Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@14:44:27 GMT

کمیته امداد به‌دنبال توانمندسازی اقتصادی مستضعفان

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۸۰۵۴

کمیته امداد به‌دنبال توانمندسازی اقتصادی مستضعفان

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به فعالیت‌های 40 ساله کمیته امداد، گفت: تفکر رسیدگی به محرومان و مستضعفان از ارکان شعار حضرت امام(ره) بود تا حق کوخ‌نشینان را از کاخ‌نشینان بگیرند.

«اسکندر اسکندری» با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: از آغاز نهضت انقلاب، امدادرسانی انجام می‌شد. در طی این 40 سال گستره خدمات به جامعه هدف در حال انجام شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این کار در روزهای نخست با ارسال اقلام به مستضعفان آغاز شد. طرح شهید رجایی نیز در همین راستا است به طوری‌که به افراد بالای 60 سال سرپرست خانواده و یا فاقد سرپرست با نام شهید رجایی خدمات‌رسانی می‌شود.

توانمندسازی اقتصادی مستضعفان

اسکندری تصریح کرد: باید در زمینه توانمند کردن اقتصادی خانواده‌ها توجه بیشتری شود یعنی خانواده نیازمندی که وارد کمیته امداد می‌شود به‌عنوان فوت سرپرست و یا مطلقه و یا سرپرست سرباز و یا از کار افتاد و بیمار هستند، مددکاران امداد وضعیت فرد مورد نظر و زمینه توانمندسازی اقتصادی را برایش شناسایی می‌کنند و به حوزه تخصصی ارجاع داده می‌شود.

چرخه حمایتی کمیته امداد به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان یادآور شد: در سبد نیازهای خانواده‌ها، بیمه و درمان بسیار مهم است و پرداخت قرض‌الحسنه و مسکن نیز رسیدگی می‌شود. جهیزیه و ازدواج و تحصیل دانش‌آموزان تا مقطع دانشگاهی حمایت می‌شوند.

این مسئول افزود: برای برگشت خانواده‌ها در زمینه طلاق، با ایجاد مشاوره وی را به زندگی مستقل هدایت و نیز با ایجاد شرایط مناسب زندگی و تأمین درآمدی برای فرزندش و تأمین مسکن، وی را تحت پوشش قرار می‌دهیم و یا در برخی موارد با مشاوره، برگشت به زندگی گذشته را ایجاد می‌کنیم هم‌چنین به فردی که طلاق گرفته مشاوره می‌دهیم که ازدواج مجدد انجام دهد.

وی به فشار اقتصادی که در کشور ایجاد شده اشاره کرد و گفت: بعد از آن‌که ترامپ از برجام خارج شد، رئیس امداد کشور پیش‌بینی و زمینه را فراهم کرد تا به افراد تحت حوزه کمیته امداد آسیب کمتری وارد شود، از این‌رو در تعامل با مجلس و دولت، افراد در نوبت جهیزیه، اجاره، رهن و نیازمندانی که در اولویت تسهیلات بانکی بودند را طوری مدیریت کردیم که هم‌اکنون کسی در نوبت نیست.

اسکندری ادامه داد: با بررسی افراد نیازمند در روستاها، کسانی که در اولویت بودند شناسایی و هم‌اکنون نیز بسیاری از مشکلات را برطرف کردیم و حتی اگر کسی به رهن خانه نیاز داشته باشد، حدود 15 میلیون وام قرض‌الحسنه بدون سود در اختیارش قرار می‌دهیم.

 

حمایت مردم خیر از نیازمندان در راستای کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان، گفت: مردم می‌توانند از محرومان حمایت کنند. بخش قابل توجهی از نیاز محرومان را خیران برطرف می‌کنند.

این مسئول افزود: مهم‌ترین افراد نیکوکار و خیرانمان از اقشار متوسط هستند. حتی افرادی در جامعه دانشجویی، چند دانشجو با همدیگر با مبلغ اندک حمایت معنوی یک بچه یتیم را برعهده گرفتند.

وی تصریح کرد: در استان یک نفر حامی طرح اکرام است که حدود 1300 فرزند یتیم را تحت پوشش خود دارد و ماهیانه مبلغی را به طور ثابت به امداد می‌دهد که به حساب این افراد واریز می‌شود.

اعتمادسازی کمیته امداد

اسکندری گفت: اعتمادسازی بسیار مهم است. باید فعالیت‌های خود را شفاف‌تر کنیم و به اطلاع مردم برسانیم تا خدمات بیشتری از طرف مردم دریافت و به جامعه هدف ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: کمیته امداد متولی تولید فقر نیست. فقر به‌علت فعل و  انفعالات در جامعه ایجاد می‌شود و در نهایت منجر خواهد شد تا برخی افراد فقیر شوند که خروجی آن مراجعه به امداد است.

مدیرکل کمیته امداد گلستان یادآور شد: باید کمیته امداد به حدی فعالیت‌های خود را شفاف کند تا از همه ظرفیت مردم را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كميته امداد منطقه گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست

ایسنا/فارس معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست، فراهم کردن زمینه برای تحصیل و ازدواج را از مهم‌ترین اهداف این کمیته عنوان کرد.

حبیب الله آسوده امروز، ۵ اردیبهشت در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس ابتدا با بیان اینکه پایه نظام اسلامی، مردم و هدف آن در وهله اول تربیت است، گفت: در مکتب اسلامی، تعالی معنوی انسان‌ها مدنظر است، در حالی که در سایر مکاتب، سود دنیوی در اولویت قرار دارد و به همین دلیل است که بر خلاف سایر انقلاب‌ها که رهبرانش پس از پیروزی صرفا به دنبال حفظ جایگاه خود و برقراری امنیت هستند، امام راحل ما پس از گذشت تنها ۲۰ روز از پیروزی انقلاب، حکم تاسیس کمیته امداد را صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد یک نهاد مردمی و در خدمت مردم است، برگزاری آیین نکوداشت خیرین را در راستای دستیابی به دو هدف اساسی عنوان کرد و گفت: هدف اول، عمل به حکم قرآن کریم است که خداوند در آن بر ضرورت تجلیل و تکریم خیرین تاکید دارد و هدف دوم این است که تلاش کنیم همه مردم را به مشارکت در امور خیر، ترغیب کنیم.

آسوده با تاکید بر اینکه هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست، گفت: مردم، گروه‌های مرجع، خیرین و مسئولین، همگی باید بدانند که بدون هم‌گرایی، توسعه به خوبی شکل نمی‌گیرد و سیاست ما در این نشست این است که دست به دست هم دهیم و عهد کنیم که چند معضل اساسی را در استان فارس به حداقل رسانده یا حتی ریشه‌کن کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از مهم‌ترین موضوعات و معضلاتی که باید در راستای رفع آن کوشش کرد را فراهم کردن زمینه تحصیل برای تمامی کودکان عنوان کرد و گفت: فارغ از اینکه کدام وزارتخانه و نهاد در این موضوع وظیفه دارد، همه ما مسئول هستیم و نباید بگذاریم در شهر، محله و روستایمان حتی یک کودک از تحصیل باز بماند و اگر این زمینه برای کودکی فراهم نشد، مسئولیت اینکه او به هر راه کجی کشیده شود، بر گردن ماست.

وی یکی دیگر از موضوعات مهم را فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان عنوان کرد و گفت: فرزندآوری تنها یکی از اهداف ازدواج است و ایجاد نشاط و کاهش آسیب های اجتماعی را هم باید در اهمیت این موضوع، مد نظر قرار دهیم. دولت هم گام‌های موثری را در این زمینه برداشته است اما به تنهایی نمی‌تواند. مردم سخاوتمند باید پای کار بیایند تا زمینه ازدواج آسان را در تمام استان فارس فراهم کنیم.

آسوده، سومین مساله مهم را بحث مسکن عنوان کرد و گفت: دولت در جلسه شورای عالی مسکن زمینه احداث ۳۳ هزار واحد مسکن را فراهم کرده است اما لازم است که مردم هم پای این کار بیایند که فراهم کردن مسکن به نیازمندان شوکت و عزت می‌دهد و چنین کار بزرگی، اجر بی نظیر دنیوی و اخروی در پی دارد.

این مقام مسئول در کمیته امداد امام راحل، سلامت و درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر موضوعات مهم دیگری عنوان کرد که با مشارکت مردمی در کنار تلاش‌های دولت می‌توان در راستای آنها گام ‌های مهم و بزرگی برداشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی