Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ "قاسم عسکری نسب" با تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: این تعداد خودرو از 20 فروند شناور لندینگ کرافت توسط تیم عملیاتی واحد بندری و دریایی بندرلنگه تخلیه شد که ارائه چنین خدماتی، در سطح بنادر کشور بی سابقه بوده است.

وی ضمن اشاره به جابجایی 79 هزار و 280 دستگاه خودرو طی هشت ماه گذشته، از رشد 39 درصدی این بخش از فعالیت های بندری و کسب جایگاه نخست بندرلنگه در زمینه ترانزیت خودرو در سطح بنادر کشور خبر داد و گفت: به صورت میانگین روزانه 800دستگاه خودرو از شش فروند شناور در این بندر تخلیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه این موفقیت بزرگ را حاصل تلاش واحد دریایی و بندری با مشارکت بخش خصوصی دانست و افزود: کارکنان کوشای این بندر می توانند با کارآمدی، تخصص، عملکرد دقیق و اطمینان بخش خود و با برنامه ریزی جامع، رکوردهای عملیاتی و انجام کارهای بزرگ در سطح  بنادر کشور را در کارنامه کاری خود ثبت کنند.

عسکری نسب به رکورد قبلی این بندر هم اشاره کرد و یادآور شد: اردیبهشت ماه سال جاری نیز، بیش از یکهزار و 32 دستگاه خودرو از 18 فروند طی مدت 18 ساعت تخلیه شده بود.

به گفته این مقام مسئول، بندرلنگه به دلیل برخورداری از نزدیکترین مرز دریایی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، به لحاظ حجم ترانزیت خارجی خودرو یکی از بنادر مهم کشور و چهار راهی برای ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه محسوب می شود.

وی اضافه کرد: اتصال از سه جهت به شبکه جاده ای کشور، موقعیت مناسب قرارگیری بندر به لحاظ جغرافیایی، نزدیکی به تنگه هرمز و آب های بین المللی، وضعیت مناسب توسعه فیزیکی طی سالیان اخیر در کنار مدیریت اصولی و تأثیرگذار حوزه دریایی و بندری در این خطه باعث شده بندر تجاری لنگه همچنان در عرصه ملی و بین المللی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در پایان تصریح کرد: موقعیت مناسب جغرافیایی و توانمندی های ناوگان ترابری دریایی، بندرلنگه را به ‌عنوان بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه‌ خلیج‌فارس(سیری، لاوان، کیش، هندرابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل نموده و از سوی دیگر، داشتن حداقل فاصله‌ دریایی با بنادر کشور امارات متحده عربی از جمله دبی و شارجه، این بندر را به لحاظ کاهش هزینه‌ حمل و کمتر شدن استهلاک شناورها از بنادر مشابه دیگر متمایز کرده است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امارات متحده عربی خلیج فارس خودرو دبی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه

عمارت فکری یکی از آثار تاریخی بندرلنگه در استان هرمزگان واقع در در جنوب ایران است.که توسط یکی از تجار مشهور بندرلنگه به‌نام عبدالواحد فکری ساخته شد است .این بنای تاریخی که یکی از ارزنده‌‌ترین خانه‌های بندرلنگه است، بیش از ۱۰۰سال قدمت دارد و مربوط به دوران قاجاریه است و در ابتدای شهر در محله پاکرتی‌ واقع شده و در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۷۵ با شماره ۱۸۳۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3048540 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
  • تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بوشهر ۹۲.۵ درصد افزایش یافت
  • رشد ۹۲.۵ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر