Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@20:02:59 GMT

فرستاده سازمان ملل: غزه در آستانه انفجار است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۷۰۴۶

فرستاده سازمان ملل: غزه در آستانه انفجار است

به گزارش فارس، «نیکلای ملادینوف» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور صلح منطقه اعلام کرد رژیم صهیونیستی باید درک کند که غزه در آستانه انفجار است و برای بهبود شرایط ساکنان آن، باید محاصره‌ این منطقه برداشته شود.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، ملادینوف ادامه داد: استفاده از گلوله توسط نیروهای اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها و نیز به کارگیری قوه قهریه توسط این نیروها، ما را بسیار نگران می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد روزهای اخیر شاهد خطرات درگیری‌ مسلحانه در نوار غزه بود که بر حجم رنج فلسطینی‌ها در این منطقه افزود.

ملادینوف تأکید کرد: ما باید برای تضمین آرامش در نوار غزه کار کنیم، فلسطینی‌ها نمی‌توانند گروگان وضعیت فعلی قرار گیرند. تلاش‌های بین‌المللی در حل وضعیت فعلی بر اساس اراده طرف‌های معین میسر است، ما حماس را به توقف اقدامات تحریک‌آمیز فرا می‌خوانیم همانگونه که اسرائیل را به تسهیل عبور و مرور افراد و نیز انتقال کالاها از غزه به خارج و نیز بالعکس دعوت می‌کنیم.

نماینده حماس: قرار گرفتن «العاروری» در لیست تروریسم، مدال افتخار است

بر اساس گزارش «الرساله»، «علی برکه » نماینده حماس در لبنان اعلام کرد وارد کردن نام «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در لیست «تروریسم» توسط آمریکا تأکید می‌کند که واشنگتن شریک رژیم صهیونیستی است و تروریسم جهانی و ظلم به ملت فلسطین را رهبری می‌کند، گنجاندن العاروری در این لیست مانند مدال افتخار است.

وی در ادامه گفت این تصمیم، تغییری بر زندگی العاروری، موضع یا موقعیت وی نخواهد گذاشت، آمریکا به رژیم صهیونیستی برای ترور صالح العاروری چراغ سبز داده است.

برکه تصریح کرد: آمریکا به جامعه بین‌المللی می‌گوید اسرئیل حق دارد آنچه را که مناسب می بیند انجام دهد. وی در ادامه درباره پیامدهای این تصمیم به دولت آمریکا هشدار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا سیزدهم نوامبر چند نفر دیگر از اعضای حزب‌الله را به اتهام انجام فعالیت‌های عملیاتی، مالی و اطلاعاتی در عراق به علاوه «صالح العاروری» معاون «اسماعیل هنیه» (رئیس دفتر سیاسی حماس) را در لیست تحریم قرار داد.

زخمی شدن 41 فلسطینی در شانزدهمین تظاهرات دریایی

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، عصر دیروز (دوشنبه) فلسطینی‌ها شانزدهمین تظاهرات دریایی را در سواحل نوار غزه برگزار کردند.

هلال‌احمر فلسطین اعلام کرد طی این تظاهرات، 41 فلسطینی زخمی شدند : 21 نفر با گلوله جنگی، 15 نفر با گلوله پلاستیکی و5 نفر با استنشاق گازهای سمی.

بنا به این گزارش، 30 قایق در تظاهرات مذکر شرکت داشته‌اند و صدها نفر نیز در سواحل بیت‌لاهیا واضع در شمال نوار غزه دست به تظاهرات زدند.

قایق‌های جنگی صهیونیستی به سمت قایق‌های فلسطینی‌ها شلیک و آنها را ناچار به تغییر مسیر به سمت جنوب کرده اند.

راهپیمایی‌های بازگشت از 30 مارس در راستای تأکید بر حق بازگشت در مرز نوار غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 

 ادامه بازداشت‌ها در کرانه باختری

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز (سه شنبه) دو نوجوان 13 و 14 ساله به نام‌های «خالد مراد شتیوی و عوض منصور عبید» را به همراه یک فلسطینی 46 ساله دیگر در «کفرقدوم» در شرق قلقیلیه بازداشت کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی یک فلسطینی دیگر را در ورودی مسجد ابراهیمی در الخلیل دستگیر کردند و مدعی شدند وی تیغ به همراه خود داشته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۷۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رسانه های فلسطینی، محمد جابر(ابوشجاع) پس از ساعت ها مقاومت و مبارزه با نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه «نورشمس» به شهادت رسید و به برادر شهیدش «محمود جابر» پیوست.

نظامیان رژیم صهیونیستی از پنجشنبه شب با یورش به اردوگاه نور شمس در کرانه باختری، مناطقی از آن را محاصره کردند.

مبارزان فلسطینی در این مدت به مقابله با نظامیان صهیونیست پرداخته و شماری از آن ها را زخمی کردند.

براساس آخرین گزارش رسانه های فلسطینی در درگیری های چند ساعت گذشته در اردوگاه نورشمس پنج مبارز فلسطینی شهید و ۱۰ فلسطینی دیگر دستگیر شدند.

محمد جابر فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، سال ها از سوی ارتش رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین تحت پیگرد بود.

کد خبر 845586 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس
  • شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست طی درگیری‌ها در طولکرم
  • یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند
  • عکس | وضعیت سخت و دردناک بیش از ۱۲۰۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • وضعیت سخت و دردناک بیش از ۹۱۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • یتیم شدن ۱۹ هزار کودک فلسطینی در نتیجه جنگ غزه
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • صهیونیست‌ها کارخانه تولید دارو غزه را بمباران کردند
  • تاکنون ۶ هزار مادر فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند
  • بمباران محل اسکان آوارگان فلسطینی در رفح و النصیرات