Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم دامغان از وجود ۳۰۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار در این شهرستان خبر داد.

ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این افراد جوانانی با تحصیلات عالیه دانشگاهی هستند که عمدتا دنبال شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود و با درآمد مکفی هستند.

وی با اشاره به وجود برخی فرصت‌های شغلی در دامغان که نیروی کار آن از خارج این شهرستان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها ۶۰۰۰ نفر از اتباع افغانستان و تعدادی نیز از هم وطنان زابلی در دامغان مشغول کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم دامغان از نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین سرمایه های کشور نام برد و افزود: باید زمینه ای برای استفاده از این سرمایه و ظرفیت فراهم شود. ۳۰۰۰ جوان فارغ التحصیل که هزینه زیادی برای تحصیل آنها شده نباید بلااستفاده بماند و باید برای بهره گیری از این ظرفیت برنامه ریزی و اقدام عملی صورت گیرد.

حسن‌بیگی با بیان اینکه پیش از انقلاب شمار لیسانس های دامغان به اندازه انگشتان دست هم نمی رسید ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی امروز هزاران جوان با تحصیلات عالیه دانشگاهی و کارشناس ارشد و دکترا در شهرستان دامغان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود منطقه ویژه اقتصادی در دامغان خاطرنشان کرد: توسعه و تکمیل این منطقه ویژه می‌تواند زمینه ساز اشتغال به کار بسیاری از جوانان جویای کار در این منطقه شود.

نماینده دامغان همچنین به لزوم استفاده از ظرفیت‌های کم نظیر معدنی در این شهرستان تاکید و اضافه کرد: دامغان از تنوع بالای معدنی برخوردار است و معادنی با درجه خلوص بسیار بالا در این شهرستان وجود دارد که سرمایه گذاری در آنها می‌تواند، مشکل اشتغال در این شهرستان را به راحتی رفع کند، ضمن اینکه پسته دامغان به عنوان مرغوب‌ترین پسته جهان، ظرفیت ویژه و محصول با ارزش‌افزوده بالایی است که توسعه آن و همچنین ایجاد صنایع تکمیلی و فرآوری آن می‌تواند اشتغال در شهرستان و استان را متحول کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نیاز آبی پایین درخت پسته خاطرنشان کرد: توسعه باغات پسته از طریق تامین آب مورد نیاز این بخش و کمک به تجهیز باغ ها به سیستم‌های نوین آبیاری که در این چند سال خوشبختانه شتاب بالایی گرفته، می‌تواند زمینه اشتغالزایی در شهرستان شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیکاری منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی ظهر چهارشنبه در مراسم گرامی‌داشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، با تاکید بر اینکه باید دانشگاه و تلاشگران آن را قدر دانست، افزود: اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانشجو فارغ‌التحصیل شده و سه میلیون نفر از آنها مشغول تحصیل هستند، به برکت مجاهدت‌های علمی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند، گفت: توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی به سیر تحول در نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها، اظهار داشت: زمانی آموزش در مراکز دانشگاهی، محور بود، بعد از آن تحقیقات اولویت یافت و امروز کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیق، مأموریت اصلی دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد، ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود آمده که مایه امیدواری است، افزود: دانشگاه آزاد به دلیل برنامه‌ریزی دقیق و اتکا به ظرفیت‌های درونی خود دستاوردهای خوبی داشته است.

رحمتی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد در حوزه مهارت‌آفرینی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کند و گفت: دستاوردهای دانشگاهی خوب روایت و منعکس نمی‌شود و مراکز دانشگاهی باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبیین و روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم برای مقابله با جنگ روانی دشمن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.

کد خبر 6094213

دیگر خبرها

  • سوغات امید از دیار نصف جهان/ تدبیرمدیران نساجی در اعزام هوادار جواب داد
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • فرمانده جدید سپاه دامغان معرفی شد
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد