Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ائتلاف "نداء سودان" به اخبار منتشر شده درخصوص گزارش‌های دولت سودان مبنی بر لغو اتهامات علیه وی و دستیابی به یک راه حل صلح‌آمیز با مخالفان، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، دولت سودان هجدهم ماه جاری میلادی از احتمال صدور حکم عفو ریاست‌جمهوری این کشور در خصوص صادق المهدی، رئیس ائتلاف "نداء سودان" و رهبر حزب اپوزیسیون "الامة" خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق المهدی گفت: دولت سودان اشاره‌هایی درباره راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز فرستاده که ما آنها را از نمایندگان‌شان که با ما تماس داشتند، دریافت کردیم.

دادستان امنیت کشور سودان در آوریل گذشته ۱۰ کیفرخواست علیه المهدی و چند تن دیگر صادر کرد که مجازات برخی از آن‌ها اعدام است. وی به "تعامل و هماهنگی با جنبش‌های شورشی و مسلح برای براندازی دولت" متهم شده بود.

المهدی اقدام نظامی مسلح برای براندازی نظام را محکوم کرد و گفت: خشونت منجر به تنش بیشتر می‌شود و اگر عملیات نظامی موفق می‌شد با توجه به واقعیت کنونی کشور باب درگیری‌های بیشتر را باز می‌کرد.

وی اظهار داشت: بهترین راه حل برای بحران، اعتماد به قانون اساسی کشور به عنوان مرجعی است که باید مساله اعمال اصلاحات پیشنهادی را نظارت کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: انتخابات وسیله‌ای مناسب برای حکومتداری واقعی است اما باید کمیسیون مستقل ملی به موجب قانون و ضوابط آن را اداره کند.

صادق المهدی تصریح کرد که جنبش‌های مسلح وابسته به ائتلاف ندای سودان به تمامی طرح‌های صلح پاسخ داده بودند.

این مقام همچنین گفت: باید گام‌های نخستین برای تحقق صلح با امضای توافق میان گروه‌ها مسلح بر سر آتش بس دائمی و اجازه مستمر به امدادرسانی‌ها اتخاذ شوند.

المهدی بر ضرورت پایبندی دولت سودان به ایجاد فضای مناسب و برگزاری رایزنی‌های ملی که هیچ‌کس از آن مستثنی نباشد، تاکید کرد.

در همین راستا، مریم الصادق المهدی، معاون رئیس حزب الامة اقدامات و تهدیدات مسؤولان امنیتی علیه رهبران حزبش که گفته‌اند نظام اقدام به بازداشت رهبران این حزب می‌کند را محکوم کرد و گفت: برای آن‌ها این تهدیدات هیچ معنی‌ای ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد که این اطلاعات و تهدیدات هیچ تاثیری بر موضع حزب الامة نخواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادق المهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعی از معلمان سراسر کشور چهارشنبه با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم به طور پیوسته برگزار شده است.

کد خبر 6092117 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • جمعی از معلمان سراسر کشور چهارشنبه با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم