Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن جعفری نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اوایل مهر ماه سال جاری محیط بانان منطقه حفاظت شده شهرستان کهگیلویه حین گشت و پایش ارتفاعات منطقه حفاظت شده خائیز متوجه صدای شلیک چند گلوله می‌شوند.
وی افزود: محیط بانان برای پیدا کردن متخلفان به دوربین کشی محل تیراندازی پرداخته که در این راستا سه نفر متخلف که به‌طور کامل خود را استتار کرده بودند و یک قبضه اسلحه جنگی داشتند دیده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفری نژاد بیان کرد: متخلفان به محض شکار، لاشه را برداشته و از محل متواری شدند.
وی به فاصله زیاد مکان استقرار محیط بانان تا محل شکار اشاره کرد و گفت: به علت فاصله زیاد محیط بانان در ابتدا موفق به دستگیری آن‌ها نشدند اما از تمام مراحل شکار فیلم‌برداری کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: محیط بانان در 2 ضلع منطقه برای دستگیری متخلفان هماهنگ شدند اما آن‌ها با استفاده از تاریکی شب فرار کردند.
وی ابراز داشت: شناسایی هویت متخلفان ثبت شده در فیلم در دستور کار مسئولان محیط زیست شهرستان کهگیلویه قرار گرفت.
جعفری نژاد گفت: پس از 2 ماه شکار سرانجام با کمک دوستداران محیط زیست هویت یکی از متخلفان شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال شد.
منطقه حفاظت شده خائیز از سال 1377 طی آگهی رسمی شماره 163 شورای عالی محیط زیست کشور با حدود و اربعه مشخص بین شهرستان‌های کهگیلویه، بهبهان و گچساران با وسعت 28 هزار هکتار و هفت محیط بان از تنوع زیستی مناسبی برخوردار است.
گونه‌های جانوری نظیر کل و بز وحشی (گونه غالب منطقه) پلنگ ایرانی، کاراکال، گرگ، کفتار، سمور، تشی و همچنین پرندگانی نظیر کبک، تیهو، کبوتر جنگلی، قمری، عقاب‌ها، شاهین، بحری، بالابان، سارگپه جغد ماهیخوار، بوف یا جغد شاخدار در این منطقه زیست می‌کنند.
پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده خائیز بلوط (گونه غالب)، بنه، کلخنگ، بادام وحشی، ارژن، گون، گیاهان دارویی و گونه‌هایی از خانواده گندمیان است.
9868/6110
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی تیراندازی حفاظت محیط زیست خانواده دوستداران محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری

ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری یک قلاده توله شیر را در خانه‌باغی در ساری کشف کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری درپی انتشار تصاویری از یک توله شیر در فضای مجازی، به امر شناسایی متخلف اقدام کرده و با همکاری ماموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضایی یک قلاده " توله شیر" را که به صورت غیرمجاز در خانه‌باغ  و مخفیگاه متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

این متخلف به جرم نگهداری غیرقانونی حیوانات وحشی به مراجع قضایی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ‌وحش تحویل داده شود.

بر اساس اعلام محیط زیست متخلف در حوزه شکار و صید سابقه‌دار بوده و در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد