Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@20:05:09 GMT

سه مقصر اصلی تصادف نوربخش اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۵۶۷۵

سه مقصر اصلی تصادف نوربخش اعلام شد

رئیس پلیس راهور ناجا درخصوص حادثه تصادف رانندگی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و علت تصادف آن سخن گفت.

به گزارش مشرق، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه چهارمین همایش ملی ایمنی ترافیک در جمع خبرنگاران در خصوص حادثه اخیر تصادف مسئولان، اظهار داشت: در حادثه فوق بعد از بررسی‌های کارشناسی راننده خودرو لنکروز، راننده تریلی و جاده هر سه مقصر شناخته شده و سهم و تقصیر برایشان در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به پرسش دوباره خبرنگاران درخصوص اینکه آیا سرنشینان خودرو لنکروز کمربند ا یمنی بسته بودند، تصریح کرد: این موضوع هنوز احصاء نشده و در حال بررسی آن هستیم. 

بیشتر بخوانید:

تشریح علت فوت مدیرعامل تامین اجتماعی توسط پزشکی قانونی آخوندی چه نقشی در حادثه مرگ مرحوم نوربخش داشت؟

وی اعلام کرد: این حادثه رانندگی در یکی از نقاط حادثه‌خیز استان گلستان به وقوع پیوسته است؛ صد نقطه حادثه‌خیز در استان گلستان داریم که 80 نقطه در جاده‌های برون شهری و مابقی در راه‌های داخلی است. 

این مقام ارشد راهور ناجا به وجود 5400 نقطه حادثه‌خیز در کشور اشاره و اعلام کرد: 2300 نقطه حادثه‌خیز در برون شهر و 2000 نقطه در درون شهر است؛ مسئولان راهداری و وزارت راه، عدم تخصیص اعتبار را علت اصلی عدم رفع نقاط حادثه‌خیز عنوان کرده‌اند. 

وی با بیان این مطلب که 90 درصد سرنشینان خودروها کمربند ایمنی می‌بندند، گفت: بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودروها در جاده‌ها نیز الزامی است. 

سردار مهری به آمار تصادفات از سال 84 تا پایان 96 پرداخت و گفت: میزان جانباختگان حوادث رانندگی از 27 هزار و 700 نفر به 16 هزار و 200 نفر کاهش پیدا کرده است. 

این مقام ارشد راهور ناجا درخصوص چگونگی رانندگی رانندگان مسئولان گفت: در اجرای قوانین و مقررات هیچ فرقی بین افراد نیست و با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین تجهیزات هر خودرویی مرتکب تخلف شود آن تخلف ثبت و اعمال قانون شده و در سابقه گواهینامه فرد درج خواهد شد. 

رئیس پلیس راهور ناجا نقش فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی را یک اقدام مناسب در کاهش حوادث عنوان کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اخبار حوادث استان گلستان پلیس راهور تامین اجتماعی تصادف نوربخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۲ نوجوان در واژگونی موتورسیکلت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ مهدی زارع گفت: در ساعت ۲ و ۱۰ دقیقه بامداد در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف در بلوار "شهید صدوقی" شهر یزد ماموران پلیس راهور در محل حاضر شدند. 
وی افزود: ماموران پس از حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک دستگاه موتورسیکلت با ۲ سرنشین واژگون شده و سپس به یک درخت در وسط بلوار برخورد کرده است. 
رئیس پلیس راهور استان یزد اظهار داشت: در این حادثه راکب ۱۷ ساله موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد و ترک نشین موتورسیکلت که او هم "هم سن" راکب بود به شدت مجروح که پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد. 
زارع تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان پلیس راهور، سرعت بالا و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه علت این حادثه بوده است. 
زارع با بیان اینکه علت فوت هر ۲ نوجوان ضربه مغزی بوده است، یادآور شد: از خانواده‌ها تقاضا داریم به هیچ وجه موتورسیکلت را در اختیار فرزندان فاقد گواهینامه قرار ندهند و راکبان موتورسیکلت نیز حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی
  • فوت ۲ نوجوان بر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد
  • فوت ۲ نوجوان یر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد
  • فوت ۲ نوجوان در واژگونی موتورسیکلت
  • دو تصادف منجر به فوت در دو نقطه از شهر تهران
  • رفع خطر ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در تهران/ آشکارسازی ۱۲۸۵ نقطه
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • دو تصادف فوتی در دو نقطه از شهر تهران
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد