Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:52:35 GMT

7درصد صنایع دستی ایران را زنان تولید می کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۶۲۸۰

7درصد صنایع دستی ایران را زنان تولید می کنند

تهران- ایرنا- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: زنان ایرانی در حوزه صنایع دستی رتبه های جهانی بالایی دارند، به گونه ای که ٧5 درصد صنایع دستی ایران توسط زنان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، معصومه ابتکار روز سه‌شنبه در دیدار هیات غیر دولتی خواهران جامعه بین‌الملل ( sici) بانوان غیرسیاسی و غیرمذهبی تاثیرگذار فنلاند در محل این معاونت افزود: ظرفیت های زنان ایرانی و همکاری هایی که با وزارتخانه های مختلف برای توان افزایی زنان روستایی داریم، به عنوان نمونه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی فعالیت های برای توان افزایی زنان روستایی داریم، این موارد می تواند زمینه همکاری ما با زنان فعال اقتصادی در فنلاند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ابتکار خاطر نشان کرد: همچنین در حوزه صنعت فعالیت های خوبی در دست اقدام است و یکی از این اقدامات نشست با 6١ نفر از بانوان و فعالان اقتصادی در استان البرز بود تا از این طریق زمینه برای همکاری های بیشتر و توسعه فعالیت های اقتصادی بانوان نیز فراهم شود.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این معاونت آمادگی دارد که بتواند با کشور فنلاند در این زمینه ها تبادل تجربه داشته باشد و در بخش غیردولتی نیز سازمان های مردم نهاد می توانند برنامه ریزی کنند چون ما می توانیم تجربیات خودمان و زنان فعال اقتصادی فنلاند را با هم تبادل کنیم.
وی ادامه داد: همچنین می توانیم یک مسیر تجاری بین این دو کشور باز کنیم چون هم زنان ایرانی و هم زنان فنلاندی فعال در عرصه اقتصادی فعالیت دارند.
مرسده نادری، رئیس بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان نیز گفت: سفیر و سفارت فنلاند همکاری خوبی با ما دارند به همین دلیل دنبال تبادل تجربیات و تعامل بیشتر با ایران هستند.
وی تصریح کرد: ما به همین منظور فنلاند را به عنوان شریک خودمان قرار داده ایم چون معتقدم در فنلاند تجربیات خوبی در حوزه فعالیت های اقتصادی بانوان وجود دارد.
نادری ادامه داد: البته بانوان ایرانی بسیار توانمند هستند و به دست بانوان می توان بخشی از مشکلات اقتصادی را حل کرد.
کیونور وانتو، سفیر فنلاند نیز گفت: پیش از این با سوسن باستانی، معاون راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مذاکراتی انجام شده به همین منظور آماده همکاری با این معاونت را داریم.
وی اظهارداشت: به همین منظور قرار است گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در فنلاند حضور یابند که امیدواریم با بحث و تبادل نظر در همه زمینه ها بتوانیم همکاری های بیشتری داشته باشیم.
وی اضافه کرد: ما تاکید داریم که اطلاعات لازم در حوزه فعالیت بانوان ایران را به دست آوریم چون آماده تعامل با حوزه زنان ایرانی هستیم امیدواریم زنان ایرانی بتوانند کسب و کار خودشان را به خوبی انجام دهند.
آنا ماری لاماساری، رئیس هیات مدیره انجمن خواهران فنلاند نیز معتقد است که خانواده سالم به اقتصاد سالم منجر می شود و در نظر داریم که باید از خانواده و بانوان حمایت شود چون نقش زیادی در نگهداری و حفاظت از خانواده ها و فرزندان داشته باشند.
وی اعلام کرد: ما آماده انتقال تجربیات هستیم چون در فنلاند آقایان و بانوان برای نگهداری از فرزندان سهم یکسان دارند به طوری که اکنون که من در ایران هستم همسرم وظیفه نگهداری فرزندم را به عهده دارد.
وی ادامه داد: بانوان ایرانی بسیار توانمند هستند و می‌توانند به صورت فعال در عرصه اقتصادی و اجتماعی فعالیت داشته باشند.
اجتمام * ٧٢6٨ * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ابتكار زنان فنلاند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۶۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛  فرماندار رزن در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه اقتصادی این شهرستان، با اشاره به وضعیت گلخانه‌های سطح شهرستان رزن گفت: شهرستان رزن تا قبل از دولت سیزدهم تنها دارای ۲۱ هکتار گلخانه بود که در دولت سیزدهم در حال حاضر ۳۵ هکتار گلخانه در حال فعالیت است و ۱۱۸ هکتار نیز مجوز تغییر کاربری برای ساخت گلخانه صادر شده و منتظر اخذ تسهیلات است.

علی اصغر غفاری‌آثار با بیان اینکه واحد مرغداری توجیه اقتصادی خوبی دارد و نیاز واقعی کشور است و کشور را از واردات بی‌نیاز می‌کند افزود: در تلاش هستیم تا با جذب تسهیلات مورد نیاز تعداد واحد‌های مرغداری شهرستان رزن را افزایش دهیم.

او یکی از اقدامات خوب در راستای توسعه مرغداری شهرستان رزن انجام شده را ساخت واحد تولید غذای مرغ دانست و گفت:این واحد توسط بخش خصوصی در دست ساخت است که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با تأکید بر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در بحث مهارت‌آموزی و اشتغال پایدار برای تحقق شعار سال یادآور شد: توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی میراث فرهنگی در بحث صنایع دستی هر یک می‌تواند از نقش مؤثری در اشتغال برخودار باشد.

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • خزعلی: صدور کارت ملی با نام مادران منتفی شد
  • صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران