Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه فعلا قصد انتشار فایل‌های صوتی قتل خاشقچی را ندارند گفت: اما دادستانی این کشور در حال بررسی رسانه‌ای کردن آنها با توجه به تحولات آتی است.

 «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه شامگاه دوشنبه اعلام کرد که تیم تحقیقاتی پلیس و دادستانی این کشور فایل‌های صوتی قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را در اختیار دارد و در حال بررسی رسانه‌ای کردن آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکار طی مصاحبه با بخش ترکی شبکه «بی. بی. سی» درباره ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» مبنی بر اینکه «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دستور قتل خاشقچی را صادر کرده، گفت: «همانطور که می‌دانید 18 نفر در این واقعه دخیل بودند و اکنون در عربستان سعودی بازداشت هستند. مقامات ما درخواست کرده بودند که آنها برای محاکمه به ترکیه فرستاده شوند. می‌دانید که ما مدارک و شواهدی داریم که آنها را با کشورهای عضو ناتو – آلمان، آمریکا، کانادا، فرانسه و آلمان – در میان گذاشته‌ایم».

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا فایل‌های صوتی قتل خاشقچی را در دسترس عموم قرار می‌دهند، توضیح داد: «فعلا نه. ولی این مسئله توسط دادستانی در حال بررسی است و بسته به موقعیت و تحولات جدید، امکان آن وجود دارد».

این مقام ترکیه‌ای با بیان اینکه ریاض هنوز حاضر نشده مظنونان بازداشتی را به آنکارا تحویل دهد، درباره اتهامات مطرح شده علیه بن‌سلمان، پاسخ داد: «ما فعلا یک سری مدارک داریم که آنها را در اختیار کشورهای زیادی قرار داده‌ایم. دفتر دادستانی ما وضعیت را از همه جهات بررسی می کند».

آکار در پاسخ به خبرنگار بی.بی.سی درباره اینکه آیا ترکیه از کنسولگری سعودی در استانبول شنود می‌کرده، تصریح کرد: «چنین چیزی مبنی بر اینکه کنسولگری از داخل شنود می‌شده واقعیت ندارد. ولی ما منبعی که از طریق آن فایل‌های صوتی را به دست آورده‌ایم، افشا نمی کنیم. این فایل‌ها هم‌اکنون در اختیار سازمان اطلاعات است».

وی درباره اینکه "چگونه ترکیه خواستار اجرای عدالت در پرونده خاشقچی است ولی خود خبرنگاران و روزنامه‌نگاران زیادی را زندانی کرده" توضیح داد: «هیچ خبرنگاری در زندان‌های دولت ترکیه نیست و البته هیچ شباهتی هم بین پرونده خاشقچی و زندانیانی که به خاطر اقدامات مخفیانه بازداشت هستند، وجود ندارد. هیچکدام از آنها به خاطر حرفه خبرنگاری بازداشت نیستند. این حقیقت ندارد».

خبرنگار بی.بی.سی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون 100 نفر از اصحاب رسانه در زندان‌های ترکیه به سر می‌برند، از آکار خواست مدارک خود در رد این ادعا را بیان کند: «آنها خبرنگار نیستند. شاید عنوان خبرنگاری را به دوش می‌کشیدند ولی... مدارک زیادی (علیه آنها) داریم. اگر به دقت پرونده‌های آنها را مطالعه کنید، خواهید دید که چه انجام داده‌اند و خبرنگاری را چطور معنی می‌کردند».

وزیر دفاع ترکیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره توافقات با ایران و روسیه برای پایان دادن به بحران سوریه نیز توضیح داد: «ما هر کاری بتوانیم برای حفظ ثبات کنونی در (سوریه) انجام می‌دهیم. این موضع ما درخصوص سوریه و ادلب است».

روزنامه «ینی شفق» نیز روز گذشته در مطلبی با بیان اینکه فایل‌های صوتی قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی به زودی منتشر می‌شود، تاکید کرد که کار ولی‌عهد سعودی دیگر تمام شده و محمد بن سلمان با سر به زمین خواهد خورد.

خاشقچی ۵۹ ساله چهارشنبه در تاریخ دهم مهر (سوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد اما دیگر از آن خارج نشد. (+) درپی فشارهای ترکیه و افشای قطره‌چکانی اطلاعات از نحوه به قتل رسیدن وی، دادستانی کل عربستان سعودی بعد از تغییر چند باره ادعاهای خود در این باره، نهایتا در تاریخ 24 آبان (15 نوامبر) اذعان کرد که این روزنامه‌نگار منتقد در داخل کنسولگری تکه تکه شده است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان منبع تروریسم است

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان یک روز پس از کشته‌شدن پنج شهروند چین در یک حمله‌ انتحاری در ایالت خیبرپختونخوای آن کشور، گفته است که «منبع تروریسم در پاکستان، در افغانستان است».

وزیر دفاع پاکستان با نشر پستی در ایکس، نوشته است که طالبان از مخفیگاه‌های تروریسم در افغانستان آگاه هستند، اما با وجود این آن‌ها آزادانه از خاک این کشور علیه پاکستان عملیات می‌کنند.

گفتنی است پاکستان چند روز پیش به اهدافی در ولایت های خوست و پکتیا حمله هوایی انجام داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • افغانستان منبع تروریسم است
  • ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • نحوه تولیدات رسانه ملی با مشارکت مردم بررسی می‌شود
  • تکذیب همکاری نظامی با اسرائیل ازسوی وزارت دفاع ترکیه
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • بررسی اخبار جعلی رسانه‌های معاند در «پاورقی نوروزی»
  • ترکیه باید گام های عملی برای دفاع از مردم غزه بردارد