Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@09:32:37 GMT

تحقق ۴۵ درصدی تعهد اشتغال شهرستان بیرجند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۶۸۵۶

تحقق ۴۵ درصدی تعهد اشتغال شهرستان بیرجند

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند به تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در بیرجند در سال جاری اشاره کرد و گفت: میزان تعهد اشتغال این دستگاه‌ها سه هزار و ۲۴ نفر بوده که تاکنون ۴۵ درصد آن محقق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سید حسن شریفی‌مقدم صبح امروز (29 آبان‌) در چهاردهمین جلسه کمیته اشتغال این شهرستان اظهارداشت: از مهر ماه اسال با توجه به دستور کار جلسه گذشته، کمیته تیم نظارت بر طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری شهرستان تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: در طی هفت روز بازدید از 45 طرح بازدید شده که گزارشات آن به فرمانداری بیرجند اعلام شده و تنها یک طرح دارای مشکل بوده که تذکرات لازم به مجری این طرح ابلاغ شده است.

 

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند به دیگر دستورکارهای جلسه گذشته کمیته اشتغال اشتان اشاره کرد و افزود: لزوم اقدامات لازم در راستای جذب حداکثری اعتبارات بند ب تبصره 16 توسط نهادهای حمایتی و ثبت اشتغال ایجاد شده توسط شهرداری بیرجند در سامانه رصد از جمله این موارد بوده است.

 

شریفی‌مقدم از پرداخت 41 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به 124 طرح در سطح شهرستان خبر داد و یادآور شد: بیشترین میزان پرداختی مربوط به طرح‌های جهاد کشاورزی بوده است.

 

وی به تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در بیرجند در سال جاری اشاره کرد و افزود: میزان تعهد اشتغال این دستگاه‌ها سه هزار و 24 نفر بوده که تاکنون 45 درصد آن محقق شده است.

 

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند ادامه داد: میزان تحقق اشتغال تمامی دستگاه‌های اجرایی تاکنون بیش‌از 50 درصد بوده ولی ادارات زندان‌ها، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و تعاون روستایی کمتر از میزان بوده است.

 

شریفی‌مقدم از صدور 472 مجوز مشاغل خانگی در سطح شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و یادآور شد: تمام افرادی که مجوز مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اما تنها 144 نفر موفق به دریافت آن شده‌اند.

 

وی با اشاره به اعتبارات اشتغال بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال 97 مربوط به کمیته امداد(ره) شهرستان گفت: در این راستا 234 طرح به بانک‌های عامل معرفی شده و میزان اعتبار ابلاغی در این حوزه پنج میلیارد و 800 میلیون تومان بوده که تاکنون به 61 طرح این تسهیلات پرداخت شده است.

 

سید محمدرضا حسینی رئیس منطقه یک کمیته امداد بیرجند هم با اشاره به گزارش عملکرد اشتغال کمیته امداد بیرجند از محل بند ب تبصره 16 قانون بودجه 97 اظهارداشت: میزان سهمیه شهرستان 6 میلیارد و 200 میلیون تومان و ابلاغیه 6 میلیارد و 150 میلیون تومان بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد معرفی شدگان از سوی کمیته امداد بیرجند برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل 297 نفر بوده‌اند، یادآور شد: مبلغ طرح‌های معرفی شده 5 میلیارد و 125 میلیون تومان بوده است.

 

رئیس منطقه یک کمیته امداد بیرجند درصد معرفی شدگان را برای دریافت این تسهیلات 83 درصد ذکر کرد و یادآور شد: این تسهیلات تاکنون به 160 نفر به مبلغ 2 میلیارد و 852 میلیون تومان پرداخت شده است.

 

حسینی گفت: درصد پرداختی بانک‌های عامل به جامعه هدف کمیته امداد بیرجند برای دریافت این تسهیلات 47 درصد بوده است.

 

وی اضافه کرد: در بحث پرداخت این تسهیلات در سطح کمیته امداد بیرجند نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای پیشرفت خوبی بوده است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیرجند نیز در ادامه این جلسه اظهارداشت: امسال تعهد اشتغال میراث فرهنگی شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته به طوری که در سال گذشته این تعهد ایجاد اشتغال برای 48 نفر بوده و امسال به 300 نفر رسیده است.

 

حسنعلی فولادی با اشاره به اینکه باید تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی منطقی و براساس توان آنها باشد، یادآور شد: تحقق 300 نفری تعهد اشتغال میراث فرهنگی در سال جاری امری بعید به نظر می‌رسد.

 

وی به فعالیت‌های خوب میراث فرهنگی استان در حوزه صنایع دستی اشاره و خاطرنشان کرد: به طور میانگین هر سه هفته یک کارگاه صنایع دستی در سطح شهرستان دایر می‌گردد اما یکی از مشکلات آنها اخذ تسهیلات به سبب سختگیری‌های بانک‌ها در بحث آوردن ضامن است.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی ارومیه آذربایجان غربی هفته بسیج بیرجند استان همدان ارزانی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان وحدت هفته وحدت شبستان بیرجند خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۸۰میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد

حمید دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۰ مورد وام با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال به مجریان طرح های اشتغال و خودکفایی شهرستان بهاباد پرداخت شده است، افزود: این وام ها در قالب طرح های دامداری، کشاورزی، صنایع تولیدی و خدماتی و … از محل تسهیلات بانکی و صندوق امداد ولایت و در جهت توانمندی خانواده های نیازمند پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی ما توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای افراد است، اظهار کرد: اگر خدمتی به مردم ارائه می‌شود، باید حرمت آن‌ها را رعایت کرده و هیچ‌گونه منتی در کار نباشد و این ماموریت باید در لایه‌های کار و فعالیت خود را نشان دهد.

رییس کمیته امداد بهاباد با تاکید بر اینکه سه رکن اساسی برای این ماموریت در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در این راستا راهبرد اشتغال خانگی جزو ماموریت‌های اصلی کمیته امداد است.

دهقان ادامه داد: دامپروری و اصلاح نژاد دام، زنبورداری، خدماتی فنی، قالی بافی، خیاطی، گلخانه، مشاغل خرد خدماتی و خرید ادوات کشاورزی و تراکتور از جمله این طرح ها است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۶۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان بهاباد هستند که از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

کد خبر 6079015

دیگر خبرها

  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • راه‌اندازی ۱۲ واحد گلخانه در مهرستان
  • تحقق ۱۵۰درصدی تعهد اشتغال خوروبیابانک دریک سال گذشته
  • بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر هستند
  • پرداخت ۱۸۰میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اشتغال پیش‌بینی شده در زنجان
  • محقق شدن تعهد اشتغال شهرستان خلخال
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر
  • ۶۰۸۳ شغل در بخش صمت طی سال گذشته در کردستان ایجاد شد