Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: جشنواره کوتاه کودک آنلاین بستری برای ایجاد فرصت های نو و شناسایی استعدادها و حمایت از آن ها برای تولید محتوای تصویری ویژه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، «سید جمال هادیان طبایی زواره» روز سه شنبه در نشست خبری جشنواره وب سری و فیلم کوتاه کودک آنلاین افزود: همواره نسبت به محتوایی که برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی تولید می‌شود، نگرانی هایی وجود دارد که مختص کشور ما نیست بلکه این نگرانی ها در تمام دنیا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در حال حاضر برای کودکان و نوجوانان ما محتوایی تولید می‌شود که ممکن است برای آنها مناسب نباشد. ما در ایران عقبه‌ای داریم که اگر از آن استفاده کنیم، می‌توانیم محتوای مناسبی در این حوزه تولید کنیم.
هادیان با اشاره به این که نهادهای متعددی متولی فرهنگ‌سازی در حوزه کودکان هستند، اظهار داشت: اما این کار نیاز به یک همراستایی برای شناسایی استعدادها و حمایت از آن‌ها دارد. در این حوزه کار عملی شکل نگرفته و به همین دلیل وزارت ارتباطات در نظر دارد که برای این کار بسترسازی های لازم را انجام دهد و در واقع به عنوان یک شتابدهنده عمل کند.
وی در ادامه گفت: تمامی افراد از سراسر کشور می‌توانند محتوای مناسب برای این جشنواره تولید کنند. در این جشنواره از تمام ایده‌ها استقبال خواهیم کرد. در گذشته معمولا دولت در زمینه تولید محتوا برای کودکان پیشقدم‌ بود و این مسئله اشکالات خودش را داشت و مانع از ایجاد خلاقیت می‌شد. اما این جشنواره از هر استعدادی حمایت می‌کند.
دبیر جشنواره وب سری و فیلم کوتاه کودک آنلاین همچنین گفت: این جشنواره تحت ریاست وزیر ارتباطات برگزار خواهد شد. شورای سیاست گذاری برای این کار در نظر گرفته شده که متشکل از نظریه‌پرداران، فیلمسازان و کارشناسان این حوزه است. دکتر شیخ‌الاسلامی مدیر علمی و محتوایی، خانم فلکیان مدیر اجرایی، اقای مصطفوی مدیر مارکتینگ و اقای محمدزاده به عنوان روابط عمومی جشنواره هستند که در یک ساختار منظم برگزار خواهد شد.
هادیان در خصوص بودجه جشنواره نیز خاطرنشان کرد: این جشنواره به هیچ عنوان از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند. وزارتخانه بانی و صاحب ایده است و در حال حاضر همراه اول به عنوان حامی اصلی، در کنار جشنواره حضور دارد. علاوه بر این سایر نهادها نیز برای تولید محتوا، تجهیزات، حمایت از ایده‌ها اعلام آمادگی کرده اند.
وی در خصوص استقبال شهروندان از این جشنواره گفت: در ساعات اولیه که فراخوان منتشر شد، بدون این‌که اطلاع رسانی خاصی انجام شود، چند نفر در این جشنواره ثبت‌نام کرده و امروز بعد از ۲۴ساعت بیش از ۳۰ اثر به ثبت رسیده‌اند که از نظر ما استقبال بی نظیری است.
ادامه دارد....
علمی*م.ش*9294*2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي فضاي مجازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت اینترنتی علیه کودکان در انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ "نهاد ناظر بر رسانه"، موسوم به آفکام (Ofcom) در انگلیس می‌گوید براساس بررسی "آژانس خانواده، کودک و جوان"
(Family, Kids and Youth) محتوای خشونت بار در اینترنت برای کودکان این کشور، غیر قابل پیشگیری شده است.
"نهاد ناظر بر رسانه" در انگلیس اعلام کرد در مصاحبه با کودکان این کشور معلوم شد همه آنان، محتوای خشونت بار را بر روی اینترنت دیده اند. در این نظرسنجی همچنین معلوم شد کودکان انگلیسی از دوره دبستان، محتوای خشونت بار را بر روی اینترنت تماشا می‌کنند.
به گزارش آفکام، کودکان انگلیسی محتوای خشن در اینترنت را در ویدئو‌های دبستان‌های محلات، دعوا‌های خیابانی در صفحات کاربری گروه‌ها و نیز خشونت‌های جدی و جنسی، از جمله ویدئو‌های باند‌های خلافکار را می‌بینند.
در گزارش آفکام همچنین آمده است صحنه‌های خشونت بار در همه شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شوند و کودکان انگلیسی، بیش از همه این صحنه‌های ناخواسته را در "اسنپ چت"، "اینستاگرام" و "واتس اپ" بیش‌تر می‌بینند.
گاردین نوشت سازمان‌های ویژه کودکان در انگلیس می‌گویند با توجه به آمار جدید می‌توان گفت که شرکت‌های فناوری و ارتباطی، وظایف خود را درباره کودکان، فراموش کرده اند. این روزنامه افزود: رانی گاوندر (Rani Govender)، مسئول سیاست‌ها در یک خط تلفن کمک به کودکان می‌گوید این که کودکان به ما می‌گویند بدون این که دلشان بخواهد، صحنه‌های حاوی خشونت بار را در اینترنت می‌بینند، واقعا نگران کننده است. وی افزود این روند، به بخش معمول زندگی روزانه کودکان این کشور مبدل شده است، زیرا الگوریتم‌ها کماکان صحنه‌های خشن را به کودکان نمایش می‌دهند و سلامت عاطفی و روانی آنان را به خطر می‌اندازند.

دیگر خبرها

  • حمایت از تولیدات نوجوانان در فضای مجازی
  • فراخوان جشنواره «آسمون» اعلام شد
  • فراخوان جشنواره «آسمون» اعلام شد
  • کاظم صدیقی تا پایان رسیدگی به پرونده زمین خواری حوزه علمیه ازگل، خطیب جمعه تهران می‌ماند؟
  • شبکه کتاب می‌تواند با معرفی کتاب‌های خوب و خواندنی در بین عموم محبوبیت ویژه‌ای بیابد
  • رئیسی: دولت بر حفظ و جذب استعدادهای کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال تاکید دارد
  • آخرین مجله ساترا در سال ۱۴۰۲ منتشر شد
  • خشونت اینترنتی علیه کودکان در انگلیس
  • اعلام فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس در فضای مجازی فارس
  • اعلام فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس در فضای مجازی استان فارس