشی شود و رشد‌های چند صد درصد را تجربه کند. این در حالی است که این اقدام دولت وقت به معنای یارانه تولید به واردات و تولیدکنندگان خارجی بود.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: به نظر می‌رسد در سال جهش تولید با مشارکت مردم دولت باید چنین مواردی را در نظر بگیرد، البته عمده وارداتی که اکنون انجام می‌شود کالا‌های واسطه‌ای است که تولید را ارزان‌تر می‌کند و با نرخ مبادله‌ای است و نه بازار آزاد.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟
  • آخرین وضعیت تولید شیرخشک در کشور / قیمت‌ها افزایش یافت؟
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • قیمت پیامک ۴ تومان افزایش یافت