Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

عملیات توسعه ایستگاه ساقه قم برای بهبود حرکت قطارها در این منطقه به زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن قم، گفت: این ایستگاه شامل ۵ بلاک است و با توسعه آن تردد قطارها در این مسیر تسهیل خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن اعتماد یادآور شد: با توسعه فاز یک ایستگاه ساقه که در کمیته فنی ایستگاه‌های راه‌آهن مصوب شده، سیستم علائم الکتریکی این ایستگاه نیز ارتقاء و سطح ایمنی، افزایش می‌یابد تا تردد قطارها با ایمنی بیشتر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: هم‌اکنون فعالیت زیرسازی این پروژه در حال انجام است و یک ماه دیگر به اتمام خواهد رسید تا عملیات روسازی شروع شود.

محسن اعتماد خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این خط فرعی، سالانه یک‌میلیون تن بار به روی ریل منتقل و تحول عظیمی در جابجایی بار و تردد قطارها پدید خواهد آمد.

وی در حاشیه بازدید میدانی مدیرکل خط و سازه‌های فنی از راه‌آهن قم، افزود: این ایستگاه از یک‌سو در امتداد محور جنوب قرار دارد و از سمت دیگر به ایستگاه‌های راه‌آهن محمدیه، گارمانوری، قم و خط فرعی سیلو متصل است.

مدیرکل راه‌آهن قم توضیح داد: در بازدید مدیرکل خط و سازه‌های فنی، پروژه اتصال خط فرعی گمرک به شبکه ریلی مورد بررسی قرار گرفت و بر تسریع در عملیات احداث خط فرعی گمرک استان قم به ایستگاه گار مانوری تاکید شد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه آهن قم محسن اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت بازرگانی با برنامه ریزی دقیق تر حرکت قطارها

تین نیوز

مدیرکل راه آهن لرستان گفت: با برنامه ریزی دقیق تر، مدت خواب قطارها از ۳ ساعت به یک ساعت کاهش یافته و خستگی مامورین سیر و حرکت هم کمتر شده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز،ریال رحمت رحمت نژاد افزود: پیرو تاکید مدیرعامل راه آهن بر افزایش سرعت بازرگانی، اقدامات زیادی در این منطقه انجام شده است.

وی در ادامه گفت: ترمزدار کردن قطارها باعث شده مانور قطارها کمتر شود و در ایستگاه های مهم و تشکیلاتی مبادله قطار سریعتر انجام شود.

وی بیان داشت: جلوگیری از توقف اضافه واگن ها اقدام دیگری است که انجام می شود و بر این مبنا اعزام قطارها به ترتیب توقف بیشتر، انجام می شود.

رحمت نژاد با اشاره به اینکه برنامه ریزی بهتر و دقیق تر، موجب سیر روان قطارهای باری و تلاقی کمتر قطارهای باری و مسافری شده گفت: اعزام قطارهای برنامه ای طبق اولویتی که اداره کل سیر و حرکت تعیین می کند انجام می شود و این موضوع باعث شده مدت خواب قطارها از ۳ ساعت به یک ساعت کاهش یافته و خستگی مامورین سیر و حرکت هم کمتر شود.

به گفته مدیرکل راه آهن لرستان، اعزام واگن های رسوبی طبق تاریخ بارنامه یکی از عوامل افزایش سرعت بازرگانی است که در این منطقه انجام می شود.

رشد ۴۰ درصدی بارگیری در سال ۱۴۰۲

مدیرکل راه آهن لرستان با تشریح اقدامات این اداره کل در سال گذشته گفت: ۴۴۵ هزار و ۴۱۹ تن کالا در سال گذشته از ایستگاه های ریلی لرستان بارگیری و ارسال شد که نسبت به سال قبل از آن ۴۰ درصد رشد داشته و این در حالی است که میزان بارگیری کالا در راه آهن لرستان طی سال ۱۴۰۱ مقدار ۳۱۷ هزار و ۳۲۷ تن بوده است.

وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۲ تن کیلومتر مبدأ- مقصد ۲۱۳ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۴۸ بود که نسبت به ۱۴۶ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۲۷۸ تن کیلومتر سال ۱۴۰۱ رشد ۴۶ درصدی داشته است.

رحمت نژاد بیان کرد: پارسال ۹۸ هزار و ۳۴۵ مسافر قطارهای بین شهری از طریق راه آهن لرستان جابه جا شدند که در مقایسه با ۹۳ هزار و ۶۹۶ نفر سال ۱۴۰۱ حدود پنج درصد افزایش نشان می دهد. همچنین تعداد مسافرجابجا شده در بخش قطارهای حومه ای در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد ۱۰ درصدی داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • تداوم انسداد ۱۰۱ راه روستایی درجنوب سیستان وبلوچستان براثربارندگی‌ اخیر
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • اپراتور‌ها چقدر به تعهدات خود عمل کردند؟/ مردم بهبود کیفیت اینترنت را احساس نمی‌کنند
  • برپایی ایستگاه‌های حال خوب سلامت در معابر پر تردد
  • آغاز برداشت علوفه مخلوط از مزارع مازندران
  • افزایش سرعت بازرگانی با برنامه ریزی دقیق تر حرکت قطارها