Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید سلیمی روز سه شنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان دماوند که با حضور اعضای این ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت:تاکنون حدود 20 خانه هلال در سطح شهرستان های استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و قصد داریم این تعداد را تا دهه فجر افزایش دهیم که این مهم همکاری دهیاران را می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد:خانه های هلال به نوعی خانه های کوچک هلال احمر روستایی است که خدمات را به واسطه این خانه ها به اهالی روستا می رسانیم.
سلیمی با بیان اینکه بخش هایی همچون آموزش، امداد و نجات، داوطلبی، جذب عضویت و … دراین خانه های هلال اتفاق می افتد، بیان داشت: با قراردادن فضای مناسب در اختیار هلال احمر این خانه ها توسعه پیدا کرده و خدمات بیشتر و بهتر به روستاییان و شهروندان ارائه خواهد شد.
معاون امور داوطلبان سازمان جمعیت هلال احمر استان تهران در خصوص تجهیزات خانه های هلال اضافه کرد: تجهیزات اولیه از سوی دهیاری ها به اندازه نیاز تامین و دپو خواهد شد تا در زمان بحران از آن استفاده کنند.
این مقام مسئول در خصوص اجرای طرح پویش با عنوان' برای مادران' عنوان کرد: حدود 5 هزار سبد غذایی در سطح روستاهای محروم استان تهران توزیع شد که این طرح با همکاری فروشگاه رفاه جمعیت هلال احمر و دفتر یونیسف در تهران صورت گرفته است و امیدواریم خانه های هلال مبنایی برای توسعه این طرح باشند.
همچنین معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند در خصوص هدف از برگزاری این جلسه به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه سه محور ترانزیتی هراز، فیروزکوه و ایوانکی در منطقه داریم، بیشترین مشکل در محور هایی است که در رده های دوم و سوم اهمیت قرار دارند و باید با همکاری هم این مشکلات را برطرف کنیم.
علی شیوا،افزود: لیستی از افراد داوطلب تهیه شده که در زمان کمبود نیرو در شرایط بحرانی، بتوانیم از این آنان استفاده کنیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه طبق اعلام شهرداری ها هیچ گونه مشکلی در خصوص ارائه خدمات توسط این نهاد وجود ندارد، بیان کرد: در خصوص نمک پاشی با توجه به اینکه این امر برای محیط زیست، آسفالت و فضای سبز مشکل ساز است، بهتر است که در مواقع حساس و کمتر مورد استفاده قرار گیرد.
معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند در خصوص مواجه شدن با مشکل قطعی گاز و حوادث غیر مترقبه، تصریح کرد: مقرر شد هر شهرداری و دهیاری یک سری نقاط را به صورت آماده باش قرار دهند تا در صورت بروز اتفاق از آسیب دیدن مردم جلوگیری شود.
وی در خصوص طرح برپایی خانه های هلال در روستاها اظهار داشت: در زمان مقابله با بحران تا رسیدن نیروهای امدادی، یک سری افراد در روستاها آموزش لازم را دیده که در صورت بروز اتفاق اقدامات اولیه را انجام دهند.
این مقام مسئول تاکید کرد: مکلف کردیم 10 خانه هلال تا دهه فجر در روستاها آماده شود و با توجه به جدید بودن این طرح ممکن است مشکلات پیش بینی نشده ای در این طرح وجود داشته باشد که لازم است مرتفع گردد.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی جمعیت هلال احمر استان دماوند دهه فجر محیط زیست هلال احمر 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۷۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمد عشقی با اعلام این خبر گفت: با دریافت گزارش سیل و آبگرفتگی در استان و شهرستان‌ها که منجر به سیل و آبگرفتگی منازل و معابر در شهر شده، تیم‌های عملیاتی پس از هماهنگی‌های انجام شده به این مناطق اعزام و امدادرسانی را آغاز کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه تاکنون ۱۴ تیم عملیاتی و بیش از ۴۰ نیروی امدادی با تجهیزات موتور پمپ آب و کف کش در سطح شهرستان یزد در حال امدادرسانی هستند بیان کرد: این تیم‌ها از همان لحظات اولیه در مناطق مذکور حضور داشته و مشغول امدادرسانی و همچنین تخلیه آب از منازل و سطح شهر با هماهنگی مدیریت بحران و شهرداری هستند.
عشقی بیان کرد: در دو حادثه سیل دیروز در شهرستان‌های بهاباد و اردکان تیم‌های امدادی هلال احمر شهرستان بهاباد در تخلیه آب از دو منزل و یک محل دام و طیور با همکاری گروه‌های جهادی ارائه خدمات نمودند و در دو حادثه سیل در شهرستان اردکان در محور اردکان به خرانق گیر افتادگی ۴ خودرو با ۱۱ سرنشین در مسیر سیل که به مکان امن منتقل شدند و همچنین محور غزال امدادرسانی به یک خودرو کامیون گرفتار در سیل و نجات یک نفر و انتقال به مکان امن توسط نیرو‌های امدادی صورت گرفت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: همچنین شب گذشته با اعلام به مرکز eoc استان مبنی بر آبگرفتگی در معابر سطح شهرستان مهریز با هماهنگی انجام شده دو تیم ۳ نفره به همراه تجهیزات و موتور پمپ مشغول امدادرسانی شدند.
وی با بیان اینکه با شدت بارش‌ها در سطح استان و همچنین شهر یزد کلیه تیم‌های امدادی آماده باش هستند، افزود: عملیات امدادرسانی همچنان با حضور تیم‌های امدادی در سطح شهر ادامه دارد.
عشقی در پایان تاکید کرد: این سامانه بارشی همچنان در استان ادامه دارد و هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

دیگر خبرها

  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم