Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از بررسی بستن یا نبستن کمربند ایمنی از سوی سرنشینان خودروی حامل رئیس و معاون فقید سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

سردار تقی مهری در حاشیه چهارمین همایش ایمنی و ترافیک که صبح امروز در محل دانشکده علوم انتظامی برگزار شد، گفت: بر اساس قانون، بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو اعم از سرنشینان جلو و عقب در جاده‌ ها الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طبق آمارهای پلیس حدود ۹۰ درصد از شهروندان کمربند ایمنی خود را در خودروها می‌بندند، تصریح کرد: نبستن کمربند ایمنی یکی از مواردی است که سبب تشدید شدت و ضربات ناشی از حادثه شده و  آسیب‌دیدگی را افزایش می‌دهد.

سردار مهری ادامه داد: درباره این موضوع که آیا دکتر سیدتقی نوربخش و عبدالرحمان تاج‌الدین که در صندلی عقب خوردوی لندکروز نشسته بودند، کمربند ایمنی خود را بسته بودند یا خیر؟ هنوز برای پلیس احصا نشده و کارشناسان پلیس در حال بررسی این قضیه هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره علت وقوع این حادثه نیز گفت: علت اولیه وقوع این حادثه بر اساس نظر اولیه کارشناسان راهور مربوط به راننده سواری لنکروز، راننده تریلی و ناایمن بودن جاده است.

سردار مهری همچنین با بیان اینکه در استان گلستان ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز وجود دارد، تصریح کرد: حدود ۸۰ نقطه در جاده‌های برون شهری و ۲۰ نقطه نیز در معابر شهری است که درصد قابل توجهی از آنها رفع شده است.

وی به آمار نقاط حادثه‌خیز در معابر سراسر کشور نیز اشاره کرد و گفت: در سراسر کشور۵۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز داریم که ۲۳۰۰ نقطه آن در راه‌ها و جاده‌های برون‌شهری است و مابقی در معابر داخلی.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره اینکه چرا آمار جانباختگان حوادث رانندگی در سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: توجه داشته باشید که تعداد جانباختگان حوادث رانندگی از ۲۷ هزار نفر در سال ۸۴ به ۱۶ هزار نفر در سال گذشته رسید و این در حالی است که تعداد خودروها و رانندگان ما چندین برابر افزایش داشته اما برای حفظ روند کاهشی و جلوگیری از رشد جانباختگان حوادث رانندگی لازم است که علاوه بر پلیس یکی از دستگاه‌های مسئول نیز پای کار بیایند.

سردار مهری افزود: ارتقای ایمنی خودروها، افزایش ایمنی جاده‌ها و رسیدگی سریع در انتقال مجروحین و درمان در محل، از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و طبیعی است که پلیس به تنهایی نمی‌تواند همه این اقدامات را انجام دهد.

وی درباره تاثیر وضعیت اقتصادی و کمبود بودجه در وقوع تصادفات رانندگی و ناایمنی راه‌ها گفت: در مورد رفع نقاط حادثه‌خیز دوستان ما در راهداری عنوان می‌کنند که عدم تخصیص اعتبار باعث شده تا نتوانند مشکلات را حل کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا تفاوتی در اعمال قانون و برخورد با تخلفات رانندگی مسئولین با شهروندان وجود دارد، گفت: اجرای قوانین و مقررات در کشورمان برای همه است و همه در برابر آن یکسان هستند. خوشبختانه با بهره‌گیری از تجهیزات نوین دیگر تمامی خودروها جریمه شده و اتفاقا نمرات منفی نیز در صورت ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز برایشان لحاظ خواهد شد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از اجرایی شدن طرح ویژه این پلیس به منظور کاهش جان باختن موتورسواران و عابران پیاده در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار سیدتیمور حسینی در حاشیه سفر به استان اصفهان با بیان اینکه حدود نیمی از کشته‌های حوادث رانندگی در معابر شهری کشور را موتورسواران و عابران پیاده تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: برای کاهش جان باختن موتورسواران و عابران پیاده، طرحی جامع و کاملی را در دستور کار داریم که در آینده‌ای نزدیک به پلیس راهور سراسر کشور برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در این طرح هم از لحاظ موضوعات سلبی و برخوردهای قانونی و هم از لحاظ ایجابی، فرهنگی و اقدامات آموزشی به طور دقیق پرداخته شده و تلاش خواهد شد تا میزان جان باختن موتورسواران و عابران پیاده در معابر شهری به حداقل برسد.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار داشت: هم اکنون طرحی با عنوان طرح ۱۰ و ۲۰ در شهر تهران در حال اجرا است که تأثیرات خوبی نیز داشته که پس از ارزیابی و بازخوردگیری و رفع ایرادات آن می‌توان این طرح را در سراسر کشور اجرایی کرد.

سردار حسینی ادامه داد: در طرح ۱۰، ۱۰ مورد از تخلفاتی که بیشتر منجر بی‌نظمی و حادثه برای موتورسواران می‌شود مد نظر است و در طرح ۲۰ هم با ۲۰ تخلف حادثه‌ساز برخورد می‌شود.

وی گفت: در خصوص پیشگیری از حوادث رانندگی برای عابران پیاده باید الزاماتی مانند روشنایی هوشمند معابر، گذرگاه‌های ایمن، تجهیز خیابان‌ها و بزرگراه‌ها به پل‌های مکانیزه شامل بالابر و پله برقی توسط مدیریت شهری شهرها و کلانشهرهای کشور انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا تصریح کرد: البته در کنار این کارها آموزش و فرهنگ‌سازی هم نیاز است و مجموعه این کارها دست به دست هم دهد تا شاهد حوادث کمتری در این حوزه باشیم.

سردار حسینی کودکان و سالمندان را دو رنج سنی آسیب پذیر در حوزه عابران پیاده اعلام کرد و گفت: هر دو قشر کودکان و سالمندان نیاز به مراقبت جدی از سوی خانواده‌ها دارند و باید مسئولیت فردی و اجتماعی خود را در این حوزه انجام دهند.

لزوم جایگزینی خودروهای برقی در کلانشهرهای کشور

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون نقش خودروهای برقی و هیبریدی در کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ میلیون خودروی دارای سوخت فسیلی در کشور وجود دارد که برای تبدیل این تعداد خودرو به خودروهای برقی باید یک برنامه ۳۰ ساله را پیش بینی کنیم؛ یعنی در طول سه دهه کاری کنیم که در انتهای برنامه ۳۰ ساله دیگر اثری از خودروها با سوخت فسیلی و مستهلک در کشور وجود نداشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا عنوان کرد: باید تقسیم کار صورت گیرد و شروع این کار از شهرهای آلوده مانند تهران، اصفهان، مشهد و تبریز کلید زده شود.

سردار حسینی با بیان اینکه در تمام دنیا برای کلانشهرهایی که در معرض آلودگی هوا هستند یک برنامه ریزی فوری را در نظر می‌گیرند و پیاده سازی می‌کنند، تصریح کرد: اگر بتوانیم طی یک بازه زمانی ۱۰ ساله در کلانشهر هایی که با موضوع آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند خودروهای برقی و هیبریدی را جایگزین خودروهای دارای سوخت فسیلی کنیم، می‌تواند یک موفقیت بزرگ در زمینه کاهش آلودگی هوای کشور باشد.

کد خبر 750215

دیگر خبرها

  • طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده
  • کمربند ایمنی را ببندید تا زنده بمانید! (عکس)
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه حادثه خیز درمحور‌های مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • تصادف خودرو سوخت‌بر در خراسان جنوبی ۲ کشته داشت
  • تصادف بامداد امروز در محور نهبندان-زاهدان ۲ کشته بر جای گذاشت
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد