Web Analytics Made Easy - Statcounter

علت اصلی تداوم تخلفات ساختمانی یزد با وجود صدور حکم تخریب در یک سال گذشته را می‌توان در ناآگاهی مردم دانست، موضوعی که نگاه تعصی برخی مدیران شهری به رسانه‌های خاص به آن دامن زده است. ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ استانها یزد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، تخلفات ساختمانی یکی از عادی‌ترین مسائلی است که در سطح شهر یزد می‌توان یافت و تعداد منازلی که بدون توجه به قوانین ساخته و الان مورد استفاده قرار گرفته‌اند بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع سبب شده که نگرانی‌های زیادی در ارتباط با ایمنی ساختمان‌های یزد در برابر حوادث به ویژه زلزله به وجود آید و برخی مسئولان هشدارهای جدی در این رابطه داده‌اند.

با این وجود همچنان مشاهده می‌شود که بسیاری از مردم نسبت به ساخت منازل خود بدون توجه به قوانین و مقررات اصرار دارند و گویی بدون تخلف دیوار خانه آنها بالا نمی‌رود.

یزد| برخورد با تخلفات ساختمانی با جدیت دنبال می‌شودتفکیک غیرمجاز مادر تمام تخلفات ساختمانی یزد استتخلفات ساختمانی در زنجان دیگر قابل چشم‌پوشی نیست

یزد در صدر تخلفات ساختمانی کشور

محسن عباسی هرفته سخنگو و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد در این رابطه در نشست‌های مختلفی اعلام کرده که یزد در صدر تخلفات ساختمانی کشور قرار دارد و بسیاری از منازل با تخلفاتی همراه بوده و هست.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد در این رابطه هشدار داده که اگر جلوی این تخلفات گرفته نشود در حوادث غیرمترقبه یزد بسیار آسیب‌پذیر خواهد بود.

بررسی وضعیت تخلفات ساختمانی و نقش آن در ایمنی هنگام حوادث موضوعی است که در گزارش‌های بعد حتما به آن پرداخته می‌شود اما یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در شهر یزد و در بحث تخلفات ساختمانی به چشم می‌خورد موضوع نمای ساختمان‌هاست که در سطح شهر یزد به وفور مشاهده می‌شود و موضوع این گزارش به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

به جرات می‌توان گفت بحث نمای منازل در یزد تا سال گذشته دارای هیچ ضابطه و قانون خاصی نبود و هر شخصی به هر صورتی که می‌خواست نسبت به اجرای نما در منزل خود اقدام می‌کرد.

البته قطعا قوانینی در این زمینه وجود داشت اما متاسفانه هیچ شخصی نسبت به اجرای این قوانین و نظارت بر اجرا توجهی نداشت و همین موضوع سبب شد که امروزه یزد در بدترین وضعیت به لحاظ نمای ساختمان‌ها قرار داشته باشد و در هر نقطه از شهر شاهد ساختمان‌هایی با نماهای غیرهمسان با شرایط اقلیمی یزد باشیم.

نگاه درآمدی به کمیسیون ماده 100 عامل افزایش تخلفات ساختمانی یزد

قطعا عامل اصلی افزایش چشمگیر تخلفات ساختمانی در شهر یزد نگاه درامدی به کمیسیون ماده 100 بود به گونه‌ای که مردم تخلف می‌کردند و این کمیسیون اقدام به اخذ جریمه از آنها می‌کرد و قسمتی از درآمدهای شهرداری را تامین می‌کرد مردم هم زمانی که مشاهده می‌کردند تخلف و کمیسیون ماده 100 هزینه کمتری نسبت به اخذ پروانه برای آنها دارد طبیعی است که این مسیر را در پیش می‌گرفتند.

ممنوعیت‌ها در بحث نمای ساختمانی به موارد مختلفی باز می گردد که یکی از این موارد اجرای سقف‌های شیبدار و شیروانی است که در برخی موارد مربوط به نما و در برخی موارد مربوط به ساخت منازل است.

تداوم تخلفات با وجود صدور حکم تخریب در کمیسیون

در این زمینه کمیسیون ماده 100 در طول یک سال اخیر اقدام به صدور حکم تخریب برای جلوگیری از افزایش تخلفات کرده اما همچنان مشاهده می‌شود مردم نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند و از این سقف‌ها در منازل خود استفاده می‌کنند.

محسن ابوترابی عضو شورای شهر یزد در این رابطه به خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: الان ما در کمیسیون ماده 100 برای سقف‌های شیب‌دار و شیروانی حکم تخریب می‌دهیم ولی مردم هنوز مطلع نیستند و این چنین سقف‌هایی را استفاده می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر جهانی یزد خاطرنشان کرد: با توجه به گرانی‌های بسیاری که الان هست باید برای جلوگیری از متضرر شدن مردم اطلاع‌رسانی گسترده در این زمینه انجام شود.

وی تصریح کرد: برخی از موارد که حکم تخریب می‌دهیم را خودمان دلمان نمی‌آید چون شهروند هزینه زیادی برای آن کرده ولی چاره‌ای جز این نیست و مجبور هستیم حکم تخریب بدهیم.

لزوم حذف نگاه تعصبی برخی مدیران شهری به رسانه‌های خاص

به نظر می‌رسد عامل اصلی که مردم الان نسبت به برخی قوانین و ضوابط ساخت‌و‌ساز از جمله ممنوعیت استفاده از سقف‌های شیبدار و شیروانی بی‌توجه هستند، عدم آگاهی آنها از قوانین و مقررات است.

این موضوع را شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای بسیار بالایی که در شهر یزد وجود دارد به راحتی برطرف کرده و اقدام به آگاه‌‌سازی کامل مردم در ارتباط با قوانین و مقررات مربوطه کند، موضوعی که متاسفانه بعضا به دلیل تعصب برخی مسئولان مدیریت شهری یزد نسبت به رسانه‌ای خاص بدون تاثیر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41376/P1377/S6,76/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب کنندگان خودرو شهروند ، در دام پلیس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، جانشین فرمانده انتظامی شیراز گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فحاشی، درگیری و تخریب خودرو شهروندان توسط ۲ نفر از اراذل و اوباش در یکی از محلات شهرستان شیراز، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل مذکور اعزام شدند.
سرهنگ عبدالرضا ضربت افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که یک خودرو وانت پراید پلاک مخدوش با ۲ سرنشین ضمن قدرت نمایی، یک سواری پراید را نیز تخریب کرده‌اند.
وی تصریح کرد: اراذل که هنوز در صحنه حضور داشتند، با مشاهده پلیس، به سمت ماموران حمله‌ور و با پرتاپ شیء سخت، خودو پاسگاه را تخریب کردند.
سرهنگ ضربت با بیان اینکه ماموران انتظامی آنان را به آرامش دعوت کردند ولی هیچ توجهی نکردند، گفت: متهمان اقدام به فرار کردند و پس از حدود ۲۰ دقیقه تعقیب و گریز، ماموران انتظامی آنان را دستگیر و یک قبضه قمه را آنان کشف کنند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در سوابق متهمان جرائمی از قبیل کیف قاپی، نزاع و درگیری، حمل مواد مخدر و سرقت موتورسیکلت به چشم می‌خورد، تصریح کرد: این افراد شرور برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • تخریب کنندگان خودرو شهروند ، در دام پلیس
  • اینفوگرافیک | عملکرد کمیسیون تخلفات شرکتها، رانندگان و مالکین بخش حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف کنکور
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور
  • اعمال محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات