Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمنگان سوری با پشتیبانی هوایی روس ها در دور جدید عملیات خود در غرب استان دمشق موفق شدند منطقه «تلول الصفا» را به طور کامل تحت کنترل خود دربیاورند.

به گزارش مشرق، جمعه هفته گذشته، دور جدیدی از حملات سنگین نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه علیه بازمانده های گروه تروریستی داعش در منطقه ناهموار «تلول الصفاء» در غرب استان دمشق آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای سوری با پشتیبانی جنگنده های روسی در این عملیات قدرتمندتر از ماه های گذشته وارد عمل شدند و همزمان فرماندهان میدانی هم اعلام کردند که در کوتاه ترین زمان ممکن به حضور تروریست های داعش در این محور پایان می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

درگیری‌های سنگین در مناطق اشغالی شمال سوریه/ ۳۰ شهید و زخمی در جریان دفع حملات تروریست‌ها در مرزهای مشترک لاذقیه و ادلب + نقشه میدانی و تصاویر

بازگشت آرامش به جنوب سوریه با پایان کار بازمانده‌های داعش در منطقه «تلول الصفا»/ غده سرطانی غرب استان دمشق آزاد شد+ تصاویر و نقشه میدانی

۴ روز از وعده فرماندهان ارشد نگذشته بود که موازنه قدرت به سرعت به سود نیروهای سوری تغییر کرد تا جایی که منابع میدانی از آزادی قریب الوقوع غرب استان دمشق از لوث وجود تروریست‌های داعش خبر دادند.

اواخر هفته گذشته که نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه عملیات خود را در منطقه «تلول الصفاء» آغاز کردند مساحت تحت اشغال تروریست های داعش حدود ۲۴۵ کیلومتر مربع بود اما این روند در جریان درگیری های ۴ روزه به طور کامل تغییر کرد.

به گزارش مشرق، «تل الکوایر» در شمال غرب «تلول الصفاء» نخستین منطقه ای بود که در عملیات جدید به کنترل نیروهای سوری درآمد و در ادامه خطوط دفاعی تروریست ها در محور جنوب غرب و جنوب هم شکسته شد و راه را برای ادامه پیشروی ها باز کرد.

مناطق «الشیخ حسین، وادی الشیخ حسین، سد هطیل، ارض البنات، دوحه الصفا، الزیبه، الخطمه، ابومراغ و خشم المقربه» مناطق دیگری بودند که به سرعت به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمدند.  

نیروهای سوری در ادامه مواضع خود را در مناطق «خربه حاوی الحسین، الهبیریه، شمال القصیریه، جب ابوغانم، تل المرادی، تل زغیطه» و بخش وسیعی از منطقه آتشفشانی «الصفاء» به طور کامل تثبیت کردند.

با آزادی مناطق جنوبی، غربی، شمالی و مرکزی تلول الصفا مجموع مساحت تحت اشغال تروریست های داعش در منطقه از ۲۴۵ کیلومتر مربع به ۴۰ کیلومتر مربع کاهش یافت (آزادی ۹۵ درصد مناطق اشغالی) و درگیری ها به محور شرقی و جنوب شرقی تلول الصفاء کشانده شد.

«تلول الرغیله» یکی از آخرین مناطق در محور شمالی منطقه «تلول الصفاء» به شمار می آمد که در اشغال ته مانده های گروه تروریستی داعش بود و نیروهای سوری روز گذشته عملیات پاکسازی این منطقه را با پشتیبانی جنگنده های روسی و یگان موشکی شروع کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه در نهایت پس از درگیری های سنگین چندین ساعته با عقب راندن آخرین بازمانده های داعش موفق شدند منطقه «تلول الرغیله» را به کنترل خود دربیاورند و همزمان معدود مناطق اشغالی در محور شرقی را هم پاکسازی کردند.

با آزادسازی منطقه «تلول الرغیله» تمامی مناطق اشغالی در غرب استان دمشق (محور تلول الصفاء) پس از چند ماه درگیری به طور کامل به کنترل نیروهای سوری درآمد و در حال حاضر یگان های مهندسی برای پاکسازی این محور از تله های انفجاری وارد عمل شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در ۴ ماه گذشته حدود ۸۳۰ تن از عناصر تروریستی داعش در منطقه «تلول الصفاء» در غرب استان دمشق کشته و زخمی شدند و خبرها حاکیست صدها  تن دیگر به سمت بیابان های حومه متواری شدند.

به گفته منابع میدانی، چند گروه از نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه به سمت بیابان های حومه منطقه «تلول الصفاء» اعزام شده اند تا عناصر فراری داعش را شناسایی کنند و ازپای درآورند.

به گزارش مشرق، همزمان جست وجوی منطقه به منطقه نیروهای سوری در منطقه تازه آزاد شده تلول الصفاء برای کشف هسته های خاموش داعش، انبارهای سلاح و تونل حفر شده ادامه دارد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف ارتش سوریه پایگاه التنف تحولات سوریه تحولات منطقه تحولات میدانی سوریه تلول الصفا داعش سوریه نقشه میدانی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال بوشهری‌ها در پارس‌جنوبی به ۴۲ درصد رسید

ایسنا/بوشهر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر درپارس جنوبی به ۴۲ درصد رسید.

سخاوت اسدی با اعلام این خبر افزود: تعداد نیروهای این منطقه ویژه در زمینه استخدامی ۵۹ هزار نفر می باشند که ۴۱.۸ درصد آن بومی استان بوشهر هستند.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی استخدام شدند که این تعداد به غیر از نیروهای کارگری به کار گرفته در این صنایع است.

به گفته وی، یکی از برنامه‌های مهم این سازمان توجه به اشتغال نیروهای بومی است که در قالب یک آزمون و برای جذب ۸۵۸ نفر در مجتمع گاز پارس جنوبی، ۳۲۲ نفر استخدام و ۵۳۶ نفر دیگر امسال با برگزاری آزمون استخدامی جذب می شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • حمله اسرائیل به حومه دمشق پایتخت سوریه
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • ریزش سنگ در کندوان پاکسازی شد/ ترافیک سنگین در جاده
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • جزئیات عملیات موفق پهپادی جبهه مقاومت عراق در جنوب سرزمین‌های اشغالی +نقشه میدانی
  • اشتغال بوشهری‌ها در پارس‌جنوبی به ۴۲ درصد رسید
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • اولین قتل ۱۴۰۳ در تهران