Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@17:36:07 GMT

گمرک کیش؛ مقر ترخیص طلا و جواهرات

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۷۹۵۰

گمرک کیش؛ مقر ترخیص طلا و جواهرات

کنترل واردات و صادرات کالا از کيش به ساير نقاط دنيا و بالعکس به عهده گمرک سازمان منطقه آزاد کيش است و حال گمرک ایران طی صدور ابلاغیه‌ای گمرک کیش را به عنوان گمرک تخصصی ترخیص طلا و جواهرات تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، کنترل واردات و صادرات کالا از کيش به ساير نقاط دنيا و بالعکس به عهده گمرک سازمان منطقه آزاد کيش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در منطقه آزاد کيش کليه کالاهاى تجارى که از طريق هواپيما يا کشتى وارد جزيره مى‌شود، ابتدا به انبارهاى گمرک منتقل و قبض انبار آن به شرکت حمل‌کننده يا ناخداى شناور حمل مى شود.

 

صاحبان کالا با در دست داشتن قبض انبار و بارنامه يا مانيفست، صورت‌حساب خريد (فاکتور)، ليست عدل بندى کالا گواهى مبداء و گواهى بهداشت (حسب مورد) در واحد ارزشيابى گمرک منطقه آزاد کيش مراجعه مى‌ کنند. این اسناد در واحدهاى ارزشيابى گمرک مورد رسيدگى قرار مى‌گيرد.

 

سپس واحد محاسبه عوارض بر مبناى نظر واحد ارزشيابى اقدام به صدور صورت حساب مى‌ کنند. پس از صدور پروانه ترخيص، ارزيابى و شمارش کالا توسط سرويس ارزيابى گمرک انجام و در صورت انطباق اسناد با کالاى وارده، اجازه بارگيرى جهت خروج از گمرک داده مى‌شود و در آخرين مرحله پس از تائيد انتظامات درب خروج گمرک، ترخيص کالا با امضاء مديريت گمرک صورت مى‌گيرد.

 

بنابراین گزارش، حال گمرک ایران طی صدور ابلاغیه‌ای  گمرک کیش را به عنوان گمرک تخصصی ترخیص طلا و جواهرات تعیین کرده است. در این بخشنامه آمده است: «پیرو بخشنامه شماره 124/8/94/75480 مورخ 94/4/24 بدین وسیله گمرک کیش به عنوان گمرک تخصصی ترخیص طلا و جواهرات و سایر فلزات گرانبها تعیین می شود.»

یادآور می شود: کليه امور گمرکى منطقه آزاد کيش توسط واحد تابعه شرکت بازرگانى کيش انجام مى‌شود:

۱. گمرک فرودگاه کيش: وظيفه گمرک فرودگاه کيش عبارت است از:

- کنترل پروازهاى خارجى به کيش از جهت مقدار و تنوع کالاى همراه مسافر و کالاهاى تجارى و تعيين و اخذ عوارض کالا برابر قانون مناطق آزاد کشور.

۲. گمرک بندرگاه: وظيفه گمرک بندرگاه عبارت است از:

- نظارت بر واردات و صادرات کالاهائى که از طريق خطوط دريائى به جزيره کيش وارد يا از آن خارج مى‌شود، طبق قوانين و ضوابط مناطق آزاد کشور و تعيين و اخذ عوارض کالا .

- صدور گواهى مبداء

- صدور اجازه کتبى ورود و خروج (مانيفست) براى شناورها

- صدور کارت مسافري/

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی آذربایجان غربی ارومیه هفته وحدت ارزانی شیراز استان همدان وحدت خراسان جنوبي همایش برادری طلا و جواهر گمرک کیش گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی

مهدی پژوهش مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری از صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در یک سال گذشته برای فرآورده‌های تولیدی استان خبر داد و گفت: این پروانه‌ها در زمینه‌های صنایع غذایی، کشاورزی، شیمیایی و مصالح ساختمانی است.

وی با اشاره به تحقق ۱۰۹ درصد از برنامه عملیاتی سازمان ملی استاندارد در زمینه صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد افزود: پارسال اداره کل استاندارد استان ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در زمینه‌های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی صادر کرد.

بیشتر بخوانید

بررسی پرونده تخلف ۶ فرآورده تولیدی در چهارمحال و بختیاری

پژوهش با اشاره به تحقق ۱۲۳ درصدی برنامه سازمان در زمینه تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اضافه کرد: پارسال این اداره کل ۴۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در زمینه‌های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی تمدید کرد.

وی ادامه داد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.
پژوهش از هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهدۀ کالا‌های بدون علامت استاندارد در مراکز عرضۀ استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد تا بازرسی، نسبت به جمع آوری آن ها اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ترخیص ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • ترخیص ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است