Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه - ایرنا - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت: در طول هفته وحدت ( 29 آبان تا 4 آذر) بیش از 32 برنامه در استان کرمانشاه با حضور علمای اهل تسنن و تشییع، مردم و مسئولان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام جواد کرمی روز سه شنبه در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه های هفته وحدت در استان کرمانشاه افزود: جشن های هفته وحدت از هفته گذشته با مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در شهرستان روانسر آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه دومین برنامه نیز روز دوشنبه در ثلاث باباجانی برگزار شد، گفت: فردا (چهارشنبه) نیز در شهرستان جوانرود مراسم هفته وحدت با حضور آیت الله علما برگزار می شود.
وی اعلام کرد که سی امین همایش بزرگ وحدت نیز روز پنجشنبه اول آذر با حضور 700 نفر از علما و روحانیون اهل تسنن و تشییع در تالار انتظار کرمانشاه برگزار می شود.
او سخنران این مراسم را 2 عالم بزرگ اهل سنت و تشییع اعلام کرد و گفت: خالد مولا مفتی بزرگ کردستان عراق و دکتر علیزاده موسوی دبیر سابق کنگره علمای اسلام در مقابل جریان تکفیر و یکی از نظریه پردازان معاصر در خصوص جریان های تکفیری از سخنرانان اصلی این همایش هستند.
او گفت: همچنین دوشنبه شب در مسجد شافعی کرمانشاه مراسم هفته وحدت برگزار شد و چهارشنبه شب در مسجد زردوئی های کرمانشاه نیز این مراسم برگزار می شود.
به گفته او ، ویژه برنامه هایی نیز از جمله دیدار با خانواده های معزز شهدای اهل سنت نیز در طول هفته وحدت در استان برگزار می شود.
وی به اعزام 12 تن از علمای اهل سنت استان کرمانشاه به کنفرانس وحدت اسلامی در تهران نیز اشاره کرد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه در ادامه به تقارن هفته وحدت و بسیج نیز اشاره کرد و گفت: بسیج نماد وحدت اسلامی است و ما در دوران دفاع مقدس در منطقه سنی نشین اورامانات کرمانشاه شاهد تجلی این وحدت در قالب حضور برادران اهل سنت و تشییع در یک سنگر و در دفاع از انقلاب و نظام بودیم.
حجت الاسلام کرمی، با بیان اینکه اهل سنت و تشییع 95 درصد اشتراک دارند، افزود: تنها پنج درصد و در جزئیات با هم اختلاف داریم و پیروان هر 2 مذهب باید به اصل اسلام و اشتراکات توجه کنند و مبنا قرار دهند.
او بر تقویت مباحث وحدتی در جامعه تاکید کرد و گفت: وحدت شیعه و سنی روز به روز مستحکم تر می شود و با هم تا پیروزی حق بر علیه باطل تلاش می کنیم.

** فعالیت 20 مدرسه علوم دینی اهل سنت در استان
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت 20 مدردسه علوم دینی اهل سنت در استان، گفت: اکنون 300 طلبه خواهر و برادر اهل سنت در این مدارس مشغول تحصیل هستند.
حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه بیش از 12 خدمات به این طلاب ارائه می شود، بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی را از جمله این خدمات ذکر کرد.
به گفته او، اکنون 503 باب مسجد اهل سنت در استان کرمانشاه دایر است که قبل از انقلاب این تعداد 95 باب بود.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت که حدود 300 هزار نفر از این جمعیت اهل تسنن هستند.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هفته وحدت نشست خبري اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۷۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از اجرای برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی اصفهان ازجمله شب شعر شاهکار، به‌رسم فتوت، اصفهان‌گرد و "شهید کوچه ما، روشنایی شهر است" در این منطقه خبر داد.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان در سال جاری با شعار «اصفهان شهر زنده، شهر زندگی» برگزار می‌شود، اظهار کرد: نکوداشت هفته اصفهان فرصتی برای معرفی و شناساندن تمام این ظرفیت‌ها به نسل حاضر و نسل‌های آینده است.

وی افزود: با تلاش مضاعف اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان، ۴۰ برنامه فرهنگی در محلات ده‌گانه این منطقه و مراکز فرهنگی با محوریت معرفی این کلان‌شهر و آشنایی با آداب و رسوم و سنت‌های شهر گنبدهای فیروزه‌ای در حال برگزاری است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تصریح کرد: هم‌زمان با نکوداشت هفته اصفهان و هفته فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای، رویداد «به رسم فتوت دو» در قالب آئین گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، هفتم اردیبهشت در ذکر خانه بوتراب محله محمودآباد برگزار می‌شود.

رسالت ادامه داد: مقرر شده است در اردوی بازدید از اماکن تاریخی با عنوان «اصفهان گرد» ویژه رده سنی نوجوان و جوان با حضور بیش از ۵۰۰ نفر با حمام شاهزاده‌ها، موزه عصارخانه شاهی، بازار اصفهان و صنایع‌دستی اصفهان آشنا شوند، همچنین برنامه «شب شعر شاهکار» با حضور شاعران و هنرمندان اصفهانی با مشارکت انجمن اهل قلم اصفهان و فرهنگسرای قدس به مناسبت روز بزرگداشت سعدی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان گفت: اجرای مسابقات ورزشی مفرح خانوادگی، نقاشی، کتاب‌خوانی، برگزاری جشن، نمایشگاه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی و برنامه‌های استیجی از دیگر برنامه‌های مورد نظر در این هفته است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: علاوه‌بر برنامه‌های شاد، متنوع و مفرح سعی شده است تا ضمن افزایش دانش عمومی شهروندان در مورد شهر اصفهان، تاریخچه و آشنایی با قدمت و آداب و رسوم دیار نصف جهان، همچنین عدالت فرهنگی در تمام محلات این منطقه به‌ویژه محلات کم‌برخوردار رعایت شود.

کد خبر 747114

دیگر خبرها

  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • ‌هفته سنندج چه برنامه‌هایی ‌برگزار می‌شود؟
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب ۱۹ عنوان برگزار می‌شود
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج اعلام شد
  • آغاز هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی»
  • هفته فرهنگی اصفهان با بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود
  • برنامه‌های هفته «زمین پاک» در کرمانشاه اعلام شد