Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@10:35:14 GMT

بانوان کتابخوان روستای رمین چابهار تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۸۱۵۳

بانوان کتابخوان روستای رمین چابهار تجلیل شدند

به گزارش ایرنا، سالن بزرگ اسکله ماهیگیری رمین بجای حضور صیادان و فروش ماهی های روز امروز آغوش گشوده بود تا پذیرای اعضای باشگاه های کتاب خوانی کودک ونوجوان روستای دوستدار کتاب «رمین» شهرستان چابهار باشد.
سالنی که به شیوه ای خاص آراسته شده و دکوری زیبا چشمان میهمانان را خیره کرده بود و روی تابلویی بزرگ و آبی رنگ، با خطی زیبا، حضور باشگاه های کتاب خوانی گرامی داشته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تعداد زیادی بادکنک رنگی برتارک بنری به چشم می خورد که نام 56 باشگاه کتاب خوانی روی آن ها خوش نویسی شده بود.
ماهکان، زر بار، اندیشه، بوجیگ، لانچ، صدف، مهر ونمبی نام برخی از باشگاه ها است و در سمت راست دکور هم تابلویی نصب و از حاضران خواسته شده است نام آخرین کتابی را که خوانده اند روی آن بنویسند.
اهمیت این موضوع وقتی نمایان می شود که در بسیاری از مناطق دانش آموزان دختر بومی زمانی اجازه تحصیل نداشتند ولی اکنون در یک روستا از بانوان کتابخوان تجلیل می شود که خود نوید دهنده آینده ای روشن برای خانواده های سنتی در منطقه بلوچستان است.
سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار در این مراسم اظهار داشت: کتاب خوانی بهترین و نزدیک ترین راه رسیدن به اهدف انسان ها است و باید بیش از پیش مورد توجه همه مسوولان و مردم باشد.
رحمدل بامری افزود: افزایش سرانه فضای کتابخوانی مورد تاکید است و باید کتابخانه ها به کتاب های روز و متناسب با نیاز جامعه مجهز شوند.
وی گفت: یکی از اهداف و برنامه های پیش رو تشویق به سوی کتاب و کتابخوانی و افزایش چند برابری تعداد کتابخانه ها در سطح شهرستان و به ویژه مناطق روستایی و حاشیه شهر چابهار است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار نیز در این مراسم اظهار داشت: روستای رمین یکی از مناطق دوستدار کتاب در سطح کشور است که کتابخانه کوچک آن در یک کانکس و در زمینی با بیش از هزار مترمربع مساحت دایر شده است.
محمدامین محمدی افزود: کتابخانه روستای رمین توسط 2 نفر بصورت داوطلبانه فعالیت می کند و حدود ۶۰۰ عضو و هفت هزار عنوان کتاب با موضوع کودکان و نوجوانان دارد.
وی بیان کرد: چابهار در مجموع دارای چهار کتابخانه شامل فاطمه زهرا(س)، ساحل، گلشهر و نگور دشتیاری و بیش از 10 کتابخانه دیگر که بصورت خودجوش و داوطلبانه توسط علاقه مندان اداره می شوند، است.
نویسنده و هنرمند نام آشنای حوزه ادبیات کودک و نوجوان نیز در این مراسم بخشی از خاطرات کتاب خوان شدن خود را برای بچه های دوستدار کتاب تعریف کرد.
عزت الله الوندی افزود: مطالعه کتاب لذت خاصی دارد که باید از کودکی برای ترویج آن تلاش کرد.
وی وضعیت کتاب خوانی در روستای رمین را خوب ارزیابی کرد و افزود: بیش از 56 باشگاه کتاب خوانی در رمین فعال است و صدها کودک و نوجوان کتاب خوان در کنار درس خواندن، درگیر این طرح کتاب خوانی ملی هستند که خود جای خوشحالی است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم پروانه و ماریا 2 نوجوان عضو باشگاه های کتاب خوانی رمین به معرفی کتاب و ارائه مقاله پرداختند.
قرائت شعر کودکانه با زبان بلوچی توسط علی بخش دشتیاری با صدای دلنشین و اجرای برنامه فرهنگی و هنری و تجلیل از کتابخوان های نمونه از ویژه برنامه های این مراسم بود.
3043 **6081
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی ادبیات خانواده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کودک و نوجوان کودکان و نوجوانان 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین

در مراسمی از ۲۹ نفر از زوجین شهرستان قزوین و ۴ نفر از بانوان دهه شصتی دارای فرزند تجلیل به عمل آمد.

علیخانی مدیر کل امور بانوان استانداری در این مراسم گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده دهه شصتی‌ها جزو سرمایه‌های این کشور هستند و مسائل و مشکلات خودشان را هم دارند و امیدواریم با توجه به مهارت‌هایی که دارند زندگی آرام و پر مهری را تجربه کنند.

علیخانی افزود: مرکز خدمات ازدواج در حال راه اندازی است و خدماتی در حوزه مشاوره و تسهیلات و مسائل ازدواج به افراد تعلق می‌گیرد که به زودی انجام خواهد شد. افرادی که وارد مرحله زندگی مشترک شده اند می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند. چون افراد از دو خانواده متفاوت هستند نیاز به گذشت و مهارت زیادی هست تا زندگی‌ها دوام پیدا بکند و شرایط آرامش برای تربیت خودمان و فرزندانمان فراهم شود.

حجت الاسلام محمد حسینی کارشناس امور خانواده هم در این مراسم گفت: مادران امانت داران فرزندانشان هستند و به گفته شهید مطهری هیچ مقامی بالاتر از مادری برای یک زن نیست.

وی بهترین زمان برای فرزند آوری بعد از ازدواج را شناخت قابلیت‌های لازم برای والد شدن، پذیرش روانی برای بچه دار شدن هر دو زوج، پشتیبانی از همسر عنوان کرد.

خیری فر مشاور امور بانوان اداره کل ثبت اسناد استان گفت: با توجه به کاهش آمار ازدواج جوانان دهه شصت تصمیم شد برای ترغیب به ازدواج از زوجینی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده اند تجلیل به عمل آید و برای حمایت از فرزند آوری این افراد هدیه‌ای به مبلغ دو میلیون و پانصد هزارتومان به صورت بن خرید سیسمونی به افراد اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری
  • تاریخ طب در ایران پس از اسلام در فهرست صد کتاب ماندگار قرار گرفت
  • درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد