Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@04:25:32 GMT

ادعای هانت علیه ایران در پرونده زاغری

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۷۹۵۳

ادعای هانت علیه ایران در پرونده زاغری

وزیر خارجه انگلیس مدعی شده که گر ایران می‌خواهد در دنیا کشوری پذیرفته باشد، نباید افرادی همچون نازنین زاغری را حبس کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس که روز گذشته خود را در تهران گذراند در گفت و گو با روزنامه گاردین اظهارات تندی علیه کشورمان داشته است.

 

او که در جریان سفر به تهران با خانواده نازنین زاغری شهروند انگلیسی – ایرانی که به جرم اقدام علیه نظام در ایران بازداشت شد دیدار کرد در اظهاراتی تند مدعی شد که زاغری بی دلیل زندانی شده است و گفت که اگر ایران می‌خواهد در دنیا کشوری پذیرفته باشد، نباید افرادی همچون نازنین زاغری را حبس کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جرمی هانت مدعی شد که اگر ایران سیاست زندانی کردن دوتابعیتی‌ها را دارد تا از آنها به عنوان ابزاری برای فشار دیپلماتیک استفاده کند، در این صورت پیامدهایی برای ایران به همراه خواهد داشت. ما اجازه نمی‌دهیم آنها از زیر این مسئله شانه خالی کنند. ایرانی‌های باید بدانند که این وضعیت قابل تحمل نیست.

 

اما این اظهارات هانت در حالی بیان می شود که موضوعات میان ایران و انگلیس بسیار گسترده تر از آن است که وزیر خارجه انگلیس بخواهد این سفر را در مساله زاغری خلاصه کرده و با تکیه بر آن به ایران اتهام وارد کند.

 

پیش از وزیر خارجه انگلیس نیز یک مقام دیگر سیاسی این کشور در شهریور ماه به تهران آمد در این خصوص با وزارت امور خارجه کشورمان مباحثی داشت.

 

طبق خبری که سخنگوی وزارت امور خارجه در آن زمان داد، آلیستر برت، معاون وزیر امور خارجه انگلیس با وزارت امور خارجه درخصوص نازنین زاغزی گفت و گویی داشت که در این صحبت‌‌‌ها با طرف انگلیسی درباره موضوع نازنین زاغزی که یک فرد ایرانی و دوتابعیتی است - که به لحاظ قوانین داخلی ایران افراد دوتابعیتی را نمی‌پذیریم - صحبت شد و نهایتا طرف انگلیسی دیدگاه‌هایی را مطرح کرد. ایشان پاسخ‌هایی را درباره سیستم قضایی و جرایم خانم زاغری دریافت کرد که به‌خاطر دلایل انساندوستانه در مرخصی بود که در نهایت به خاطر این مرخصی و بیرون از زندان، تقدیر و تشکر شد.

 

وزارت امور خارجه کشورمان چندین بار در خصوص وضعیت نازنین زاغری اظهار نظر داشته که در آخرین اظهار نظر در این خصوص، «بهرام قاسمی» در یک نشست خبری عنوان کرد: خانم زاغری دو تابعیتی هستند ولی از نظر ما ایشان ایرانی هستند و از نظر سیستم قضایی ما ایشان محکوم شده‌اند و دوران محکومیت خود را طی می‌کنند. وزیر امور خارجه (ایران) نیز در جریان این گفت‌وگوها اعلام کرد که با توجه به مسائل انسان‌دوستانه موضوع این خانم را با مقامات ایرانی مطرح می‌کند ولی این یک موضوع قضایی است.

 

یادآور می شود، «نازنین زاغری رتکلیف» شهروند ایرانی-بریتانیایی است که در ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ به هنگام خروج از ایران به مقصد انگلستان دستگیر شد و به اتهام «جاسوسی» به ۵ سال زندان محکوم شده است./

 

 

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی آذربایجان غربی ارومیه هفته وحدت ارزانی شیراز استان همدان وحدت خراسان جنوبي همایش برادری هانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

به گزارش قدس آنلاین، امیرعبداللهیان در دیدار با حسین عوض وزیر امور خارجه سودان ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر خارجه این کشور، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به برقراری بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

 امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت و حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

خاطر نشان می شود حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود در کشورهای مالی، گامبیا و سودان و نیز با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا دیدار کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی