Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@11:46:15 GMT

پاکستان،کاردارسفارت آمریکارااحضارکرد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۷۳۸۴

وزارت امور خارجه پاکستان روز سه شنبه در اعتراض به اظهارات توهین آمیز و ضدپاکستانی دونالد ترامپ، کاردارسفارت آمریکا در این کشور را به وزارت امور خارجه احضار کرد. ناطقان: وزارت امور خارجه پاکستان روز سه شنبه با انتشار بیانیه مطبوعاتی، اعلام کرد:خانم «تهمینه جنجوعه» قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان در جلسه احضاریه کاردار آمریکا، نامه اعتراضی دولت پاکستان را به وی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جنجوعه به کاردار سفارت آمریکا در این کشور گفت که هیچ کشوری به اندازه پاکستان، برای مبارزه با تروریسم بهای سنگین پرداخت نکرده است.
وی اضافه کرده است:ایالات متحده نباید فراموش کند که تعداد زیادی از رهبران ارشد القاعده( AQ ) با همکاری فعال پاکستان، کشته یا دستگیر شده اند.
«محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز با بیان جزییات احضار کاردار سفارت آمریکا، گفت:ما تاسف خود را در خصوص اظهارات دونالد ترامپ اعلام کردیم و این اظهارات و ادعاها علیه پاکستان بی پایه و اساس است.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا امروز دوشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد:ما می بایست اسامه بن‌لادن (سرکرده شبکه القاعده) را خیلی پیشتر می گرفتیم.
رئیس جمهوری آمریکا نوشت:رئیس جمهوری کلینتون از شکار این هدف بازماند. ما میلیاردها دلار به پاکستان پول دادیم ولی آنها به ما نگفتند که بن لادن در آن کشور زندگی می کرد. دیگر میلیاردها دلار به پاکستان نمی دهیم زیرا آنها پول ما را می گیرند، اما برای ما کاری نمی کنند، بن لادن نمونه مهم آن است؛ افغانستان نمونه دیگری است. دیگر تمام شد.
وی همچنین روز یکشنبه در گفت و گو با یک شبکه تلویزیونی گفته بود:ما سالانه یک میلیارد و 300 میلیون به عنوان کمک بلاعوض به پاکستان پرداخت می کردیم، در حالی که اسامه نه تنها در پاکستان زندگی می کرد بلکه از وی حمایت نیز می شد.
رئیس جمهوری آمریکا گفت:ما هیچ کاری از آنها (دولت و ارتش پاکستان) نخواستیم که برای ما انجام دهند، من به این کمک ها پایان دادم زیرا که آنها (دولت پاکستان) هیچگاه کاری برای ما انجام ندادند.
البته این سخنان با واکنش شدید مسئولان عالیرتبه پاکستانی مواجه شد. منبع: ایرنا برچسب ها: پاکستان ، کاردار ، سفارت آمریکا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پاکستان کاردار سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ترکیه درباره حملات ایران به اسرائیل ؛ پیام‌هایی بین ایران و آمریکا انتقال دادیم

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت خارجه ترکیه عصر یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد «حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و واکنش تهران حاکی از آن است که تحولات می‌تواند به سرعت به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود».

وزارت خارجه ترکیه اضافه کرد: «پیام خود را به صورت آشکار به مقام‌های ایران و کشورهای غربی که دارای نفوذ بر اسرائیل بوده منتقل کرده و خواستار توقف تشدیدها هستیم».

وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد: «به تلاش‌های خود برای جلوگیری از وقوع حوادثی که به ضرر منطقه بوده و باعث افزایش درگیری‌ها در سطح جهانی می‌شود، ادامه خواهیم داد».

وزارت خارجه ترکیه اضافه کرد: «قبل از حادثه اخیر با دو طرف ایرانی و آمریکایی تماس گرفته و خواستار خویشتنداری شدیم».

وزارت خارجه ترکیه افزود: «پیام‌هایی بین دو طرف ایرانی و آمریکایی انتقال داده و تلاش خود را به کار بستیم تا متناسب بودن واکنش‌ها را تضمین کنیم».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که در نخستین ساعت بامداد امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله (ص)» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه دوم با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی هشدار داد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.به دنبال حملات شنبه شب و بامداد یکشنبه ایران به اسرائیل، رسانه‌های خبری از ترس و وحشت ساکنان سرزمین‌های اشغالی از وضعیت پیش آماده خبر دادند.

کد خبر 844430 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و ترکیه

دیگر خبرها

  • کنعانی: ایران پیش از اقدام نظامی، هشدارهای لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بود / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است
  • آمریکا بر حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تأکید کرد
  • احضار سفرای ایران در بلژیک و جمهوری چک
  • رایزنی تلفنی دیپلمات ارشد مصر با وزرای خارجه ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • وزیر خارجه عربستان به پاکستان می‌رود
  • ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم
  • بیانیه ترکیه درباره حملات ایران به اسرائیل ؛ پیام‌هایی بین ایران و آمریکا انتقال دادیم
  • ترکیه: پیام‌هایی میان ایران و آمریکا منتقل کردیم
  • پاکستان خواستار «حداکثر خویشتن‌داری» شد
  • بیانیه وزارت خارجه ایران درباره تنبیه رژیم صهیونیستی