Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان مبلغ اعتبارات برای برگزاری استعدادهای برتر کشور را 16 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در پایان این المپیاد که تا نهم آذر ادامه دارد، 2500 نفر در 78 رشته ورزشی شناسایی و پس از چشم‌انداز 4 ساله وارد تیم‌های ملی نوجوانان می‌شوند.

احمد سعادتمند در گفت وگو با ایسنا، درباره برگزاری المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور افزود: طرح المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور از 3 ماه پیش با حضور 460 هزار نفر استعداد در رده سنی 12 تا 15 سال در 78 رشته ورزشی در سراسر کشور آغاز شده بود و امروز برترین‌های هر رشته ورزشی که در حدود 25 هزار نفر از 31 استان کشور هستند در قالب المپیاد طی 10 روز به رقابت خواهند پرداخت و در پایان 2500 نفر در تمام رشته‌های ورزشی توسط کارشناسان وزارت ورزش، ناظرین استعدادیاب و با کمک فدراسیونها و هیات‌های استانی در بخش انفرادی، تیمی و رکوردی انتخاب خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: متاسفانه چند سالی است که مسابقات قهرمانی کشور رده پایه به درستی برگزار نمی‌شود و بسیاری از استانها چون تیمی برای لیگ برتری نیز ندارند، استعدادها در آن استانها دیده نمی‌شود و مغفول مانده‌اند. بنابراین با برگزاری المپیاد ورزشی استعدادهای برتر سعی داریم تمام استعدادهای موجود در استانها را شناسایی کنیم و بهترین‌ها را در یک چشم انداز 4 سال برای المپیک جوانان 2022  که در سنگال برگزار خواهد شد، آماده کنیم.

مدیر کل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: این استعدادها به مدت 4 سال زیر نظر وزارت ورزش و جوانان، فدراسیونها، ادارات کل ورزش و جوانان استانها و هیات‌ها از نظر مباحث تحصیلی، آمادگی جسمانی، حقوقی، تغذیه، پزشکی و برگزاری اردوهای مقطعی تحت حمایت قرار می‌گیرند و در نهایت به تیم ملی نوجوانان تزریق می‌شوند. در حقیقت با پرورش این استعدادها به دنبال پشتوانه سازی و تقویت تیم‌های ملی در آینده هستیم.

سعادتمند با بیان این که هدف‌گذاری اصلی وزارت ورزش از برگزاری این المپیاد در 78 رشته ورزشی بیشتر شامل رشته‌های مدال‌آور و توجه ویژه به ورزش بانوان است، خاطرنشان کرد: سعی داریم با تقویت رشته‌های مدال‌آور در مسابقات جهانی و المپیک و توجه ویژه به ورزش بانوان بتوانیم در المپیک 2022 جوانان و المپیک تابستانی 2024 با تزریق پشتوانه‌های جدید به تیم ملی، آمار مدال آوری خود را افزایش دهیم و حضور قدرتمندی را در این دو المپیک داشته باشیم.

وی در پایان گفت: متاسفانه در گذشته به دلیل عدم حمایت و نبود بودجه، بسیاری از پایگاههای قهرمانی در استانها تعطیل شده و فعالیت آنها متوقف شده است، تلاشمان بر این است تا پایگاههای قهرمانی در استانها و شهرستانها را دوباره فعال کنیم و با تزریق بودجه و با در اختیار گذاشتن بهترین مربیان ملی، هر استانی بتواند استعدادهای خود را در هر رشته ورزشی رشد و پرورش دهند و به سرانجام برسانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد

با حضور فرماندار مشهد و جمعی از مسئولان ورزشی؛ ‌‌از از دختران مدال‌آور در رشته‌های ورزشی ووشو و کاراته تجلیل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن داوری شب گذشته در آیین تجلیل از دختران مدال‌آور در رشته‌های ورزشی ووشو و کاراته به نقش ورزشکاران در فرهنگ جامعه اظهارداشت: مردم به ورزشکاران نگاه می‌کنند و از آنها الگو می‌گیرند.

فرماندار مشهد خطاب به دختران ورزشکار مشهدی گفت:ورزشکاران در فرهنگ و خلق و خوی جامعه نقش‌آفرین هستند، شما می‌توانید الگوهای خوبی برای جامعه باشید.

وی با بیان اینکه از دیرباز در کشور ما به ورزشکاران رشته‌های رزمی به عنوان الگوهای مثبتی توجه می‌شود، افزود: ورزش‌های رزمی که به نوعی به تمدن ما هم وابسته است ویژگی‌هایی مانند مردانگی، اخوت و توانمندی را به جامعه نشان می‌دهد.

داوری با تاکید بر اینکه ورزش تضمین کننده سلامتی است تصریح کرد: ورزش حرفه‌ای علاوه بر تضمین سلامتی فرد، اقتدار کشور را به همراه دارد و سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: ورزش های رزمی علاوه بر سلامت شخص و جامعه با فرهنگ سازی موجب ارتقای جامعه هم می‌شود.

وی بر برنامه ریزی، هم‌افزایی و تعامل با حوز‌ه‌های مختلف در راستای جذب حامی مالی و توسعه فعالیت‌های ورزشی تاکید کرد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • توسعه و پیشرفت بی سابقه بولینگ و بیلیارد لرستان
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور