Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور فرماندار، امام‌جمعه و مسئولان شهرستان مهدیشهر مراسم رونمایی از چهار عنوان کتاب تألیف شده توسط نویسندگان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، فرماندار مهدی‌شهر در این مراسم، اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کتاب‌خوانی، بیان کرد: باید امروز در راستای فرهنگ مطالعه به‌خصوص در بین نسل جوان، اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسن ارگی با بیان اینکه با ورود و اشاعه شبکه‌های اجتماعی به زندگی شخصی، مطالعه کتاب متأسفانه تحت‌الشعاع قرارگرفته اظهار داشت: این امر سبب می‌شود تا ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه از سوی دستگاه‌های فرهنگی و آحاد مسئولان اهمیت بیشتری یابد.

 

وی خواستار برنامه‌ریزی مدون در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه شد و گفت: مسئولان به‌جای پرداختن به حاشیه‌ها در فضای مجازی می‌بایست امروز با برنامه‌ریزی صحیح به فکر ترویج مفاهیم مطالعه و اساس کتاب‌خوانی به‌خصوص در بین نسل جوان باشند.

 

فرماندار مهدیشهرکتاب‌خوانی را اساس رشد جامعه دانست و گفت: افرادی که کتاب می‌خوانند شخصیت‌ رفتاری آرام و نگاه عمیق در امور دارند و لذا این امر نشان‌دهنده بار معنوی و ارزشی است که کتاب به انسان می‌بخشد.

 

ارگی بابیان اینکه باید کتاب را گرامی بداریم، تأکید کرد: شهرستان مهدیشهر در امر نشر کتاب در استان سمنان بسیار پیشتاز بوده و حضور نویسندگان مطرح و عناوین کتاب‌هایی که امروز در سطح کشور مطرح هستند، نماد و دلیل این مدعا است.

 

افتتاح کتابخانه عمومی روستای نام‌نیک شهرستان میامی

همچنین در هفته کتاب، کتابخانه عمومی ثامن الائمه روستای نام‌نیک شهرستان میامی در استان سمنان با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ، بخشدار کالپوش و مسئولین شهرستان میامی افتتاح شد.

 

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این آئین ضمن قدر دانی از دهیار روستای نام‌نیک بیان داشت: کتابخانه عمومی ثامن الائمه (علیه السلام)روستای نام نیک با مساحت 200متر به بهره برداری رسید.

 

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش با اشاره به این مطلب که در حال حاضر این کتابخانه به میز، صندلی ،قفسه و رایانه مجهزشده است افزود: در آینده نزدیک تجهیزات بیشتری برای این کتابخانه خریداری خواهد شد.

 

وی از 50قفسه کتاب در این کتابخانه خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر این کتابخانه با 500جلد کتاب در زمینه‌های متعدد راه اندازی می شود و در آینده نزدیک سهمیه اولیه برای غنی سازی و تقویت منابع کتابخانه از تهران ارسال می شود.

 

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه امسال قریب به 400برنامه فرهنگی در سطح استان به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی بر گزار می شود بیان داشت: برگزاری همایش مولفان دستگاه‌های اجرایی،برگزاری مراسم تجلیل از کتابداران ،تجلیل از 367 برگزیده ی کتابخانه ای هشتمین جشنواره رضوی،عضویت سراسری و رایگان در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان،نقد و رونمایی کتاب،نشست کتاب‌خوان و اجرای طرح جمع آوری کتاب‌های اهدایی از شهروندان و دستگا‌ه‌های اجرایی استان، افتتاح سالن مطالعه برادران و خواهران کتابخانه الغدیر میامی، افتتاح سالن مخزن کتابخانه روستایی نردین،افتتاح بخش کودک کتابخانه الغدیر میامی،افتتاح بخش کودک کتابخانه البرز شاهرود و افتتاح و تجهیز سالن جلسات کتابخانه عمومی شهمیرزاد ،سمنان و ایوانکی از جمله برنامه‌هاست.

 

سما کوش با تاکید بر اینکه از ۲۲ آبان تا ۲۲ بهمن طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های استان اجرا خواهد شد اذعان داشت :این طرح جهت جمع آوری کتاب های مازاد جهت کمک به رفع نیاز کتابخانه ها از جمله کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان انجام خواهد شد.

 

وی افزود: بیشترین مخاطب را کتاب های ادبیات ،دین و علوم اجتماعی دارند.

 

در ادامه بخشدار کالپوش با اشاره به این مطلب که مطالعه موجب پیشرفت جامعه می شود گفت: باید برای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش شود.

 

عباس غیاثی زاده با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی می تواند نقش بسزایی را توسعه کتاب و کتابخوانی داشته باشد اظهار امیدواری کرد:در این کتابخانه با برگزاری برنامه‌های فرهنگی شاهد جذب مخاطبان و ترویج فرهنگ مطالعه باشیم.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی ارومیه آذربایجان غربی هفته بسیج وحدت هفته وحدت سفر استانی خوی شیراز بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد

حفیظی رئیس کتابخانه‌های عمومی اشکذر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کتابخانه باقر العلوم (ع) در سال ۱۳۷۹ در روستای عز آباد شهرستان اشکذر تاسیس شد این کتابخانه در حال حاضر دارای بیش از ۱۰ هزار نسخه کتاب است همچنین این کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق است.

او بیان کرد: در کتابخانه باقر العلوم (ع) فعالیت‌های فرهنگی از جمله قصه گویی، نقاشی نشست کتابخوان، نقد و بررسی کتاب، شو نشینی فرهنگی همراه با نشست‌های شاهنامه خوانی و .. برگزار می‌شود.

حفیظی اظهار داشت:روستای عزآباد رستاق در نهمین دوره جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب کشور در سال ۱۴۰۲ حائز رتبه شده است.
 
او گفت: برنامه تقدیر از خانم راضیه رنجبر کتابدار کتابخانه با حضور مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد، فرماندار اشکذر، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد؛ بخشداربخش مرکزی اشکذر و جمعی از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار شد.


رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر بیان کرد: روستای عزآباد در رستاق همواره در حوزه‌های مختلف پیشگام است و اغلب افراد روستا فرهنگی و اهل مطالعه هستند که با حمایت مسئولان می‌توان فرهنگ کتابخوانی را بیش از پیش در روستا ترویج داد.

او اظهار داشت: هرچند شبکه‌های مجازی امروزه مورد اقبال جامعه واقع شده است در حالی که هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب و مطالعه را بگیرد و به همین دلیل نقش کتاب همواره باید مورد توجه آحاد جامعه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است