Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:23:10 GMT

عامل کشتار گرازهای وحشی در رشت، محکوم شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۸۰۴۰

عامل کشتار گرازهای وحشی در رشت، محکوم شد

رشت - ایرنا - عامل کشتار 18 گراز وحشی در منطقه پیربازار رشت، توسط دادگاه بدوی این شهرستان به سه سال حبس محکوم شد.

بر اساس گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل محیط زیست گیلان به ایرنا، شخصی که اقدام به کشتار بیرحمانه تعداد 18 راس گراز وحشی در منطقه پیربازار رشت کرده بود ، پس از دستگیری و معرفی به دادسرای عمومی و انقلاب رشت، با رای رئیس شعبه 108 دادگاه محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به اظهار اصغر خودکار رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت؛ این فرد که در محدوده روستای پیربازار دارای اراضی کشاورزی و شالیزار است، برای جلوگیری از ورود جانوران وحشی گراز به محدوده اراضی کشاورزی ، با کار گذاشتن سیم برق لخت و استفاده از یک دستگاه موتور برق ، نسبت به کشتار دسته جمعی گرازهای وحشی اقدام می کرد که پس از شناسایی و دستگیری و تهیه مستندات گرازهای تلف شده و ارائه به مرجع قضایی، در دادگاه بدوی به سه سال حبس محکوم شد.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا، در پی انتشار تصاویر حیوان آزاری که در آن شخصی بوسیله خودروی خود اقدام به بستن یک قلاده سگ و کشیدن آن در جاده کرده بود، اداره محیط زیست شهرستان شفت اقدام به تشکیل پرونده حقوقی علیه او کرد.
به به اظهار زمانی رئیس اداره محیط زیست با هر گونه خشونت علیه حیوانات و حیوان آزاری برخورد می شود چراکه حیوان آزاری در فرهنگ ایرانی و اسلامی به هر شکل مذموم است.
وی از شهروندان بویژه علاقمندان به محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه حیوان آزاری، مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.
شهرستان شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7296/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست گيلان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر

حسن ابراهیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان اظهار کرد: در پی گزارشات رسیده از مردم و دوستداران حیات وحش شهرستان مبنی برتلف شدن پرندگان از نوع زنبورخوار در جنگل این شهرستان، ۲ نفر زنبوردار غیر بومی متخلف که با ترفند‌های خاص به منطور جلوگیری از خسارت به کندو‌های خود با آغشته کردن سم به زنبور عسل و با خوراندن طعمه‌های آغشته به سم مبادرت به از بین بردن این پرنده‌ها کرده بودند، دستگیر شدند.

او گفت: زنبورداران متخلف اقدام به از بین بردن تعداد ۴۰ قطعه پرنده از نوع زنبورخوار در منطقه ممنوعه کوه سیاه در جنگل بناب و دهنه حسین کشته شهرستان ارسنجان کرده بودند.

ابراهیمی افزود: ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست جهت رصد، گشت، پایش و بررسی دقیق موضوع ضمن شناسایی و دستگیری متخلفان در منطقه مراتب تخلف نامبردگان را صورتجلسه کردند و آثار تخلف و تلفات پرندگان وحشی نیز مستندسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان ادامه داد: پرونده این تخلف به منظور اقدامات و برخورد قانونی به دادگاه ارسال شد و متخلفان به دلیل کسب درآمد و منفعت شخصی اقدام به کشتار بی رحمانه این گونه حیات وحش کرده بودند، اما نقش با ارزش و بی بدیل اینگونه از پرندگان برکسی پوشیده نیست.

 ابراهیمی تاکید کرد: ماموران این اداره با هدف حفظ حیات وحش و انجام رسالت سازمانی خود در صورت وجود چنین تخلفاتی در حوزه شهرستان بدون اغماض برخورد خواهند کرد.

او اضافه کرد: چنین تخلفاتی به طور قطع از چشم ماموران این اداره پوشیده نخواهد ماند. همچنین از کسانی که شاهد بروز این تخلفات و اقدامات غیرانسانی در منطقه هستند تقاضا می‌شود در اسرع وقت موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

ابراهیمی با اشاره به راهکار‌های پیشگیرانه برای در امان ماندن کندو‌های عسل از هجوم زنبورخواران، گفت: پیشنهاد می‌شود زنبورداران با ایجاد سر و صدا در اطراف کندو‌ها و برپایی مترسک و یا ایجاد امواج و صدای پرندگان شکاری این پرندگان را دور کنند و از وارد آمدن خسارت و زیان به طبیعت بپرهیزند.

دیگر خبرها

  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان