Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@05:05:11 GMT

استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشین عقب اجباری است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۵۹۵۶

استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشین عقب اجباری است

رکنا: رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودروها الزامی است گفت: هنوز مشخص نشده سرنشینان در تصادف خودروی رییس تامین اجتماعی کمربند بسته بودند یا خیر.

سردار تقی مهری در حاشیه چهارمین همایش ملی ایمنی ترافیک در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که رئیس فقید سازمان تأمین اجتماعی و معاون وی در سانحه رانندگی از کمربند استفاده کرده بودند، اظهار کرد: این موضوع در حال بررسی است اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم که چه تعداد از سرنشینان این خودرو از کمربند استفاده کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس Police راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودرو در جاده‌های برون‌شهری الزامی است، تصریح کرد: رانندگان ملزم به ارائه تذکر به تمامی سرنشینان خودرو برای استفاده از کمربند ایمنی هستند.

وی با بیان اینکه سانحه رانندگی برای همراهان وزیر کار در نقطه حادثه‌خیز استان گلستان به وقوع پیوست، یادآور شد: در استان گلستان بیش از ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز احصا شده است، تعدادی از این نقاط برطرف شده اما حدود ۶۰ یا ۷۰ نقطه حادثه‌خیز در این استان باقی‌مانده است.

مهری افزود: در کشور حدود ۵ هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز وجود دارد که حدود ۲۳۰۰ نقطه مربوط به جاده‌های برون‌شهری است و این نشان می‌دهد که باید برای ایمنی راه برنامه‌ریزی بیشتری انجام دهیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی متذکر شد: تعداد کشته‌های رانندگی از ۲۷ هزار نفر در سال ۸۴ به حدود ۱۶ هزار نفر در پایان سال ۹۶ کاهش پیدا کرده است که نشان می‌دهد اقدامات در زمینه‌های مختلف اعم از فرهنگ‌سازی، کنترل رفتار رانندگان و ... صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌های گروهی نقش مؤثری در کاهش تلفات رانندگی داشته، اما باید اقدامات بیشتری انجام دهیم، این اتفاق نیاز به کار مشترک در یک مقام راهبری دارد که بتواند همه دستگاه‌ها را ملزم کند.

مهری درباره بحث اقتصادی برای رفع نقاط حادثه‌خیز یادآور شد: مسئولان در سازمان راهداری و وزارت راه عنوان می‌کنند که عدم تخصیص اعتبار باعث شده نتوانیم همه نقاط حادثه‌خیز در کشور را رفع کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پاسخ به این سوال که آیا رانندگی رانندگان همراه مسئولان اعم از کاروان‌های حفاظتی رصد می‌شود، گفت: اجرای قوانین و مقررات در کشور ما الزامی است. هر کس و در هر جایگاهی که باشد با بهره‌گیری از فناوریهای نوین و تجهیزات مجهز شده در سطح راه‌ها و شهرها اعمال قانون Law می‌شود، تخلفات ثبت شده و در سابقه فرد به عنوان نمره منفی لحاظ می‌شود و فرقی بین افراد نیست.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دانشجوی 24 ساله توسط همکلاسی های شیطان صفت ازدواج پسر دانشجو با استاد 41 ساله اش+فیلم و عکس تجاوز به زن جوان در زندان زنان +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا فوتبالیست مشهور آبادان دستگیر شد! / جرم او چیست؟! زن خائن با قتل شوهرش از تهران به کانادا فرار کرد! + جزییات سرقت به خاطر گرانی پوشاک بچه! / این ادعای یک دزد است! + فیلم جوانی به خاطر ارتباط با یک زن نامزد کرجی اش را کشت + عکس انتقاد زننده کارشناس آشپزی به خانمی در مسابقه «دستپخت»! + فیلم لباس عروس به قتل رسیده 56 هزار دلار فروخته شد +عکس مامور FBI: سردار سلیمانی قوی‌ترین ژنرال خاورمیانه ! / او با ماشین شخصی اش از تهران تا فلسطین می رود! + فیلم حمله سگ وحشی به زن کرجی و کودک خردسالش در خانه مخروبه + عکس آواز خوانی دختر 19 ساله هنگام جراحی مغز فیلم لحظه وحشتناک حمله به یک دختر تهرانی در روز روشن / این دختر در کما است فیلم اختصاصی گفتگو با مجرمی که ناخواسته تبهکار شده است !

منبع: رکنا

کلیدواژه: پلیس Police اقتصادی قانون Law پلیس راهور تامین اجتماعی ناجا کمربند ایمنی رییس پلیس راهور ناجا عکس فیلم فضای مجازی ساعت دختر صدام حسین ازدواج پاکستان ایران همسرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- زنجان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مرتضی روزبه افسرکشیک سازمان آتش نشانی قزوین گفت: ساعت ۲۲ و نوزده دقیقه دیشب در  آزادراه قزوین به زنجان، نرسیده به مجتمع رفاهی ترنج تصادف خودرو پژوپارس باکامیون اعلام شد که بلافاصله دوتیم امدادونجات واطفایی از ایستگاه‌های شماره ۵پونک و۹شهرک دانش رابه محل حادثه اعزام شدند.   روزبه افزود: آتش نشانان راننده فوت شده را از خودرو خارج کردند وتحویل عوامل آرامستان حاضردرمحل حادثه دادند.   علت دقیق حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین - زنجان
  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- زنجان
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • توجه نکردن به دستور ایست پلیس، حادثه آفرید
  • تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در اهواز
  • ۴ فوتی و مصدوم در حادثه رانندگی