Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، الهیار معاون بندری و امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی امروز در نشست خبری سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با بیان اینکه این همایش یکی از قدیمی‌ترین همایش‌های بین‌المللی در حوزه مهندسی دریایی کشور از سال 1369 به شمار می‌رود، گفت: در این دو دهه اخیر تا به امروز دوازده دوره همایش برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهیار تأکید کرد: این همایش با حضور متخصصان و با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و 137 متخصص و دانش پژوه از مؤسسات پژوهشی بین‌المللی و دانشگاه‌های معتبر جهانی در آن حضور می‌یابند.

معاون بندری و امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره اهداف برگزاری این همایش، گفت: ایجاد فضای تبادل تجربیات دانشمندان و متخصصانی که در طول سال در مورد موضوعی تحقیق کرده‌اند و به اشتراک گذاری دانش‌های خود، از مهم‌ترین اهداف این همایش به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: دانش مهندسی سواحل نسبت به سایر دانش‌های دیگر در حوزه مهندسی سواحل جوان است و در این بازه چند دهه اخیر رشد خوبی در این حوزه داشته‌ایم، بنابراین برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند در حوزه مهندسی سواحل کمک کند.

الهیار افزود: ایران با توجه به توان خود در مجموعه دانشگاه‌ها و با علاقه‌مندی پیش آمده در این بخش توانسته‌ است مجموعه‌های خصوصی و دانش‌بنیانی را ایجاد کند، بنابراین ما می‌توانیم در حوزه مهندسی سواحل و ساخت و ساز دریایی از موقعیت ممتازی برخوردار شویم.

معاون بندری و امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران در بخش مهندسی سواحل و ساخت و ساز دریایی از کشورهای حاشیه بسیار جلوتر است و ما با توان و پتانسیل داخلی خود توانسته‌ایم در عرصه بین‌المللی موفق باشیم.

وی تصریح کرد: در هر دوره سازمان بنادر سعی کرده است از متخصصان بین‌المللی به نام دعوت کند و در بیشتر دوره‌ها مقالات و تحقیقات بین‌المللی بسیاری را از کشورهای بین‌المللی دریافت کرده‌ایم.

الهیار با بیان اینکه در دوره گذشته هزار و 300 نفر از داخل و خارج از کشور در این همایش حضور داشتند، افزود: در دوره گذشته متخصصان 37 کشور دنیا حضور داشتند و خوشبختانه در این دوره حتی با انجام تحریم‌های بین‌المللی ریزش چندانی نداشتیم و تا به امروز 36 کشور معتبر دنیا اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون بندری و امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های خاص این همایش، کاربردی بودن این مقالات است گفت: ما می‌توانیم از کاربردی بودن این مقالات برای کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از تخریب محیط زیست و کاهش حجم مقالات کاغذی استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: خوشبختانه در این دوره از همایش میزان استفاده از مقالات کاغذی در راستای حفاظت از محیط زیست ایجاد شده و ما برای اولین بار نسخه‌ای از اپلیکیشن موبایلی را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهیم.

الهیار تصریح کرد: در حاشیه این همایش یک نمایشگاه جانبی در حوزه دریا و بندر وجود دارد و تمامی شرکت‌های معتبر دنیا در آن غرفه دارند.

معاون بندری و امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: انجمن چراغ‌های دریایی، آب و هواشناسی دریای خزر، اتحادیه لنگرگاه‌ها، انجمن هیدروگرافی، انجمن سواحل و سازه‌های دریایی از مهم‌ترین حامیان این همایش به شمار می‌روند.

وی با اشاره به  اینکه اساتید مجرب دانشگاه‌های بزرگ دنیا در این همایش سخنرانی خواهند کرد، گفت: اساتید دانشگاه‌های ایران، عمان، ژاپن، انگلیس، سوئد، کانادا سخنرانی خواهند کرد و در پایان همایش کارگاه‌های آموزشی در اختیار پیمانکاران قرار خواهد گرفت.

الهیار با بیان اینکه ما سعی خواهیم کرد با برگزاری چنین همایش‌هایی از توان و پتانسیل خود در جهت تأمین تجهیزات بندری استفاده کنیم، گفت: تحریم‌ها فرصتی را برای توان و دانش دانشمندان و متخصصان ایرانی برای ما فراهم خواهد کرد.

معاون بندری و امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی زمینه ساز حضور ایران در یکی از معتبرترین انجمن‌های زیر ساخت‌های حمل و نقل آبی را فراهم کرده است، اظهار کرد: عضویت در این انجمن بسیار سخت و دشوار است و نیازمند خروجی‌های دانشی و دستورالعملی است اما خوشبختانه ایران به عنوان اولین کشور در منطقه خاورمیانه در این انجمن عضو شده است.

وی تأکید کرد: در ابتدای حضور در این انجمن به عنوان مقدماتی و بعد از گذشت چند سال به عنوان عضو اصلی این انجمن فعالیت می‌کند.

الهیار با اشاره به اینکه باید به رشد و توسعه دریایی خود بیشتر توجه کنیم، گفت: برخی از کشورهای دنیا باعث شدند که ایران قرن‌ها از مزایای دریا و ساحل دور و رانده شود اما خوشبختانه ما توانستیم با استفاده از متخصصان داخلی و دریایی خود به سمت سواحل و دریا برویم و از مزایای آنها در این حوزه استفاده کنیم.

معاون بندری و امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: در دنیا یکی از وظایف اصلی در حوزه بندری  استفاده حداکثر از توان داخلی در حوزه تجهیزات است، بنابراین ما سعی کرده‌ایم با نگاه به مراکز دانش‌بنیان خود در حوزه تجهیزات موفق باشیم به طوری که در این همایش از مهم‌ترین تجهیزات بندری تولید داخل رونمایی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: طرح مدیریت یکپارچه ساحلی به عنوان نخستین و تنها طرح مدیریت سواحل در مناطق  است و از اوایل دهه هشتاد آغاز به کار کرده است و در 8 سال گذشته در سه مرحله فعالیت کرده است و برای داشتن ضوابط اجرایی خود به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسیده است.

الهیار با اشاره به اینکه در سه سال اخیر 120 سازه  غیرمجاز با همکاری دستگاه‌های قضایی قلع بنا در سواحل شمالی شده‌اند، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای برگزاری چنین همایش آن‌ بوده است که 40 کیلومتر آزادسازی در سواحل اتفاق افتاده است.

معاون بندری و امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی در پایان گفت: ما توانستیم در قالب یک تفاهم‌نامه با سازمان‌های بین‌المللی، مناطق ساحلی جنوب کشور را رشد و توسعه دهیم.

انتهای پیام/

برگزاری سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل و سازه‌های دریایی در هفته آینده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همایش سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در سریلانکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، «ملک پور» با اشاره به احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا گفت: علیرغم بارش‌های سیل آسا در کشور سریلانکا برخی مناطق این کشور نسبتا کم بارش و خشک است و دولت سریلانکا برای توسعه بخش کشاورزی پروژه‌ای را تعریف کرد و به دلیل اعتمادی که به توان فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی داشت این پروژه را به مجری ایرانی محول کرد.

وی افزود: تمام مراحل طراحی، ساخت، راه اندازی و بهره برداری این طرح توسط مهندسان ایرانی انجام شده است و امروز با حضور مقامات ارشد دو کشور افتتاح شد.

ملک پور بیان کرد: طرح چندمنظوره اومااویا مجموعه‌ای از سازه‌های مختلف شامل دو سد بتنی غللطکی به همراه یک تونل به طول تقریبا چهار کیلومتر که دو سد را به یکدیگر متصل می‌کند و حوضه آبریز اول از طریق تونل چهارکیلومتری به حوضه آبریز بعدی منتقل می‌شود و پس از جمع آوری آب این دو حوضه توسط یک تونل به طول بیش از ۱۵ کیلومتر به یک شفت فشار (تونل عمودی) به این سازه منتقل می‌شود این سازه یکی از شاهکار‌های مهندسی و در نوع خود منحصر به فرد است.

مدیر اجرایی طرح چندمنظوره اومااویا تصریح کرد: این تول عمودی یا شفت وظیفه ایجاد فشار لازم برای چرخش توربین‌های نیروگاه این طرح را به عهده دارد. این پروژه، نیروگاه زیرزمینی در عمق ۷۵۰ متری زمین در خودش جای داده که با دو واحد توربین پلتون توان تولید ۱۲۰ مگاوات انرژی را دارد و در ادامه هم با یک تونل چهار کیلومتری آبی که انرژی برق از آن گرفته شده است به سد پایین دست و از طریق شبکه‌های آبیاری به پنج هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی منتقل و موجب رونق اقتصادی در کشور سریلانکا می‌شود.

وی با اشاره به شاخص‌های مهم این پروژه چند منظوره اومااویا گفت: این طرح یکی از بزرگترین خدمات فنی - مهندسی کشورمان است و ارزش این پروژه به نیم میلیارد دلار است که دولت سریلانکا به شرکت‌های ایرانی اعتماد کرد و به پاس این اعتماد امروز شاهد افتتاح این دستاورد مهم و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط جهان هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • جزئیات ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در سریلانکا