Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@04:29:58 GMT

قیام شاهزادگان سعودی ضد «بن سلمان»

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۷۲۱۱

قیام شاهزادگان سعودی ضد «بن سلمان»

شاهزادگان سعودی برای جلوگیری از رسیدن بن سلمان به قدرت تحرکاتی را انجام می دهند و از شاهزاده«احمد بن عبدالعزیز» برای رسیدن به پادشاهی حمایت می کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع نزدیک به خاندان سعودی گزارش داد: اعضای خاندان سعودی برای جلوگیری از رسیدن «محمد بن سلمان» به تاج و تخت تحرکاتی را انجام دادند و این مسئله پس از ترور«جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستان تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این منابع تاکید کرد: دهها نفر از شاهزادگان و پسر عموها از خاندان سعودی می خواهند تغییر را در خط خلافت و در راس هرم ببینند، اما نمی خواهند این تحرک در سایه «سلمان به بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی باشد، چرا که آنها می دانند این پادشاه 82 ساله هرگز بر فرزندش انقلاب نمی کند.

 

تعدادی از مسئولان آمریکایی به نقل از اعضای ارشد خاندان سعودی اعلام کردند که اعضای خاندان سعودی می توانند از شاهزاده «احمد عبدالعزیز»(79 ساله) بردار کوچک سلمان برای جانشینی «محمد بن سلمان» حمایت کنند تا پادشاه این کشور شود.

 

شاهزاده احمد، به مدت 40 سال به عنوان معاون وزیرکشور این کشور بود و وی تنها بردار تنی ملک سلمان است که در قید حیات است. وی یکی از سه نفر از اعضای هیئت بیعت بود که با تعیین محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد در نیمه سال 2017 میلادی مخالفت کرد؛ احمد پس از ترور خاشقجی و فشارهای اخیر بر قدرت حاکمه و با تضمین های غربی از تبعید به کشورش بازگشت تا برنامه اصلاحاتی و تغییراتی را در نهاد خاندان سلطنتی پیاده کند.

 

یکی از منابع که رویترز به آن استناد کرده است، گفت که شاهزادگان برجسته براین باورند که تغییر در خط ولیعهدی هرگز  با مقاومت سرویس امنیتی و اطلاعاتی که محمد بن سلمان بر آن تسلط دارد، منجر نمی شود، زیرا وفاداری به خاندان سلطنتی به عنوان کل است نه فرد .

 

یک منبع نزدیک به خاندان سعودی تاکید کرد که هرگونه تحرک از سوی شاهزاده احمد بن عبدالعزیز با حمایت و رضایت شاهزادگان خاندان سعودی و سرویس امنیتی و برخی از قدرتهای غربی مواجه خواهد شد.

 

برخی از مسئولان آمریکا تاکید کردند که مشاوران سعودی از شاهزاده احمدبن عبدالعزیز به عنوان جانشین احتمالی سلمان به عبدالعزیز حمایت خواهد کرد.

 

یک مسئول آمریکایی در کاخ سفید به رویترز اعلام کرد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا عجله ای ندارد تا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را از خود دور کند، باوجود اینکه فشارهای زیادی را قانونگذاران آمریکایی بر کاخ سفید درپی مسئله کشته شدن جمال خاشقجی داخل کنسولگری عربستان در استانبول بر ترامپ وارد کرده اند.

 

ترامپ تلاش دارد تا بن سلمان در قدرت بماند، شاید از این شاهزاده جوان بیشتر بتواند استفاده کند؛ به همین دلیل با دیده تایید به گزارش سیا که در آن بر دست داشتن ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی تاکید شده است، نگاه نمی کند و معتقد است که هنوز زود است که دراین باره عجله کرد؛ باوجود اینکه ترکیه نیز مدارک و شواهدی همچون نوارهای صوتی و تصویری را درباره دست داشتن مقامات سعودی از جمله بن سلمان دراین قتل را ارایه داده اند.

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی آذربایجان غربی ارومیه استان همدان شیراز بیرجند هفته وحدت وحدت هفته بسیج جمال خاشقجی شاهزاده احمد بن عبدالعزیز محمد بن سلمان عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) این موشک ایرانی سامانه ضد موشک اسراییل را درهم می‌شکند!

در سال‌های اخیر توان موشکی کشور با پیشرفت‌های بسیاری همراه بوده است به همین منظور در ادامه گزارشی از آخرین توانمندی‌های موشک‌های ساخت داخل تهیه شده‌است.

به گزارش خبرآنلاین، موشک‌ها را می‌توان به روش‌های مختلفی تقسیم کرد. آن‌ها بر اساس الگوی پرواز به دو نوع بالستیک و کروز تقسیم می‌شوند؛ از نظر سوخت به ۳ نوع سوخت جامد، سوخت مایع و موتور جت تقسیم می‌شوند و از نظر سرعت به ۳ نوع مادون‌صوت، مافوق صوت (سوپرسونیک) و فراصوت (هایپرسونیک) دسته‌بندی می‌شوند.

موشک قیام همزمان با راه‌اندازی نیروگاه بوشهر آزمایش شد"قیام-۱" موشکی با سوخت مایع است که از قابلیت جابه‌جایی و متحرک بودن بهره‌مند است. موشک بالستیک قیام قابلیت پرتاب از انواع لانچر‌های خاص را دارا بوده و سرعت آماده‌سازی آن به حداقل رسیده‌است. علاوه بر ویژگی‌های متنوع رادارگریزی قیام، ویژگی‌های دیگری مثل جنس و مواد، این موشک را با سایر موشک‌ها متفاوت کرده‌است.

از ویژگی‌های بارز موشک قیام این است که احتمال ردیابی، شناسایی و مورد اصابت قرار گرفتن آن توسط سیستم‌های ضد موشک (مانند پاتریوت، ارو و ...) به علت سرعت بالا هنگام پرتاب، چرخشی شدن، استفاده از آلیاژ خاص و جذاب امواج رادار و به احتمال زیاد استفاده از کلاهک ۳ تکه MIRV به شدت کاهش یافته‌است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های این موشک زمین به زمین، عدم وجود بالک است که از لحاظ فنی، نداشتن بالک برای یک موشک بلند برد بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است به طوری که در دنیا کشوری که توانایی طراحی و ساخت موشکی بدون بالک با برد بالای هزار کیلومتر را دارا باشد، در زمره کشور‌های دارای تکنولوژی بسیار بالا قرار می‌گیرد. این ویژگی همچنین علاوه بر افزایش سرعت، قابلیت پرتاب موشک از انواع لانچر‌های خاص (پرتابگر ها) را به آن می‌دهد.

در فناوری موشک، بالک به عنوان عامل اصلی تعادل در هدایت مسیر است و معمولا پرتاب موفقیت آمیز موشک بدون بالک به سختی صورت می‌گیرد، بنابراین نداشتن بالک در موشک "قیام"، پیشرفت شگرف جمهوری اسلامی ایران در زمینه سیستم‌های هدایتی موشک را نوید می‌دهد.

دیگر خبرها

  • قیام مردم ورامین حرکتی که در تاریخ ماندگار شد
  • تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • پیام تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • (تصاویر) چهره «شاهزاده هودونگ» بعد از ۱۵ سال
  • (تصویر) این موشک ایرانی سامانه ضد موشک اسراییل را درهم می‌شکند!
  • تاکید السودانی و بن سلمان بر لزوم توقف تجاوزات به غزه
  • موشن «قیام موشک‌ها»
  • قیام مردم تبریز در حمایت از حملات موشکی سپاه به اسرائیل
  • سعودی‌ها به دنبال خرید اینتر؛ مذاکرات با استیون ژانگ آغاز شد
  • بازگشت کاروان «سلمان فارسی» به شهرک سینمایی غزالی +عکس